Monday, March 19, 2007

Satu Hari Dua Rasa

Siang


Aku dalam bilik yang besar, sendirian. Pandang keliling, baru perasan - besarnya bilik ni! Sejuk.. Peluk tubuh, dan peluk buku yang aku baru beli tadi. Aku sorang je ni, ditemani handbag, buku dan air vanila coke. Mana orang lain?

Tiba-tiba masuk seorang lelaki.

kak, saya nak tutup lampu ni
hah? sekarang ke?
ha'ah, saya tutup eh?
errr.. nanti jap nak tanye sket
ye kak
saya sorang je ke kat dalam ni?
ha'ah
errrrr........ kalau gitu, biarlah lampu ni, tak payah tutup boleh?
ermm.. betul ke ni?
betul *angguk laju-laju*
ermm.. ok

Korang pikir ape ni??


Meh aku cite.


Sabtu lepas. Aku tak berapa rajin nak keluar sebenarnya, tapi alang-alang aku dah siap ni, apa salahnya aku keluar. Lagipun dah lama tak belanja diri sendiri.

Ke Jaya Jusco Bukit Raja. Tengok wayanglah - kata aku pada diri sendiri. Bawak kaki terus ke TGV. Dah lama tak layan cerita hantu. So, aku pun pilih... Unholy Matrimony. Sampai masanya, aku pun masuk ke panggung. Ye.. aku pegi tengok sorang. Dan takdir Tuhan, aku tetap sorang je dalam panggung tu. BIAR BETUL????!! Huwaaaaa... akot akot~

*duduk seblah korang pelan-pelan* Sebenarnya kawan-kawan, aku ni memang suka tengok cerita hantu. Masalahnya, aku ni takut jugek (takmo sebut penakut). Takut tengok sorang-sorang. Aku takde hal tengok cerita tu tengah malam sekalipun, asalkan aku ada kawan nak temankan (ni edisi membuka kelemahan sendiri ni - i kennot beliv it bebeh!). Jadi korang bayangkan, ni first time aku nak tengok cerita hantu sendiri - betul-betul punya sendiri ni. Rasa nak gelak ada, rasa nak nanges pun ada. Kalau budak tadi masuk lagi sekali, aku janji! Aku akan ajak dia temankan aku. Pedulik hape aku!

Iklan dah nak abes dah ni. Sekarang ni, handbag, buku dan air coke sumenye ada dekat-dekat aku je. Apelah nasib terlupa nak angkut jaket sekali tadi *ketuk paler kekuat*. Betul-betul takde orang ke ni? Huwaaaaaaaaaaaaaaaa~

Tiba-tiba pintu terbuka. Aku yang tengah sedap menyilang kaki kat kerusi depan terkejut kambeng. Lekas-lekas turunkan kaki. Ada tiga orang manusia daripada kaum kedua terbesar di Malaysia berdiri di ambang maut, opsss.. pintu. Ya Allah.. tolongin Nabila Ya Allah.. gerakkanlah kaki tiga makhluk ni masuk dalam. Macam salah panggung ke tu? Eh.. eh.. taklah. Diorang masuk, dan duduk depan aku.

Horreyyy!!!!!!!~

kak, saya tutup lampu ek?
heheh.. tutuplah *malu aku malu*

**********

Malam


Cuma beberapa detik sahaja. Pandangan kita bertaut dalam sunyi. Rasanya itulah ketikanya kita menjadi hak masing-masing. Tapi dalam masa itu sahaja. Realitinya, saat renungan dialihkan, kau kembali menjadi milik dia. Dan takkan pernah sekali dia itu akan bertukar menjadi aku.

Pun perlukah aku katakan takdir itu kejam? Tidak. Andai takdir itu kejam, keberadaan aku di sisimu sekarang ini apa? Meski perit, aku akui aku tenang saat itu. Dipinjamkan kau padaku hanya beberapa jam ini pun rasanya satu anugerah. Mungkin bagimu ini biasa, tapi bagiku inilah namanya..

Mohon Allah kuatkan hati aku. Mohon sangat Allah perkenankan doaku. Entah doa yang mana.

28 comments:

Sunan_Jati said...

wehaheahhaah.. apsal tgk pggng x ajak sy... adeh...

