Thursday, September 06, 2007

205: Sesuatu Di Dalam Diriku~



Sebelum kau kira bintang di langit

Cubalah kau kira pasir di bumi

Sebelum kau teka siapa diriku

Bacalah dirimu lebih dulu


Sandiwara hidup

Bukan kepalang

Tersalah tafsir kau menyimpang

Halus rambut halus

Titian ini


Sebelum kau selam lautan dalam

Cubalah kau selam kedalam diri

Sebelum kau teka rahsia hatiku

Bacalah hatimu terdahulu


Sandiwara hidup

Bukan kepalang

Tersalah tafsir kau menyimpang

Halus rambut halus

Jalan yang lurus


Awal cinta, akhir pun cinta

Kita cari cinta

Awal cinta, akhir pun cinta

Biarlah jumpa cinta

Awal indah, akhir pun indah

Cinta milik kita

Awal indah, akhir pun indah

Bila kau jumpa cinta

Exists - Cinta Memang Indah


Adeh penat. Adekah tulisan ini hijau? Aku coba untuk menjadikan ia normal namun degil seperti beruk mat yeh laksananya. Maaf Mat Yeh kerana mengutuk berukmu. Jadi aku biarkan aje. Tiada daya dan kudrat mau memujuk font yang mahakarya (bak kata Kak Ungku) degilnya.

Malam semalam, Ahmad Wildan telah selamat berlepas ke Dublin, Ireland. Perasaan semasa berada di kelompok orang-orang yang nak terbang menyambung study, membuatkan jiwaku caca marba. Sedapnya bubur caca. Ada satu dua tiga rasa yang sukar untuk aku terjemahkan ke dalam kata-kata sepanjang aku kat sana. Sesekali termenung, rasa teruja, terharu dan entah apa-apa lagi. Sampai tak boleh nak lelap mata bila dah baring di atas tilam yang tak berapa nak empuk tuh. *sigh*

Kalaulah aku ada kekuatan. Sekuat itu. Atau lebih lagi. Dan lebih lagi. Dan lagi dan lagi dan lagi *macam iklan bateri lak*


Benci.
Cemburu.
Tak patut.
Jangan.
Biar.
Serius.
Suka.
Tak mau.
Ingat.
Lupa.


Gila.

29 comments:

zino said...

salam kenal..

jadi tetamu pertama pulak .. hehe

Masy said...

salam zino,
hehehe ok jugek :)

Sunan_Jati said...

buat per???
hapdet...pls!!!

flush said...

apa lagi.. berhenti kerja.. further study.. tp oversea la plak ye.. sape nak sponsor.. hmmmm, keje je la..

Masy said...

sunan_jati,
buat jahat! hahaha :p
minggu depan pls!

flush,
aaa.. masalah nk menyambung tu.. sy malas, tp rasa cam nak. aisey tahpape kan?

Sham said...

gila le kot.. huhuhuhu

cempakabiru said...

beb, kuatkan hati! sambung la weiii
sementara kita masih muda, berkemampuan dan blom kahwennn:P
(tp jujurnya, aku dah rasa perih jerihnya ni)
doakan aku tabah nooo

Masy said...

sham,
awk ke? mmg no doubt :p

cempakabiru,
err...

gudlak!~

Anul said...

waa..sgguh berkecelaru prasaan mu..besa la kalu di tgh2 klompol org yg nk ke oversea..cemburu gila wooo..

chot said...

sunggoh jiwa kacau ye...pelbagai perasaan bercampur aduk...

Masy said...

anul,
yaaa celaru dan celoreng rasanya. donno how to describe the exact feelings actually :/

chot,
agak kacau ler jugek heheheh

noushy syah said...

OHHHH jiwa kacau...relax arr kak Masy,kumbang bukan satu tapi banyak hehhehe namun siapakah AHmad Wildan itu?

Sorry for asking if it hurts your feeling...but hey, akak syg,why on earth you have to be sad of him going abroad for further studies?

noushy syah said...

BTW..I love that green font of yours!!! Heeejauuuuuuuuuu, ever green!!

arianna adrizal said...

haa.. yg last skali tu betul! huhu~

lindosh said...

haha aku tau apa yg ko rasa.. jeng jeng jeng

zalisa maz said...

Selamat berpuasa. Jangan mare2 tau! Nanti tak boleh raya ;)

Masy said...

noushy,
Ahmad Wildan is my nephew, dear :) i'm not sad, i'm happy for him ;) maybe a lil bit jealousy seeing him going abroad while i just stuck in here :D

anne,
mlm ni tdo luar ek? :p hohoohoh

lindosh,
ah.. rasa apeee?? :p

kak zal,
aik tak marah pon kak... heheh

Sunan_Jati said...

salam ziarah...
heheh mulakan dgn bismillah...
semoga diberkati allah...
:P

arianna adrizal said...

hari2 tido luar ape... ngehngeh.. ;p

Masy said...

salam ziarah sunan,
bismillah.. kebetulan br nk menom melo :)

anne,
tido kat luar dengan Tutup Botol mau kaaa? hihi~

faisal said...

kak, sempena nak pose ni, buang-buangkanlah perasaan tak elok sume tu..marilah kita menjadi seorang insan yg lebih baik*ahahahahaaa.... mcm nak bagi tazkirah plak,kekee

Masy said...

acai,
sempena nak pose ni, buang2kanlah duit acai kat sikret resipi utk akak, amacam hahaha~

kakLuna said...

jom jom sambung study ramai2..akak pun nakkkkk....

achik said...

jiwa kacau??? huhu...

Masy said...

kak luna,
kite gi obersi mau ka?

achik,
kacaukah? jap nk check~

13may said...

parah parah.....hang demam panas ka???

Masy said...

13may,
demam nk pose kot hohoo~

nina~syazna said...

byknye comments...
huhuh

Masy said...

kak nina,
errr.. hehehhe