Monday, April 16, 2007

Ahad Yang Syahdan



Pergh ngantuk ya amats arinie!

Semalam dek kerana kerakusan aku dok menggodeh-godeh henpon, akibatnye SIM kad aku kene block. Sungguh jentaka sekalik. Rasanya dulu masa aku tukau enpon pon SIM kad aku kene block jugek - ni sume gegara perasaan ingin tahu yang datang meluap secara rombongan dalam jiwa raga. Dengan tak mandinye semalam aku terus shoot gi Plaza Shah Alam, carik je mana-mana kedai Link Panas. Tapi sume tengeng, kata tokleh buat ape. Kononnye kene call centre baru leh fix that problemo. Hutak kurang laa.. dulu bole je aku nganto kedai, tak sampai dua menet je dah leh guna. *&$@^$#^@&^#&^ saje je nak perabih minyak kete aku.

Last-last aku biar je. Lantaklah, bukan ada orang nak call pon. Kalau ada pun, nasib le korang. Dah petang tu.. entah le camne, masa aku dok nolong budak umah aku ni nak wat Call-Me-Back, aku ternampak sesuatu yang boleh menyetelkan problem aku neh. So.. pendek cite, akhirnya berjaya laaa aku setelkan sendirik. Kalau cenggini boleh le aku bukak kedai enpon :p


Semoga malamku tidak lagi

Jadi medan airmata

Menusuk segenap kalbuku...~

33 comments:

kakLuna said...

ari tu hp akak pun wat hal,x leh nk mms..last2 aku godeh2 sdiri website sony ericsson, set balik MMS dia...dah okay :)

kalau mcm ni kita jadi partner bukak kedai henpon la :)

Masy said...

kak luna,
waa bole2.. kite wat dua cawangan le ek... hehe

debikdebuk said...

Semangat ingin tahu...bagusss...


Kebetulan ko dah pandai pasal henpon... aku punya henpon takleh call la sebab kredit dah tinggal RM0.01 sen jer... macam nak buat hah... nanti aku hantar henpon kat ko...tolong repair k...

Masy said...

debikdebuk,
ooo enteng je problem ko tuh. aku cas RM30 je, klu ko nk murah lagi, RM5 pon bole *pakai spek tanda berilmu*

Sunan_Jati said...

wah... bagus... bagus...20x!

Masy said...

sunan_jati,
aaa korang ni bagus2kan aku tanda nak diskaunlah tu hehehheh~

RaFFLeSiA MeRaH said...

pertama sekali, kelakor sgt kucen tgh dengar earfon tuuu...hehehe, memula gelak ler dulu sebelum baca entry ni...tu ler, gatai lagi tgn tu duk godek2 hp sendiri, pasni sah2 la serik dah nak menggodek dah kan?? hehehehe...akak pun dulu penah kena sekali, nak masukkan password hp, tah camane leh lupa, masuk 2 kali langsung kena blok, kena pi kat cawangan dia dulu, siap nak ic bagai, baru la ok balik....

Masy said...

kak RM,
heheh skang ni dah x payah dah kak, pakai enpon mmber pon bole settle bab pin code ni sume hehe

serik ke? memandangkan senang je caranya nk dpt balik pin code tu, x serik sgt kot muahahahha

meera said...

syita,
kenkadang benda2 camtu... kita kena cari penyelesaian sendirik... akak kalo dah betul2 tak leh nak fix hingga sampai nak hantuk kepala baru akak hantar gi kedai... kalo tak akan kucari jlnnya sampai dpt... sampai terbawak2 dlm mimpi...

Masy said...

kak maya,
sbb dah terlebih godeh tu jadik ilang akal lak kejap. takpelah, pengalaman mendewasakan *pki spek lg tande dewasa*

azzam bellamy said...

aku kagum dgn sikap ko yg tk putus asa..wlaupn prnah putus 'harapan'.

Tulus ikhlas..ko mmg gerek, beb!

