Tuesday, May 08, 2007

Meh senyum reramai!~

kami yang terbabit~

Penat dan mengantok. Perjalanan 4 hari 4 malam (ada bahagian ekstra tu hanya melibatkan aku je) memang galoks laaa kali ni. Malas nak cite, korang tengok je gambar kat sini ek.

Aku cuma nak cite pasal perkara yang tak dirakam dalam kamera. Iaitu pertemuan semula aku dan dia. Setelah pertemuan terakhir 3 tahun lepas yang amat dingin, siapa sangka kali ini sangat jauh berbeza. Aku pun macam tak caya je aku leh mengadap muka dia tanpa rasa marah dan sedih. Biasa-biasa aja. Melihat dia sihat walafiat, ceria, dan bahagia, ermm... Gelak tawanya yang dah terluput dalam ingatan pun muncul lagi ari tu.

Aku dan dia hanya kawan. Aku tau, pertemuan kali ini sebenarnya – seolah-olah – menebus kembali tingkah dia terhadap aku masa pertemuan terakhir.

Jangan risau awak, saya tak pape. Saya dah terbiasa macam ni. Tapi terima kasih sebab ambil berat. Dan atas kerisauan awak. Saya maafkan semuanya, dan redhakan semuanya.

Dan pagi tadi, ’love anthem’ kami suatu masa dulu berkumandang di radio..


Datanglah sayang dan biarkan ku berbaring
Di pelukanmu walaupun ’tuk sejenak
Usaplah dahiku dan kan kukatakan semua

Bila kulelah tetaplah disini
Jangan tinggalkan aku sendiri
Bila kumarah biarkanku bersandar
Jangan kau pergi untuk menghindar

Rasakan resahku dan buat aku tersenyum
Dengan canda tawamu walaupun’ tuk sejenak
Kerna hanya engkaulah yang sanggup redakan aku

Kerna engkaulah satu-satunya untukku
Dan pastikan kita selalu bersama
Kerna dirimulah yang sanggup mengerti aku
Dalam susah ataupun senang

Dapatkah engkau s'lalu menjagaku
Dan mampukah engkau mempertahankanku

Bila kulelah tetaplah disini
Jangan tinggalkan aku sendiri
Bila kumarah biarkanku bersandar
Jangan kau pergi untuk menghindar


Dan aku tersenyum lagi. Kenangan memang manis. Tapi setakat itu sajalah.

26 comments:

chot said...

lagu sapa tu?

Masy said...

chot,
Buat Aku Tersenyum by Sheila On 7 :)

ninasyazna said...

waduh waduh...

Deanz said...

Salam..
Kenapa mesti di depan...?

minnie said...

Hm.. ada msg dalam lagu tu kan masy..
Sabo je la...

Masy said...

kak nina,
jgn waduh2 dong.. hehe

salam deanz,
sbb i ketua rumah merah hehe.
taklah.. sbb kat situ je kosong..

minnie,
dalam.. sampai makan dalam.. huhu~

Darkz05 said...

naik lenguh asyik senyum ni masy.. hihi. layan kan aja.. ;d

Anonymous said...

ALUHAA...
my preng..
sume konco2 yg pegi tuh.. haku kenal...
huhuhuhuhu... ko jumpe gaks ek dia preng..?
okeh2... ehheheheh

~azerlma~

ND said...

huhuhu...syioknye dia gi Langkawi..len kali kasi la tau...sy nak ikut gak..hahahaha...
bila nak gi trip ramai2 nih..ari tu kata nak gi medan :Þ

Anyway, satu lagi cara utk beg diragut dlm kete...awk ikat tali beg tu kat kaki...kalo dia tarik, nnt dia tarik awk sekali...pastu dia pk, "ehh..apsal berat benor beg ni?"...

kekekekekekkekeke

INDERA KENCANA said...

Hmmm... jelingan awek yang dok kat tengah (yg pakai tudung kuning) tu, menusuk kalbu la...

Alamak, Masy. Sorry semenjak dua menjak ini ter-busy sikit sampai dah jarang berkunjung ke Blog Masy. Sorry, ek..

achik said...

takde ole2 ke??? hehehe..

saya suka bangat lagu tu.. rasa cam byk giler lagu yg saya suka bangat ;p

RaFFLeSiA MeRaH said...

akak pun tumpang sengih gak ni....kekdg kenangan boleh mengusik jiwa yg tgh celaru...bahagia kan?? heheheheh....

meera said...

bestnyerrrr gi langkawi... bilalah akak nak sampai sana...

mesti syita jawab "ala... kak langkawi tu tak lari nyerr"

akak jawab "mmg langkawi tu tak lari, tapi umur kita ni tak tau sampai bila, ntah sempat sampai sana ke tak"

huhuhuhu....

13may said...

wah! sakan;)

Kak Lady said...

Masy...alhamdulillah...masy sudah boleh tersenyum bila mendengar lagu cinta kenangan bersama...itu bermakna...cinta itu telah luput dari hati...yang tinggal hanya kenangan manis bersama....

Masa pasti akan mengubatinya....

Masy said...

darkz,
biar lenguh asalkan hepi :)

anji,
hah kenal pon bagos bagos..
ye.. aku gi jumpe.. best tak aku? hoho

ND,
jom Medan! tp bile ek? awk pilih aaa tarikh...

ooo lawak ragut ek.. sabau jelah!

indera kencana,
hehe kan best klu hati org yg diinginkan pun terasa ditusuk mcm indera :)

it's ok.. dtg bila free ye!~

achik,
ole2 tu ade, tp mcm da nk abes je.. heheh

mmg best lagu tu, meh nyanyi sesama :)

kak RM,
senyum senyum :)
klu bole pasni takmo celaru celaru lagik. tp x taulah kan..

kak maya,
gi laa dgn 'teman tapi mesra' akak tu.. romantik gitu awww hehehe

13may,
hoh mmg sakan!

kak lady,
betul ke kak? klu ye, syukurlah. da malas nk pk byk2 psl mende ni..
insyaallah.. :)

azzam bellamy said...

prtemuan setelah lama brpisah msti mnimbulkn kesan yg mndalam kan?

kalu ko brsedih..aku kan ada..hehe..

Masy said...

azzam bellamy,
kesan yg mendalam.. tp tak sedih kot.. aku hepi dpt jmpe dia, wpon x mungkin dpt bsama dia lg..

ko ada ek? mekasih.. :) hehe

kakLuna said...

wow..love anthem!mcm national anthem!

kenangan memang manis, kurangkan gula dalam minuman, tambahkan manis dalam senyuman :)

Masy said...

kak luna,
ala2 soundtrack chenta gitu hehe

dah senyum ni, manis tak? ;)

debikdebuk said...

Aku minat lagu ni. Masa aku study dulu2 aku main lagu ni untuk gepren aku nombor 18....


skrg ni xgepren aku tu dah bertunang dah...


aku??? dah ada anak...

Masy said...

debik,
18?? pehhh.. abeh bini ko ni yg ke brape laks? otomen kasanoba ek ko hihihi

azzam bellamy said...

ye..ye..dah hapdet..dah hapdet.

Masy said...

azzam bellamy,
ye ye dah komen dah.... :)

Noushy Syah said...

Wahhh..jumpa "teman tetapi mesra" tu ke kak Masy?

BTW Kak Masy besh besh mkn angin,sib baik pewut tak kembung hikss..

Cantik pemandangan tempat2 tu kan Kka Masy..amazing!

Masy said...

noushy,
yaaa tu sume teman mesra mesraan hihi

mmg cantik betul.. ase nk gi agik je heh~