Thursday, April 12, 2007

leh tahan kompius laa...


Anda sudah biasa dengan keadaan tanpa sesuatu yang pernah menjadi kebiasaan anda dulu.

Macamana bila anda sudah terbiasa dengan ketiadaan kebiasaan anda itu, tiba-tiba sekarang anda dibiasakan pula dengan kewujudan elemen biasa tersebut - sedangkan anda telahpun biasa dengan ketiadaannya? Dan kebiasaan itu datang dari entiti yang pernah terbiasa dengan anda - dulu.

Kompius? Baca lagi. Hehe.

****

Dan mungkin berdosa. Aku tersenyum atas sesuatu yang bukan milik aku. Berbunga-bunga dalam hati, rasa selamat yang sudah lama aku lupakan. Dimunculkan semula bukan sengaja. Mungkin juga tanpa niat. Rasanya memang bukan niat.

Maafkan aku. Maafkan aku. Aku berteduh bawah bayangnya, tanpa pengetahuan pemilik jasadnya. Maafkan aku. Aku tidak akan mengikut dia, sementelah dia pun tidak pernah mengajak. Dan kalaupun diajak, tidak mungkin.

Maafkan aku. Kalau ini berdosa, biarlah ku tanggung. Ye, aku tahu.

Aku masih senang bertemankan dia. Dan aku selalu membenci diri sendiri kerana ini. Selalu, setiap hari, setiap masa bilakala aku kembali ke sini.

*dush!*

31 comments:

kakLuna said...

oh..ni ala2 i hate my self for loving you versi Melayu la?

tabah Masy tabah...yang terhalang itu godaan..janganlah sampai memudaratkan diri dan orang lain.

bahagia itu luas spektrumnya.
carilah lagi.

kamu mampu.

Masy said...

kak luna,
yes you rite bebeh *pakai spek*

ye kak.. tgh nk bertabahlah ni.. meh tabah sesama.

Masy boleh! hup! hup!~

Izariza said...

Salam perkenalan Masy,

tumpang menjamu mata di sini :)
Oh .. hidup ini tiada yang lunak-lunak .. justeru asam garam itu perlu kita telan, barulah hidup sebagai manusia sejati.

Chayuk! Chayuk!

Masy said...

salam perkenalan izariza,
sila sila :)

klu hidup ni ada 'se'rasa tentu jemu kan. tp klu melampau byk rasanye takot saket perot lak hehe

thanks!~

nina~syazna said...

wass up sis ??

Masy said...

kak nina,
something going under hehe~

13may said...

bila benda camni datang..
kita kena cool...
jgn biar emosi mempengaruhi fizikal kita...
bak kata pepatah: ditelan mati mak, di luah mak tak mati...hahhahahaha....

okeh okeh....serius semula.
kat mana aku berenti tadi...
oh ya! benda yg muncul semula tanpa di pinta terbahagi kepada dua:

1) Rahmat - setelah sekian lama, kita sudah terbiasa dengan ketiadaan benda tu...
tetapi sedikit sebyk kita akan teringat dan mengingati benda tu...
bak kata yg lebih mudah: kita rindu benda tu...
so, bila ia muncul kembali, terubat gak rasa rindu...

2)Penyakit - benda yg kita telah biasa ketiadaan, tetiba mucul semula...
akan membawa mudarat pada kita. Memori lama akan menjelma kembali.
Tetapi kita tahu, benda tu tak akan menjadi milik kita.
Finally, jiwa kita meruntun...
dan kemungkinan besar akan mengalami gangguan mental untuk seberapa ketika....

so, tepuk dada tanya selera...
tepuk buah dada..lari jauh jauh...hahahahhaa...

sekian komen dari aku...
disudahi dengan salah maaf harap di ampun...


ps: sebenarnya aku tak paham ngan entri nih...saja nak tulih komen panjang panjang.....
horraaayyyy!!!

Masy said...

13may,
adeeehhh saket perot aku baca komentar ko ni laaaa hahahaha

aku rasa dlm kes aku ni, dua2 pun ade.. rahmat dgn penyakit. agaknye penyakit yg dtg tu membawa rahmat, ataupun rahmat yang dtg tu membawa penyakit? mane2lah hehehe

dlm kata x paham tu, komen ttp mcm entry gak, ampeh je hehe

hurrah!!~

Sunan_Jati said...

Wahahahaha,.....
mak aih.. panjang nyer dahla en3 panjang komen pun pnjng gak...

