Monday, July 16, 2007

Mencari Kebahagiaan Yang Sirna

Waiceh..! Tak payah tunggu korang, aku pon meluat tengok tajuk entry arinie ahaks~

Seminggu ni memang mood guwa tak semenggah sket, so untuk menyemenggahkan (wah perkataan baru, leh daftar kat DBP ni) mood guwa, pelbagai ektibiti telah guwa lakukan. Antaranya, berjalan, berjalan, berjalan dan juga berjalan. Ala bukan jalan jauh pon, stakat gi Plaza Shah Alam tu apelah sangat. Pon bukan jalan, tapi drive kete. Aku juga sebenarnye tak berapa bernafsu sangat nak jumpe kekawan aku minggu ni. Sian dak Odah, hehe. I need a space, okeh.

Sabtu lepas, aku gi plaza jelah. Betulkan jam tangan, beli makanan sket, pastu balik. Dok layan call dan sms orang jelah sehari suntuk tu.

Esoknya, kami adik beradik (kecuali dak Nan dengan dak Ude) bersepakat membawa berkat ke rumah Abang Chik guwa yang ditimpa malang di kaki beliau hingga menyebabkan beliau separa OKU. Sian abang aku. Senornya dari bulan lepas (ke bulan sebelum tu?), tapi baru sekarang aku (kami laa) ada masa nak melawat dia (aku ade je masa tapi takde geng hehe). Patutnya aku pegi umah dia dengan Abang Nan and Kak Nana, tapi abangku yang ini pula cam biasalah, mesti pending je dia tu. Keje laa pulak. Adakah ko bangla wahai abangku?? Kebetulan pulak, Kak Chik call aku pagi tu, mintak aku datang awal sket – tolong masak. Pastu dia kata tak payah, aku pulak yang kesian. And then Abang Chik call, soh datang tolong jugek. Makanya dengan pengetahuan yang minima untuk pergi ke umah dia, aku pegilah jugek. Sambil drive, dok sms dengan Kak Nana. Last-last salah jalan. Huwaaaa akot akot (tapi muke menten cool).

Sampai je kat umah dan salam-salam dengan mangsa kejadian, aku teruslah ke dapur. Alah dah siap pon main course, tinggal guring-guringan je. Tengah dok menyembang dengan Kak Chik, tetibe je aku nampak Abang Chik masuk dapur dengan segala susah payah (pakai topang kat ketiak tuh), semata-mata laa nak cakap...

Mi, ko tengok Mi adik aku dah gemuk! Hoh tak padan saket lagi mau kutuk guwa.
Yelah yelah nanti orang diet laa.. diet kebende korang asik kasik aku makan je.
Ko ni dah macam ade anak dua dah. Tu laa orang soh kawen ko taknak, tengok dah gemok hah. Huwaaa serangan emosi~
Tu lah kan bang, dak Busu ni kanmain semangat. Akak ipar aku dah kasik nasik tambah.
Kalau dah kawen camne le pulak nanti, mesti besau cam mak aku. Grrrrr...~

Kendian, Along (wow bawak durianz dari Melaka) dengan Angah sefamili pun sampai. Pun sessi kutuk-kutuk tentang kontur badan aku berterusan. Rasanya dari aku tiba umah dia sampailah aku nak balik, nak dekat 10 kali jugek Abang Chik sebut-sebut pasal kegemukan guwa ini. Tekanan doh!

Bang, takde ke kekawan abang yang blom kawen? Kenalkan le dengan dak Busu. Ni Kak Chik aku kata.
Huh nak kenalkan camne dah gemok camni. Kalau kurus cam dulu tu takde le aku malu sangat. Siut betoi!~

Hah tak best! Yelah nanti aku kuruslah! (bile tuh?) *sigh*

Kalau bulan lepas, anak buah aku yang tecit ni takmo dengan aku, bulan ni beliau dah mesra pengguna dah dengan aku. Ni sume berkat rasuah air kotak yang aku bagi dua minggu lepas. Heh kalau aku tau, dari dulu aku bawak air kotak tuh kat depan muka dia kuikuikui. So kebetulan lak Along and famili datang, jumpe lagi laa kite ek yayang heheh. Yang kiut tuh, boleh lak dia panggil aku ‘mak’ (sekonyong-konyong guwa rasa tua sebelum waktunya). Adeh penat aku gelak. Ni kes tak tau nak panggil aku ape laa tu. Ala budak belum mumaiyyiz, dimaafkan ahaks.

