Thursday, July 12, 2007

blur~

sebot betol-betol... KHUALAN..~


Dalam keadaan sekarang, aku sebenarnya blom hepy lagi. Walaupun cuba jugak nak hepy, tapi akhirnya aku akan rasa sesuatu - kosong - sebelum aku tidur. Emosional sangat pulak aku lately ni, hilang akal ke hape??

Aku sangat perlukan khabar gembira, daripada mana-mana sumber (yang aku harapkan). Tapi setakat ni belum ada. Yang ada, sume cerita tak best. Tak suke!

Meh baca lawak jap.

Pada suatu hari, seorang Makcik Minah datang ke Kuala Lumpur untuk kali pertama untuk berjumpa anaknya yang menetap di situ dan berkahwin dengan orang kaya setelah mencanangkan kepada orang-orang kampung. Dia turut membawa rakannya Bibah. Oleh kerana hari telah lewat malam, dia 'check-in' di sebuah hotel mewah semata-mata mahu menunjuk kepada Bibah dan seorang pelayan membawakan begnya menuju ke bilik penginapan Makcik Minah. Makcik Minah dengan girangnye mengikuti langkah-langkah pelayan itu dan ketika pelayan tersebut menutup pintu, Makcik Minah melihat ke sekeliling. Beliau tiba-tiba menjadi marah lalu berkata kepada pelayan tersebut. "Eksekius mi. Cik jangan ingat makcik datang dari kampung, tak tahu duduk di hotel. Sudah bayar ratus-ratus, cik bagi saya bilik ini pula. Kecil, tak ada TV, tak ada almari, apa pun tak ada. Katil nak tidur pun tak ada. Hei jangan nak tipu orang la," Makcik Minah memaki hamun pelayan tersebut kononnya untuk menutup malu pada Bibah. Lalu pelayan itu pun menjawab, "Sabar makcik, ini baru lif... "



42 comments:

Farahz said...

hampeh betul makcik minah ni..

Masy said...

farahz,
hehe.. niat x baek tu, kan dah malu :p

13may said...

rasa kosong tang mana tuh????

hahha

Masy said...

13may,
tang otak haku. ko pk ape aaa :p

chot said...

makcik ni kurang sabar rasanya....

minnie said...

Masy...
Makcik minah ni kononnya nak tunjuk dia bagus, sekali awal-awal dah pecah rahsia.. dia memang kureng bagus... wahahaha..

Masy said...

chot,
kan dah malu hehe~

minnie,
kunun nk kaber malu, sekali dpt dabel malu lak isk isk~

INDERA KENCANA said...

10 jenis buah yang mula dengan huruf kh :-

1. Kh-ambutan
2. Kh-angka
3. Kh-imau
4. Kh-etik
5. Kh-ambu
6. Kh-enas
7. Kh-urian
8. Kh-angsat
9. Kh-isang
10.Kh-anggis

RaFFLeSiA MeRaH said...

wakakakakaka....adehhh, lawak, lawak.....

Masy said...

indera kencana,
sy sambung ye..

11. kh-elapa
12. kh-uku
13. kh-ulasan
14. kh-empedak
15. kh-iku
16. kh-alak
17. kh-embikai
18. kh-ukong
19. kh-trawberi (camne nk sebot ni)
20. kh-ragon fruit

kak RM,
hehehe~

flush said...

tak hbs lg ke marah nyer..
udah2 le tu.. agak2 xleh thn.. angkat je kaki tu..

ita... said...

masy... k.ita tumpang senyum jer kat sini..... :-)

Masy said...

flush,
tikit2 ade lg.. xmo ingat dah :p
tgh angkat kaki ler ni, nampak x? heheheheh~

Masy said...

kak ita,
silakan.. :) meh senyum berjemaah~

CiK BaWaNg said...