Masy said...

sunan_jati,
tgk panggung ke tgk wayang? *kompius*

kakLuna said...

sunan : tgk pggng tu buat apa..org tgk filem..hehe

ke hang tgk pinggang org (pggng tu byk maksod tau) ..hahahaha

masy : eh..tayangan kul brapa nih?takkan tadak org len tgk?kaa tak best?

Masy said...

kak luna,
tanya pkl 12.40 tghari.org len kan sibuk tgk Mukhsin huhu~

Masy said...

*tayangan daaaa bkn tanya

Kak Lady said...

Masy...awat orang suma tgk Mukhsin awak sorang tgk citer antu...hehehehe....

Masy said...

kak lady,
heheh.. kasik can sume org tgk Mukhsin, mood sy nk layan cite antu time tu ahahah

happyirfa said...

berani betul kau tgk citer antu sorang2 kat panggung.kalau aku takat tgk citer antu sorang2 pukul 3 pagi tp kat umahlah..
hehe

Masy said...

kak irfa,
gi tgk sorang brani laa.. tp klu sorang je dlm panggung tu ade rasa cam nk nanges gak ahaks :))

MiLd said...

"Unholy Matrimony" doesn't try hard to impress. Its story lacks excitement and isn't horrifying at all. If you are a seasoned horror movie fan, you will find much to complain about the movie. Given the ordinary plot, predictable story and neutral dialogue, this movie is as static as a statue. Even the line-up of talented actors couldn't save it from its uninspired plot... ;)

Masy said...

MiLd,
dah tgk ye? mmg kureng seramlah, like u said - predictable. klu tau baik tgk cite Turistas. tp antu omputeh kekadnag tu promo je kecoh, last2 kuar panggung tak rasa takut pon, cume ada satu rasa je..


rasa menyesal! ;)

tedungS said...

ko ni citer pg tgk wayang ke apa ni? tp asal jgn pasal makan udah.. ;p

Masy said...

tedungs,
ko ni baca ke tak? ;p hahahaha nanti aku wat entry psl makanan lalalalala

Sham said...

hehehe.. :)

faisal said...

ini adalah kerana akk tak mahu mengajak org gi tengok sesama..dah lame org tak tengok movie tau kak...huhuhu..sampai ati tinggal...

Masy said...

sham,
heheheh jugek

acai,
alaa.. macamlah klu ajak tu nak ikot :p nantilah, kite tgk cite Chermin, mau kah? ;)

chii said...

eheh..bayangkan kalo tadek org lain..huhuh..sgt scary tuh

Masy said...

chii,
huhu~ sunggoh scary skalik

13may said...

hehhe...sempoi kan layan sorang sorang:D

ita... said...

masy.... k.ita dah lama tak tengok wayang... hajat hati nak nengok gak citer mukhsin ngan atie...

emm... rasanya tengah belajar nak membenamkan "perasaan sendiri", biarlah...

harap masy hapi...

Ungku Nor said...

Weih tapak seleman yg tersadai kat depan Tesco Melake!

Jom layan Jangan Pandang Belakang minggu depan, mau ka takmauuuu..

Akak tengok promo dia masa layan Tentang Bulan aritu..huiii, BAPAAAAKKK seram siyot!!!

Masy said...

13may,
sempoooooi~ hehe

kak ita,
sesekali nak release tensi, tgk wayang le gamoknye hihi
hepi ke? (huhuhu~) thanks kak..

kak ungku,
mmber sy pon br call aritu ajak tgk cite Jgn Pandang Blkg. jom le join! tp x tau nk gi bile :)

Ungku Nor said...

tapi arini nak tengok Mukhsin dulu laa..hehe

Masy said...

kak ungku,
layaaaaaaaaaaaaaan~ ;D

Noushy Syah said...

iskkk apa yang kak masy takap nih..tak berapa faham le pulak, dlm cinema tu xde orang ke hape?

Masy said...

noushy,
ye.. memule tu tade org langsong, dah last2 baru ade 3 org len masuk huhu~

Diana said...

series?? panngung takde orang? citer apekah itu yg sampai takde org nak tengok?

Masy said...

diana,
serius! smpi minit terakhir br ade org tu pon 3 org je yg masuk. cite antu - Unholy Matrimony. kan sume org sibuk tgk Mukhsin skang heheh~