senyum pengakap selepas menerima barang suapan ;P


Balik tu cam biasalah. Oleh kerana masa nak datang pun aku salah jalan, balik tu apetah lagi. Ala.. stendet aa aku ni salah jalan. Yang penting, kita enjoy!~

Hah cite pasal Mr. Boss aku tuh. Eh aku rasa nak panggil dia Sivaji lah, walaupun dia Melayu. Aku dulik hape kan. Kire cam nama samaran laa dalam blog haku ni, boleh ek? Hah Sivaji ni hah, jumaat lepas beliau cuba laa nak berdamai dengan guwa, tapi guwa belum sejuk lagi beb! Aku ni satu kes, kalau betul-betul marah dengan samwan, memang lambat sket nak sejuk. Takat majuk tu lain laa kan. Aku tak tau laa dia pasan ke tak, aku memang tak berapa berselera nak menatap wajah Sivaji ittew walaupun beliau tengah bercakap dengan aku sambil nak buat lawak konon. Hang pi bercakap dengan dinding boleh dak? Itu kata-kata yang bergema dalam dewan naluri aku je (waiceh sastera lagik!). Aku belum hilang akal lagi nak cakap gitu kat dia, kang hilang pulak mata pencarian aku nanti.

Kasik guwa dua minggu lagi laa ek Sivaji, maybe guwa dah ok time tuh. Kalau tak ok jugek, tunggu laa lagi dua minggu. Kalau tak ok jugek lepas tu, tunggu lagi dua minggu.

Sampai laaaaaaaaa guwa sejuk, okeh? (macam laa Sivaji tu pedulik pon! :p)

37 comments:

arianna adrizal said...

adeh..hehehe! ni apa cerita neh. kelakar giler smpai saket perot.

Masy said...

anne,
tang mane yg klakau tu ek? tang gemukkah? huhuhu~

nina~syazna said...

comei budak kecik itu...

kakLuna said...

ha ha kelakar jugak sampai memenuhi dewan naluri ku

Masy said...

kak nina,
ehem! tgklah sape mak sedara dia ;) lalalala~

kakluna,
ceh... bukankah dewan nalurimu telah dipenuhi dengan keropok idong dan sardin beriman cap surau?

arianna adrizal said...

tang semua la kak.. hahahaha!!

tomeinya baby tuu.. nk cubit pp sket.. ;D

lupa nk tanye.. ni sesat katne neh senornya? cam susah jek

Masy said...

anne,
oo sume ke? meh baca lagi skali :)
tubet diaa.. tomel angat!

ala... x susah pon.. x jauh pon.. Puncak Alam je huahahaha tp x biaselah gi sana. klu gi pon biasenya org len yg drive.

arianna adrizal said...

lerrr... Puncak Alam jek. cess, daku ingatkan gombak dalam ka, ceruk puchong ka.. ish.. ish..

chot said...

lawak isnin ni...hehehe

Masy said...

anne,
mcm x tau lak yg akak ni kan mmg x biase jalan² ni.. berjalan suke, tp tang nk ingat jln tu mmg problem hehe

chot,
aku dah gemuk tu yg lawak ek? huhu~

flush said...

agak2 sivaji tu tau tak blog cik masy ni..

achik said...

hal2 berkaitan struktur kontur badan adalah topik yang sungguh sensitif utk dibincangkan.. apatah lg menjadi bahan kritikan..

skema tak ayat?? hehe ;p

Masy said...

flush,
x tau rasanya. sbb tu sy x penah ubuh nama dia or nama sub con² lain. kang diorang surf nama termasuk kat sini lak, nayaaa~

achik,
sememangnya sebarang diskusi yang membabitkan isu kontur badan boleh mengakibatkan tercetusnya isu yang lain pula, iaitu pemanasan badan dan minda secara global.

amacam, leh lawan achik x? heheh~

CiK BaWaNg said...