=)) penat je makcik minah tuh emo...

hohhh..tuh kak masy tgh men permainan "mari membelit lidah sendiri" ke? kh-trawberi ye..hahahha

Masy said...

cik bawang,
itu ler pasal kan hehe..

yaa mari membelit lidah...... sebot betol².. KH-strawberi.. heheh

Sunan_Jati said...

weh... senyum berjemaah dah abis :P

Masy said...

sunan_jati,
blom lg.. kang zohor kene jemaah gak hiks :)

kak lin said...

hehehe...

kosong ke?? meh sini nak isi 'kekosongan' Masy tu.. ;)

anak_abah said...

huhuhu.
kat mn tue kak??
malu2..

Anul said...

huu..girang skit ati ku membaca lawak ini..hehe

Masy said...

kak lin,
baeknye ati akakku ini.. isi ape kak? kek ke... jam tangan guess ke.. peti ais? ;) heheh

anak_abah,
ala.. ni cite lawak je :)

anul,
girang ye.. aku pon hehehe

arianna adrizal said...

hu... emo gaks eh. penyakit berjangkit kot. ahhahaha..

Kak Lady said...

Masy...jgn sedih2...buangkan ape aje yang mengganggu fikiran tu jauh2....

Take care...

lindosh said...

dah abis sedih ke blom? jom karoke

Masy said...

anne,
ehem! akak emo mende lain, x tau laa org tu emo sama kategori dgn akak ke tak ;) heee~

kak lady,
sy sedang cuba sedaya upaya takmo sedih². esok nk jalan²lah, tp x tau nk g mane hurmm..~

Masy said...

lindosh,
karaoke? aiyaakk aku fobia dgn mikropon hiks. tp klu ko hulur mknan ke duit ke, best gak ;)

achik said...

hahaha.. sengal punya mak minah..

x hepi lagi ek?? mesti sbb x dpt kolek byk free gift.. meh2 saya buatkan ciskek sebijik utk kak masy.. ni bukan nak sabotaj kak masy bagi gumuks ek... ;p

Masy said...

achik,
nak free gift.. waa ciskek, i likeee~

faisal said...

ahahahaa, mcm ne titik tu bleh ada kat atas plak...itu jin pankai toncet...

Masy said...

acai,
hahah tu ler pasal :D

Sastri said...

LOL... makcik minah, makcik minah... :p

semoga berjaya dalam temuduga SPA hari tu... :D

::QasiehFirdaus:: said...

hahahha.. cian makcik minah... hahhaha


ejaan tu patutnya hurog JIM kan???

akirasuri said...

huhuhu.
sungguh hampeh itu makcik :D

oh oh! mari kita senyum. SENYUUUUUUMMMM!!! :)

chii said...

haa..br perasan ..patutnye titik bawah kan..typo tu..

x eppy eh sis...jom dgr lagu ct n 2 by 2 lagu gembira..lalala..x pun lagu rahmat ujian - mestica =)

bang_gugar said...

salam,

tu makcik minah rempit yg dulu2 tu ke?..

hahaha
lawak la..

(",)

Reez said...

Heheheheheeeeeee...

Kelakau tengok gambar promosi iklan tu... Biasela tu, mungkin dia konpius dengan huruf2 jawi kot... Yang peliknye, takde lak orang tegur dan bawak turun iklan tu...

Kekekekeeee... Nasib baik makcik minah tak masuk bilik kecik! Kalau tak, tak tau dia nak komplen pasal ape lak...

:)

Hepi2 slalu yek!

Ungku Nor said...

Jom pegi Tesco. Deting dengan akak.
Konfirm hawak akan gumbira..hehehe.

Masy said...

akirasuri,
jomm tenyum.. say 'kejuuuuu' :)

chii,
typo error, stendet arr tu ;)

salam bang_gugar,
mungkinkah minah rempit?? :D

reez,
ha'ah kan takde sape lak nak tegur, mebi sume org pon x pasan kot ;)

klu masuk bilik kecik, dia komplen lak psl xde katil kot hehehe

kak ungku,
jom jom~ heheh

kakLuna said...

ha ha...jin pakai toncet

Masy said...

kak luna,
heheh tulahnye :D

Masy said...

(tertinggal lak)

sastri,
x berjayalah sas.. tp x taulah utk seken intake ni camne..

qasiehfirdaus,
ha'ah, patutnye JIM.. akak rasa yg buat banner ni org bkn Melayu la.. sbb tu dia main letak je hehe~