Thursday, September 13, 2007

207: Entry 1st Day Puasa

campor-campor

Lagi 29 hari lagi nak raya :)

Aku harap aku boleh solat terawih tanpa terkantoi dengan sengaja, insyaallah. Moga kerja-kerja aku tidak menjadi aral yang melintang pukang dalam jadual masjid aku kali ni. Moga-moga aku rajin, rugi kalau tak pegi Masy! Setahuuuun hanya sekaliiii meraikan bulan yang mulia iniiiiii~

Baru-baru ni my ex bercakap sesuatu yang akhirnya membuatkan aku terfikir - sama ada dia betul-betul tak tahu, atau sengaja buat-buat tak tahu, atau dia sememangnya tak pernah mengiktiraf aku dulu. Ah. Salam ramadhan juga untuk dia dari aku - tapi tak terucap jugak mende ni. Biarlah. Tak penting.

Sabtu lepas, entah macamana budak umah aku tuned channel TV2. Hah ade Zoom In Bersama Zamani dan Slam. Tetibe aku tersenyum, dan cepat aku mendail nomo tipon umah.

hello.. mak! tido ke?
taklah, tengah tengok tv - eleh.. macamlah aku tak tau, kompem tv tu tengah tengok dia :D
cuba mak bukak tv2
nape?

bukak jelah..

haa dah, nape?

takde ape, tu jelah hehehe

hawau
- aku leh bayang mak tengah senyum
heeee...
eh.. ni budak yang ko minat tu kan?
eh ape plak orang, mak yang minat kan? cakap orang plak

ala minat lagu je, hah lagu ni lah
- eleh kaber konon
haa tengoklah ye, nak cakap tu je hihihi

Dalam entry sebelum-sebelum ni, aku penah cite pasal mak aku minat Zamani ni. Tu jelah. Takde idealah, puase le katakan.

Mau berbuka ape karang?


30 comments:

Kambeng Golek said...

apa kata berbuka dgn kambeng golek... huhuhu.. sodapnyooo

Masy said...

kambeng golek,
bbuka dgn awk ke atau mkn kambeng golek? ke awk nk blanje sy mkn kambeng golek? :p

ah kim said...

Salam.

Tapa ho nanti wa kasi lekomen sama itu jamani la ho? Lu mau lating likat mana timpat? Aiyak! Wa lupa lo! Ini puasa mana moleh lating! Lain taun la ho.

Telima kasih. Ini petang aa wa BUKA mulut! Hohohoho!

chot said...

aku xfikir puasa nak makan apa..tapi cuma fikir aku nak ambik gmbar bazar di area mana...heheheh

Masy said...

salam ah kim,
lu mau lekomen jamani sama sapa? tamau tamau wa cuma mau jumpa sama itu faizal husin. lu bole telepon dia, suluh dia call sama wa ka?

petang ni buka beg duit loh, mau beli makanan :p

chot,
aku pon xde idea lg, tp mebi mkn ringan² je kot..
meh amek area shah alam ni, penuh warna warni heheh

flush said...

cerita le hbs2 psl ex awak tu.. tergantung cerita ni.. gundah gulana dibuatnya..

Masy said...

flush,
aik awk lak yg gundah gulana heheh. takpelah, anggap jelah sy ni tlampau byk memikir :)
berbuka ape arinie?

Indera Kencana said...

Makan nasi putih + kerabu perut + Ayam Percik kat seksyen 2, Shah Alam. Minum ABC salut coklat + aiskerim + sebiji anggur itam dan sebiji buah laici tu... perhhhh..

(Hahahahahahahaha... seronok juga meranjau puasa orang nih!!!)

Effek : Gelak terbahak-bahak dengan dentuman guruh

Masy said...

indera kencana,
huwaaaaaaaaa mcm tau² je feberet sy kerabu perut tu ek? huhuhuh. tp tang ABC tu mmg satu hal lg :p tp takpe, sy dekat jeeeee dgn seksyen 2 klu tingin. indera mau join?

effek tu ikot iklan cat ek hahahaha

arianna adrizal said...

kak,
senornya ramai gak fanatik si mamat tu tau. sepupu sy dulu lg gila. sib baik tak masuk hosp bahagia muahahahah

asal rupa akak tak mcm adik beradik akak eh? anak angkat kot? kukukkuku...

achik said...

saya suka bangat ngan zamaniiiii... err dolu2 la.. ;)

dia xyah buat teknik rebonding pun rambut cantik siot.. hehe..

Noushy Syah said...

Salam Ramadhan Kak Masy, may we will be blessed with more taqwa and barkah.

Just a reminder, this is the very good time for us to think what have I done for the last Ramadhan and double the effort now to be much more better!!..ehem2..and it apply to me too..hehehhe..

p/s kuliah zuhur, as my stomach is empty:p

CiK BaWaNg said...

hahaha mak kak masy minat slam yer? kenangan tu...jaman dolu2... pastuh ramai2 budak skolah minat zamani...hahaha

Masy said...

anne,
wahwah sampai nk termasuk spital sakit jiwa tu mmg ler kronik. heheh

aip!!!! cepuk gak budak ni kang :p

achik,
mana awk tau zamani x wat teknik rebonding? haaa ntah2 dia buat tp kite tak tau hihihi

salam ramadhan noushy,
oleh krn akak baca masa pagi, so kuliah pagilah ye? thanks 4 d reminder ;)

cik bawang,
mak akak suke zamani tu nyanyi lagu Gerimis Mengundang. hehehehhe

Anul said...

Masy...aku geng mak kau..cayalah makcik..give me 11!!!!

Masy said...

anul,
aik ko pon minat zamani ke? heheheh

Orang Biasa said...

zamani si kurus ittew..?? rambutnya chantekk, sora pun sodap. tapi not my taste ;p

Masy said...

orang biasa,
ye dialah.. kurus sgt kan? elok lg faizal husin hihi~

lindosh said...

aku sker lagu slam tu je. tp dia tak ensem dah skang

Titicaca said...

apa kaitan zamani dgn gambar tu? puas aku carik zamani dalam gambar itew..

Masy said...

lindosh,
beliau btambah kuwos kan? isk isk

titicaca,
mmg xde kaitan. cuma dlm gmbr tu ade mak aku - watak utama hehe.

13may said...

Zamani mana nih???

Zamani Khan ka??

err...ada ka zamani khan???

hahha hahah hahha

Masy said...

13may,
hang mamai kaaa abg may² hahaha
zamani khan tu adek badek dgn genghis khan :p

kakLuna said...

zamani adik beradik zamatu kan?hehe

selamat berbuka

Masy said...

kak luna,
ade sorang lg adek bradek dorang - zamana?

selamat jugek utk akak ;)

::QasiehFirdaus:: said...

hahahha.. siyot je..

anyway.. gula2 tu.. tergugat nafsu makcik ni laaaaa. cis! :P

kamaruladli said...

ape? nak belanja aku bukak pose? tadak hall....

Purpleheart said...

Sedapnya tengok gambar gula-gula tu.. pape pun selamat berpuasa.

faisal said...

akk ni mmgla, ingat nak raye je,kekeke...:) makin alim nampak pose nih,hihii

Masy said...

qasiehfirdaus,
alaa gula2 pun nk tergugat nafsu.. tak bujang ah camni :p hehe

kamaruladli,
ade ke aku ckp? salah org ni... :p

kak PH,
nampak chantek je kalernye kan? slmt bpose utk akk jugek :)

acai,
hihih.. aik tang mane lak yg nmpk alim tu :p biase2 jelah..~