kekekekek bes plak bagi name sivaji..cam bergaye plak...mhahaha cik bawang pon akan senyum penggakap kalo dirasuah dengan sepinggan mee mamak oleh kak masy.. apatah lagi adik tecik ittew

faisal said...

org nak pengsan baca tajuk entry akk ni tau,ahahahahaaa

Masy said...

cik bawang,
aik.... ni ape kes lak mintak mee mamak? mamak takmo ke? hueheheh

kasik pakwe korea satu utk akak, br leh dpt lalalaala~

acai,
awatnye sampai nk pengsan tuh? gothic sangat ke? hehehe

Titicaca said...

bila aku tengok tajuk..aku ingat cam citer sastera gitu...pastu citer kalakor pulak...err..happara!!!

akirasuri said...

mcm orang kat atas.
ha ha ha.
ingatkan penuh kesusateraan.tapi wahahaha. cerita lawak. :D

chii said...

gemuk :o err...ye ke ??

lalal..skrg ni nk rasuah dak kecik sgt senang kan :))

Masy said...

titicaca,
biasalah.. berselindung di sebalik kebenaran hehe~

akirasuri.
heheh lawak ke? jom gelak~

chii,
ha'ah la.. dah ramai sgt tegur, malu i tau!

budak ni mmg suke makan, so mmg sgtlah senang ;)

Sunan_Jati said...

wahahahha... lawak la...

serius :P

Masy said...

sunan_jati,
lawak ke serius beb? ke serius lawak? isk isk~

RaFFLeSiA MeRaH said...

wekekekeke...memang mengelakarkan jiwa nurani ku jugak....

minnie said...

Masy..
Ko ni sama la cam aku.. Selalu sesat.. hehehe

Weekend kita g jogging kat tasik nak???

::QasiehFirdaus:: said...

kak masy.. abang mu sungguh laser.. ahaha.. apekah tindakan mu ketika itu kak masy? sekeh? starlite? hehe

Masy said...

kak RM,
wah pkataan baru :) mengelakarkan ek.. heheheh

minnie,
hahaha apsal laa kite ni ek?

buleh², bile free kite g ok!~

qasiehfirdaus,
beliau mmg laserjet.. akak hanye mampu pasrah dan tergumam sambil cube mengkaber lemak² di badan hehe

Sastri said...

keskeskes... biar sivaji tau betapa payahnya nak pujuk masy ni... :D

kurzz said...

xdapat ku ucapkan dgn kata2..hanya gelak tawa mengiringi setiap lirikan tumpuan mataku pd coretanya...=D aduuii..saket pewutt den tahan golak tauu...

p/s:den golak bukan psl isi kandungan dier sgt...tpi pd 'ayat2 istimewa' yg terpacul kelua...hihiihi...klakar la awk nihh masy...=p

orang biasa said...

muahaha rasuah air kotak pon bule, maklumla budak2.

sivaji the boss takdak bagi jambangan bunge ke? org2 dewasa nih kalu nak rasuah kene yg mahal ;p air kotak waima sekarton pun tak main laa...

faisal said...

takla kak, geli dengar perkaatan sirna tu,hehehee...ape maknenye kak?

azzam bellamy said...

ko tgh lemau eyh?

Masy said...

sastri,
heheh biarkan dia! biarkaaan! :p

kurzz,
wah bersastera lak dia. ayat istimewa? ade ek? jap baca balik~

orang biasa,
tu lah.. sibbaik bdk² tak demand nak beskal ke, helikopter kontrol ke huhu

takde maknenye dia nk bagi. ah biarkan~

acai,
sirna tu maknenye menghilang.. terhapus.. aaa gitu arr hehe

Masy said...

azzam bellamy,
ermm.. ye kot. nk tunggu garing balik ni~

kak lin said...

nape kaki abang Masy tu??

sivaji??? macam glamer jer nama tu.. hehehe..

aduh dong.. nggak bisa kusut-kusut ya nyonya manis... ;)

Masy said...

kak lin,
tulang kat tumit dia retak kak.. tu lah lompat² lg :)

uikss glemer tu.. hero tamil tersohor abad ni :D

baeklah bunda!~ ;)

Ungku Nor said...

waaahhh..Masy dah 3G ehhh??

Samo la kitooo..hehehe.

Masy said...

kak ungku,
huhuhuhu tulong tulong!~