Masy said...

sunan_jati,
ahahaha kutuk member sendirik :p

debikdebuk said...

alaa... kalau aku.... direct to the point jerr... err...tapi ko pompuan ek?...ermmmm....

apa2 pun jangan tipu diri sendirik laaa.... aku sokong ko k...

Masy said...

debikdebuk,
takleh laa.. dosa tau! klu org tu sendirian berhad takpe..klu sendirian berhad, aku kejau sampai dapat huhu

ok mekasih ye..

azzam bellamy said...

aku dah biasa dengan keadaan biasa tu!

aku dah tahu pemilik jasadmu!

tapi aku sangsi dengan kereta tu!

*plepap!*

ita... said...

masy....[panggey nama masy kuat2...]

barang yg lepas jgn dikenang, dah jadi hak org lain....

INDERA KENCANA said...

Masy,
Terimalah kebiasaan itu seadanya kerana ianya telah ditetapkan dan ditakdirkan untuk kita. Jangan rasa bersalah menerima kebiasaan itu kerana jika orang itu di tempat anda, diapun harus menerima kebiasaan itu tanpa rasa bersalah.

P/s Saya sudah dapat menangkap maksud entri-entri Masy, sekalipun Masy cuba menyatakan secara simbolik...

Anonymous said...

aku konpius..
eheheh
tp kwn aku nie terlebih la sastera nye..
sebab tuh ko x suke nombor ek?
huhuhuhu!
~azerlma~

Masy said...

azzam bellamy,
apa yg kau sangsikan dgn kereta tu? hehe

kak ita (pun kuat jugek jerit ni),
camne tak kenang kak.. dia dtg lg... huhu

indera kencana,
betul ke dah faham? ;) tp klu faham ok laa tu kan. hehe

anji,
ko kompius? aku leh mandom jadiknye.. hehe
hah! betoi tu~

chii said...

chii agak konfius gak apa sebenarnya yg da berlaku...* ampun*
kepala tgh noneng nih

RaFFLeSiA MeRaH said...

aku pun tgh kompius gak nihhhh....mata pun mamai jerk ni...

achik said...

aduss... mcm paham tp mcm tak paham gak.. kompius saya kak...

mula2 mmg tak biasa dgn kebiasaan yg tak biasa.. tapi lama2 kita akan terbiasa hingga tak biasa bila kebiasaan tu nak tak dibiasakan... aduss pening sendiri sekali lagi ;p

Masy said...

chii, kak RM & achik,
jgn biarkan diri anda diselubungi keKOMPIUSan.. heheh

chot said...

entry ko kali ini membuatkan aku kurang dr biasa..

Masy said...

chot,
kurang ape? kurang hangat ka kurang siuman? heheh~

sempoii said...

masy tgh frust ke nih? apa yg ada pastu takde pastu ada balik nih? masy ilang hp ker? huhuhu...

apa pun moga masy tabah sokmo yach!

~~~org tgh blurr~~~

BaYu SenJa said...

woit!! dosa tak payah la sukarela nak tanggung.. tak tertanggung !!!!

pening 2 minit setengah dengan kebiasaan dan ketiadaan kebiasaan ayat masy :)

k.Lin said...

dosa ke??

doa bnyk2 moga dijauhkan dari dosa.... & syubahat...

mmg sonok buat benda terlarang ni.. rasa thrill je.. tapi sonok kat dunia tak semestinya sonok kat akhirat...

eeeeeeeeeeeeeiii atut nya...

Resmanc13 said...

Askum boss..Walupun saya agak blur membaca entry boss nie tapi serba sedikit saya faham la jugak apa yang cuba nak disampaikan..Rilek boss..hidup memang pelik..Papehal pun all da best buat boss...Doakan novel saya diterima oleh penerbit ek..Huhuhu..sedih..penat tunggu novel gua tu release..

TedungS said...

aku mmg tk paham langsung, tp lepas baca komen org baru aku paham. tinggi tol bahasa ko ni ek

irondanwine said...

hidup adalah hutang yang tak terlangsai.

lindosh said...

penat oik mengkompiuskan diri neh

Masy said...

kak semp,
ilang hp? heheheh takdelah :)

bayu senja,
pun pk mcm tu gak..
ala.. 2 minit setengah je.. ilek le hehe

kak lin,
pun atut jugek huhu~

resmanc13,
aik.. x release lg ek? takpe takpe.. nanti aku sound dorang :)

tedungs,
tinggi ke? saje je tu nk kompiuskan ko ;)

irondanwine,
hutang adalah beban bagi yang hidup hehe.

lindosh,
aku lg kompius tau! :D