Masy said...

azzam bellamy,
huhu pujianmu tinggi sekali, mekasih laa ye *tutup muka tanda segan*

achik said...

wah2 terernya... :)

Masy said...

achik,
takde terer mane lah.. sume org leh wat tu.. :)

INDERA KENCANA said...

masy,
Tolong tambahkan kredit saya RM100.00 tanpa perlu buat pembayaran dan juga penggunaan yang tanpa had. Boleh gitu?

Masy said...

indera kencana,
wahwahwah.. klu ada 10 lagi customer sy macam awk, terpaksalah kami - bakal pemilik kedai henpon - bikin union (tiru dialog cerita Seniman Bujang Lapok)

happyirfa said...

HP NI PUN SATU HAL.SUKA SUKA HATI BILA NAK BUAT HAL.APA HAL?
KALAU KAU BUKA KEDAI HP JGN LUPA BGTAU ..AKU NAK DISKAUN..

minnie said...

marsh,
hish, dapat kubayangkan betapa sesaknya nafas bile phone kena block...

tigabelasmay said...

Malam....
Gelap dan sunyi
Syahdu dan sepi

Malam...
Ada yang menunggu kedatangannya
Ada yg benci kehadirannya

Malam...
Tamatlah aktiviti siang hari
Bermula acara yg sering di salah erti

Malam...
Ada yang bermula....
Dan ada yg berakhir...

Malam...
Seribu makna dan harapan....

Jgn lupa ucap selamat malam....

Masy said...

kak irfa,
diskaun je? hp free satu takmo ke? ;) hehe

minnie,
sesak tak sesak jugeklah hahaha

13may,
selamat malam! *tp da pagi pong*

noushy syah said...

meoww meowwww...atau GRRRRGRRR simba tuh? Tucen atau cab tu kak masy?Aiyak...nti bole servis fon free tak?

bang_gugar : said...

salam,
singgah sebintar..
padan tipon berkali2 tak dapat.. ingat ke pencawang belakang rumah tu dah runtuh... hihiihihi
sya add link masy sbgai peberet sya..ok coww.. (",)

Masy said...

salam bang gugar,
laa patutlah 'gugar' je dlm ati ni hahaha..
ooo da link ye? thanks!~

Masy said...

noushy,
tu tucen laa noushy..tp klu bela lama2 mayb leh jadik simba kot ahahhaa
aikk.. bole je ;)

*blom bukak kedai dah ada client ni hehe*

kuchaiz^iman said...

yo! yoo! yooo!

ish2 tgk kucing tu pun rasa kepala nak jadi cam dia gak..

aduh! aduh! poning..bau apa nih..
(=^o^=)
ohhh bau petai ada org tak mandi.. hahaha

Masy said...

iman,
yooooo...
hep! hep! oo bau badan sendirik ekk.. no wonder laaa ahahahah

Purpleheart said...

kesimpulannya jangan gatai tangan.. heheheh, jangan marah. Kalau hp tak wat pasal, tak de can la nak jalan2 kan..

kim salam ngan kucing tu yea..

kak lady said...

Nasib baik boleh pakai dah hp tu...kalau akak lah...mau bengang kepala ni bila hp takleh guna...

Comei sungguh kucing tu head banging...heheheh

Masy said...

kak sue,
mane de gatai..tp gitu arr ahahaha

baeklah! ;)

kak lady,
memule tu cam bengang gak kak, tp bile pk2 - ahhh lantak ah. hehe
kiut kan? :)

TedungS said...

ko rendam talipon tu ek?

chii said...

dulu pnh jd camni gak..sim card kn block ..adik wat..x pasal2 aritu tahap keayuan ilang sama skali..

errr...guna maxis leh check internet..kalo yg lelain..leh gak kn

bang_gugar : said...

salam,
nasib baik sekadar gugar dalam hati tu.. kalau gugur je hati tu.. menjawab la sorang2.. (",)

Masy said...

tedungs,
salah salah. sile cube lagi hehe

chii,
ala.. x guna internet pon bole.. guna hp mmber pon dah leh settle problem :)

salam bang_gugar,
mana tau x gugur? huhuhu~