Tuesday, April 25, 2006


Tiada yang mustahil. Apa-apa pun boleh jadi, dengan izinNya.

Mudahnya rasa ini tumbuh dalam hati. Dan tiba-tiba aku kembali tersenyum, dengan seri yang pernah aku jelmakan dulu.

Entahlah kenapa. Aku tidaklah menolak, malah tidak juga menjemput ia hadir. Biarkan saja rasa itu datang dan pergi semahunya. Tapi kali ini harap-harap rasa itu kekal.

Bimbang. Resah. Rasa ini pantas benar bertandang. Gentar kalau-kalau sepantas itu jua ia pergi. Harap-harap ia kekal.

Ada lagi rasa bimbang, sesekali sendu rajuk singgah di jiwa. Kekadang. Dan dia bagai menguji. Aduh.. pedihnya ujianmu ini. Sagat seluruh naluri wanitaku. Enggan mataku bergenang lagi, aku tak mahu. Mengertikah dia?

Henyak tuntutan tugas, aku dan dia – lebih menyesakkan. Lekaslah..lekaslah kita berlapang, agar ujian itu dapat aku hapuskan terus. Aku tak mahu itu.
Dalam kegelapan, ada satu percikan sinar halus. Andai takdirnya percikan itulah cahaya suluh hidupku yang dijanjikanNya, aku tegar menatangnya dengan kedua belah tanganku.

Bukan aku terdesak, bukan. Aku yakin Qada’ dan Qadar, aku percaya gerak hatiku. Aku harus lakukan ini. Bukan untuk siapa-siapa.

Tapi untuk gerak hatimu, bisik hatiku – dan juga harapan mereka di sana.

Dan kerana itu, aku menantimu di sini. Sabar. Dengan harapan. Dalam debar.

38 comments:

Anonymous said...

jatuh cinta dgn suami org? yg jauh lebih tua dari kau? dan hati kau dah tak boleh tolak lagi rasa sayang yg ada pada dia? teruskan jika itu kemahuan kau.aku tahu siapa org itu.

Masy said...

anon,
suami org?sape lak ni? adeehh..

~mcmana org len lg tau dr aku ni?

laa said...

macam tahu jugak! tapi siapa ek? Semoga bahagia.

Anonymous said...

errmm.....
no comment.. cume haku suke je bahser sajak nko nie...
bagus2 leh tahan!
-azerlma-

Masy said...

laa,
aku rasa tade sape kenal ini org, tp camne korang rasa korang tau lak ni?

anji,
bole kire sajak ke ni?bedal sajelaah..hehehe

Anonymous said...

eehehheheheh..
mmg lew.. sebab hati ko diwarnai bunge2 cintee... so mustilah.. bahser sajak ke.. pujangga ko kuar...
-ema_azerlma-

Masy said...

anji,
tak berapa bunga sgt laa.. :/

Deanz said...

Salam..

...akan hanya menimbulkan spekulasi, anggapan dan andaian.

tapi ia satu susunan kata-kata yg menarik untuk di fahami.

Masy said...

Salam..

sekadar susunan kata2..
..mekasih la ek..hehhee..

laa said...

ada ilmu ghaib, so boleh agaklahkan. Lagi pun aku dah kahwin, faham sangat semua benda-2 cam gitu.

Masy said...

tp aku pelik gak laa.. siyes, tade sape kenal ini org, kompem! tp ada plk yg mengaku kenal itu org. suami org lak tu..pelik...pelik...

*sape laa gaknye ek?

darkz05 said...

Bahasa jiwa ini.....
Ada rezeki le wat lirik pulak Masy.. hihi.. :p

Masy said...

darkz,
mcm tau2 je..mmg tgh wat lirik la ni pon..tp tade idea arr..tolong bole? ;)

arianna adrizal said...

o........

kak Lin said...

CAKPONG!! CAKPONG!!!... nak makan nasik minyak dah ke?? :)

Masy said...

arianna,
ape yg 'o' tu? ada jmputan ke blog sorg mmber, jom!

kak lin,
jauuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuh lg tu kak. jauh sgt smpi x nmpk byg..

rissa said...

Askum Cik Masy :)

Ada debar,ada rahsia
Ada rindu, ada cinta.

Moga hati terus 'berbunga dan berkembang' seperti bunga-bungaan yang mewarnai alam kurnian Tuhan ini.

