Thursday, March 30, 2006


Mungkir Bahagia

Dihimpit dicengkam rindu ini
Gerimis duka ku

Menggamit kenangan silam

Resah dan pilu menghampiri

Sunyinya malamku kelam

Pedih kemelut cinta

Dingin kelu bicara

Tuk mengungkap rindu

Sayang ku mungkir pada kejujuranmu

Menolak segala bahgia dihadapanku

Kasihku mungkir pada kata janjiku

Berlari aku jauh dari cintamu

Ku kesali

Dihanyut dilambung ombak lara

Sepiku berkelana

Melayari jiwa nestapa

Menggagahi rasa kesayuan

Leburlah harapan cinta

Namun kesetiaanmu

Kugenggam bagai hukuman

Mengheret langkahku

Maafkan daku

Kekasih hati cinta kita berakhir

Maafkan daku

Kerna ku memungkirinya

Maafkan daku

Kekasih hati cinta jadi begini

Maafkan daku

Ku mungkir bahagia


Tacing sehh dengor lagu neh.. :(

*********************

Dalam kesibukan ini, masih lagi ada celah yang kosong antaranya. Ada ruang untuk mengintai dia. Ada rasa untuk mengenang dia. Memang duka itu pudar sudah, tapi yang satu ini degil benar. Kalau yang satu ini adalah kaca, lama dulu aku hempaskan. Tapi yang satu ini batu, yang satu ini jati. Walau mata mula memandang selain dia, tapi hati tetap berkiblatkan dia.

Selang bahagia, ada laranya. Lara itu hampir luput, tapi bahagia yang ditinggalkan tetap berlumut. Pejam mata, buka mata, lihat sekitar. Ada saja tingkah manusia, gerak objek yang memusat kenangan tentang dia. Bosan dengan rasa yang satu ini.

Setia yang membabi buta. Degil yang tak berkesudahan. Bosan.

Beberapa minggu lepas, rasanya aku ternampak dia. Kemustahilan yang tidak mustahil berlaku. Walau sekilas, rasanya aku tak silap. Agaknya. Mungkin. Barangkali. Harap benar aku silap. Andai benar itu dia, kenapa muram wajahmu? Kenapa jauh menungmu?

Senyumlah. Dengan senyuman yang pernah membahagiakanku dulu. Kerana aku masih lagi tersenyum, dengan senyuman yang pernah jua membahagiakanmu.

Walaupun mungkin tidak semanis dulu.


* fotopages updated! tekan sini ok! ;)

27 comments:

Sham said...

uissey.... tangkap syahdu siot...

Anonymous said...

kalu aku senyum ko bahagia tak..?
ehehhehehehhehehhehe
-azerlma-

Sham said...

aku bahagia.. hahahahaha

arianna adrizal said...

kak,
i saw 'him' too, last week!! *wat a coincident*.. n kejar dia dlm giant tu sbb tak percaya.. dia tak perasan. dah sparuh jln, n biarkan dia berlalu pergi.. dan kalau boleh biar dia pergi dan tak kembali lg..

*i'm in ur shoe..

Masy said...

sham,
syahdu laa jgk

anji,
bahagia laa kot..hohoho

arianna,
aikk..sama lak ek?

*in my shoe?pulangkan balik kasutku :D

Sham said...

Nak nyanyi sket.. hehehehe

Kenangan silam aku dan dirimu
Berdua sesama bermadu
Saling berjanji sehidup semati
Hakikat di dunia ini

Segala yang dikata
Harus di kota
Ibarat adam dan juga hawa
Alangkah indah
Sewaktu bercinta
Tiada senjata
Yang dapat menghalang kita

Kau umpama bidadari
Suci bagai embun pagi
Tapi aku belum pasti
Apakah cintamu itu suci

Kau hadir membawa erti
Penawar di kala sepi
Sehangat dian yang menyinari
Bersama cintamu abadi

Masy said...

eyyy..menyampah arr lagu neh :p

tak skeeee..tak skeeee

kak lin said...

so i say a little prayer..
and i hope u do feel better..
take care k.. :)

Anonymous said...

hehehehhehe
lagu jiwang alks kowang nie jemaat2 nie..
-Ema Azerlma-

Sham said...

hehehe... best arr lagu... mula arr nak mengimbau kenangan lalu.. *flashback..... huhuhu

Masy said...

kak lin,
thanks kak...

anji,
aku tade eekk..dak sham je :p

sham,
argghh..tidaaaakk..!

Anonymous said...

ehhehehehe
yer lew nko tue...
tah2 ade yang dok mengintai hang dari tirai kamar.. huhuhuhuhu
sejuk2 nie layyan jiwang laahh ek..
aiseh nak makan filet oo PIsh laaa....
jom mCd!!!
-Ema Azerlma-

Sham said...

McD? Jommmmmmmmmmmmm.....

err .....mengintai dari tirai kamar? skodeng ek.. hahahahaha

Masy said...

jiwangkah daku?huhuhu

mekdi ek?moh2!

Sham said...

jom.. jom.... mcd mana?

rissa said...

hola masy,apa khabar

aaiii...terkenang lagi yeaa. :)

Tak pe la..pelan2..lama2 lupa...

Jangan sampai diketawakan kerana kesetiaan yang sudah tidak ada nilainya pada si dia....

Kesiankanlah diri sendiri sebelum org lain kesian pada kita...

happy n senyum sokmo masy :)
Moga lebih kuat menghadapi segalanya.

Masy said...

hi rissa..alhamdulilah sihat je..

kadang2 je terkenang, bila rasa perlukan seseorg utk bersandar, masa tu akan terkenang dia :)

betul tu, insyallah akan lupa cuma x tau bila...

mekasih ye rissa.. (^_^)

p/s: thanks utk sms aritu ek, sweet sgt!

kunci hilang said...

saya teringat kisah dalam sebuah komik. Sekeras-keras batu sekalipun dapat dilekukkan oleh titisan air yg tidak kenal erti putus asa.

Masy said...

kunci hilang,
harap2 'yg satu ini' spt batu itu juga. moga ia bukanlah batu karang :)

Sham said...

kalau keghaih sangat.... ketuk ja guna hammer

Masy said...

sham,
ketuk awk boleh? :p

Sham said...

sila la kalau brani.. ahakssss

lady said...

salamm lalingss..
saya suker sgt lagu tu..wordingnyer mmg touched!!
tapi laling saya takpernah mengizinkan diri dan jiwa saya hidup dalam kenangan..bila dah nyata dia bukan milik saya,saya lepaskan dia pergi ikut haluan pilihannya dan saya segera membuka laluan sendiri untuk terus melangkah..
life must go on dan saya juga sedar dalam melangkah mara kehadapan kita juga harus pikul segala kesakitan dan kebahagiaan yg pernah dimiliki satu ketika dulu..yang dinamakan'kenangan'..

mengingati kenangan lalu adalah lumrah tapi merindui kenangan lalu
itu adalah kurang bijak..

lady<<-- sesekali toleh kebelakang..sekadar beringat..

Masy said...

sham,
:p

salam laling,
i'm on my way to forget all those things. haaa..tp kekadang terkenang tu, mmg takleh nk wat ape laa..no more tears, itu janji saya..

apepon mekasih utk kata2 awk, sgt2 dihargai :)

Sham said...

wei.. udah2 le tu.. ish.. ish...

aDriana said...

sedihnya post ni....

Masy said...

sham,
:p

adriana,
ermm..lebih kurang.huhu