Hapie-hapie selalu :)

Masy said...

wslm Rissa..

harap2 mcm tu laa Rissa..tp...
*sigh*

arianna adrizal said...

a, blog maner?

Masy said...

xpe arr..anne dah pegi pon, siap tulis komen panjang g..ehehhehe..

'org tu' harap sgt anne g tgk blog dia, tu je.. :)

arianna adrizal said...

oooo, dia ker?! gua senyum jek baca entry dia kak... tetiba rasa mcm glamer arr. tp gua jwb tak bape pnjg tuu.. sbb takut nnti dia tersebut nama gua je masa tido.. pulak.. hahahahahak!!

untuk 'org tu',.. mekasih sbb jemput sy ke blog anda. V(@,@)v

meera said...

penantian memang satu penyeksaan...

huhuhuhu...

p/s: syita org laki ni mmg camtu kot... suka main tarik tali, suka jadi biskut... jap ada jap takde...

lady said...

salamm lalingzzz...
emmmm....
very very interestingggg....
menarik tertarik ko memang d bomb...huhuhu..
buttttt........
get to kno him more..
dan jangan lupa..
ISTIKHARAH sayang..
buat banyak kali,bukan sekali dua..Insyaallah..DIA akan beri petunjuk..dalam bentuk apa..hanya u yg tau..

Lady<<-- all d best..

Masy said...

akak,
huhuuhu..mmg terseksa abis ni..

*mungkin hanya utk menguji kot?huhuh

laling,
tgh cuba mengenali ni..istikharah?i'll do it..
thanks laling..really appreciate dat! ;)

Masy said...

arianna,
ha'ah..tp ok kan? kita dgr pendapat org len, dan spread our ideas in a good way - tade tarik2 rambut :)

*kawan pun bertambah ramai, x gtu? ;)

darkz05 said...

kalo masy ada lirik.. saya ada lagunya.. kalo bagi kat darkz, bole teruskan jadikan satu irama.. :D

Deanz said...

(*ada sesapa janji nak makan ikan bakar kat port kelang tak* )

:D

ND said...

Kalau hati sudah merasa, tunggulah sampai waktunya. Tunjukkanlah sesuatu kpd dia apa yg awk rasa dgn kiasan. Kalau direct lagi bagus. Tak perlu segan, tak perlu gusar.

Masy said...

darkz,
4 now sy tgh translate lagu Onaji Mamade. adeh...tade mase sbnrnye. ada lagu ek? nanti la klu sy ada idea, sy pass laa liriknye, ok x? ;)

deanz,
sape tu?

ND,
kias ek?ade kot. tp mungkin awal sgt, n x kena waktunya. kite tunggu bln dpn..
hohohohooh
mekasih ekk sume..

Wirawan Terulung said...

andai rasa itu cukup membahagiakan, kenape tidak mencekupnya??

Masy said...

wira,
cekup?
nk cekup, tp ia mcm angin, mcm cahaya - kita rasa, tp x berdaya nk memegangnya.
tunggulah..masa tu akan dtg jugak..
insyaallah..

arianna adrizal said...

kak,
'ha'ah..tp ok kan? kita dgr pendapat org len, dan spread our ideas in a good way - tade tarik2 rambut :)' ---> 'they're' a gud listener! seronok 'bercakap' dgn org yg suka 'mendengar'.

'*kawan pun bertambah ramai, x gtu? ;)' ---> hehe...

ikan bakar? port klang?? sape ek??

Masy said...

anne,
tp lg best klu dpt dgr org yg suka mendengar tu bercakap..lagi thrill.. ;)

g laa blanje deanz tu..hehe

arianna adrizal said...

kak masy,
uiks, trill ker...

ha, sy ker??..

chii said...

nape eh..adakah dlm ati ade chenta..ahaks

Masy said...

arianna,
jwpn utk kedua2 soklan: iye *angguk*

chii,
ntah arr..

ita... said...

masy...
tiada yg mustahil dlm hidup ini masy, bertawakal dan mohonlah pdNYA, kerna DIA YANG MAHA MENGETAHUI akan urusan hamba2nya seperti kita. muga masy bertemu ngan jawapan yg dicari.

jaga diri masy....

Masy said...

kak ita,
mmg btl, tiada yg mustahil dlm hidup kita, dan klu pun ada, hanya diri kita yg menyebabkan kemustahilan tsbt..serahkan aje pd Allah, Dia lbh mengerti..

mekasih kak.. :)