Wednesday, October 10, 2007

216: Salam Syawal


dah macam paparazzi plak rasanya aku ni, asal eksiden je amek gambar, asal amek gambar je eksiden :p ini adalah antara kemalangan yang berlaku kat area umah aku


Eksiden kete, boleh gi repair kat bengkel, eksiden ati, nak repair kat bengkel mane? Huhu.

Arinie ari terakhir aku bertugas untuk bulan Ramadhan yang mulia ni. Makanya seperti tahun-tahun sebelum ni, berbesarlah hati dan badan aku untuk memohon kemaafan pada sume insan-insan kamil yang membaca blog aku ni kalau ade tersalah silap kekata. Baiklah korang maafkan, seperti mana aku juga memaafkan korang (hahaha). Untuk mereka yang telah mengeksidenkan ati aku secara tidak sengaja, alhamdulillah rasanya aku dah maafkan. Manakala yang mengeksidenkan ati aku yang fragile ni secara sengaja dan keji, aku cuba sedaya upaya untuk memaafkan anda semua (eceh!). Cam keji je aku ni kan hehe.

Sape belum beli baju raya, moh lee datang Shah Alam. Baju kurung giler-giler punye murah. Aku tengah menyesal tak sudah ni sebab gi tempah baju kurung. Korang imejin ek, baju kurung kain benang hitam tu, siap dengan batu-batuan regenye RM50 je! Kalau beli dua pasang RM90 *pengsan* Masa memula baju kain benang hitam tuh nak fofular, aku beli sepasang Rm80 tauk! Huwaaaaa ade sape-sape nak bagi aku Rm50 tak? Sedekah laa sket anak yatim ni....~

Saje letak lagu yang takde kene mengena dengan raya. Sebab aku suke :p Tapi lagu ni pun takde kene mengena dengan aku, sekian harap maklum.


Aku wanita yang punya cinta di hati
Dan dirimu dan dirinya dalam hidupku
Mengapa terlambat cintamu telah termiliki
Sedang diriku dengan dia tak begitu cinta

Mengapa yang lain bisa
Mendua dengan mudahnya

Namun kita terbelenggu
Dalam ikatan tanpa cinta

Atas nama cinta
Hati ini tak mungkin terbagi
Sampai nanti bila aku mati
Cinta ini hanya untuk engkau

Atas nama cinta
Kurelakan jalanku merana
Asal engkau akhirnya denganku
Kubersumpah atas nama cinta

Mengapa yang lain bisa
Mendua dengan mudahnya
Namun kita terbelenggu
Dalam ikatan tanpa cinta


Rossa - Atas Nama Cinta

20 comments:

chot said...

brapa lama ko cuti? raya kat mana? lain kali tulis la dgn details...ehheheh

Masy said...

chot,
cuti smpi 21hb, dan beraya di melaka.. alaa ingatkan takde org nk tau hehehe

Deanz said...

Salam..

Entry yang tak relevan, dgn plot yg tidak tersusun dan tidak sesuai.

cerita tentang xciden, permohonan maaf, baju kurung kain benang hitam, duit raya, then lagu yg konon tiada kaitan...

"Mawi dah kaya, Ina dah kawin, selamat hari raya, maaf zahir batin'

achik said...

wah lamanya cuti.. syok bangat!!!
selamat hari raya.. maaf zahir batin..

saya pun suka lagu rossa tu.. :)

azriey said...

salam aidilfitri Masy,
Berhati-hati semasa memandu...
semoga selamat sampai ke destinasi :)

Masy said...

salam deanz..
blog sy bukan buletin utama @ CNN @ buku teks sekolah. klu nak entry yg relevan, dgn plot yg tersusun bla bla bla.. sile baca suratkhabar.

selamat hari raya jugek, maaf zahir batin jugek~

achik,
syok tak syok jugeklah.. heheh tp ok le leh save bajet makan hihi

maap zahir batin gak~

salam aidilfitri azriey,
insyaallah.. sama²lah kita berhati-hati ye.. :)

Ungku Nor said...

"achik,
syok tak syok jugeklah.. heheh tp ok le leh save bajet makan hihi"

turun 2 kilo.
pehtu naik soploh kilo..
tehehehe.

Bawak keta bebaik naaa.
Eh bukan awk citer balik kg naik bas kan semalam?
keta tinggal kat S.Alam
pehtu beli tiket kat ulat
pehtu tiket tu tiket pelsu ropenye
pehtu awk tersadai kat hentian Jalan duta
pehtu balik rumah amek keta balik
pehtu balik kampung naik keta..

lenkali nak buat entri, sila ikot contoh kronologi di atas
lalalala ;p

Masy said...

kak ungku,
aik dengki nampak :p

itu bkn ke kronologi balik kg akak? pastu dlm bas duduk atas enjin? sampai kg mak apak x ngaku anak sbb dah legam lalalalalalala~

RaFFLeSiA MeRaH said...

len kali jgn amik gambar, dah eksiden kannnnn....aáh, dgr citer pun s.alam murah2 baju readymade, tapi akak antar mak sedara jer pi shopping kat saner...huhuhu...slmt hari raya, maaf zahir batin...

kakLuna said...

isk isk isk salah tu...kronologi nya gini;

pagi : iron baju sampai koyak

pagi cerah sket: bawak duit

syiling sampai koyak poket

dekat2 tgahari : antor lemang kat makcik Salmah Hj Bujal,sampai terkoyak2 plastik

tengahari rambang : releks skejap sambil mengoyakkan ampau yg dikumpul

petang nya : Koyak A/L Ban (wakil org asli) dtg beraya ke umah

hmm..boring dan lapar le..tatau nk komen apa

Masy said...

kak RM,
laa antar mak sedara je? awat tak soping skalik hehe

slmt beraya jugek :)

kak luna,
ni ape kes lee akakku sorang ni heheh.. org len pon pose gak kak ;) hahahah

k.Lin said...

slamat ari raye, slamat suke2.. :)

lindosh said...

selamat hari raya masyyyy! maaf zahir batinnn.. nak duet rayeeee

zino said...

selamat hari raya maaf zahir batin.. balik kampong tak ni?

Ungku Nor said...

dah..dah..pi balik Sg Udang.
tolong mak tu pape yang patot.

asek bertenet je dia ;p

TedungS said...

oit... cinta cinta ni, dh dekat la tu kot... ;p

Salam EidMubarak dari TedungS

Azzam Supardi said...

Selamat. Maaf. InsyaAllah. Berhati2 di jalanraya. Update, kak.

Purpleheart said...

Berhati-hati dijalan raya.. ingat orang yang tak disayang.. hehehe

kamaruladli said...

halamekk... ni bole kerja dgn harian metro nioh. hakhakhak. selamat hari raya!

Masy said...

kak lin,
selamat beraya jugek :)

lindosh,
selamat beraya.. duit raya? pi mintak pak lah

zino,
selamat ari raya jugek.. balik laa..

kak ungku,
eleh.. jeles :P hahahaha

tedungs,
memang dah dekat dah taim tu.. dekat nak raya :) slmt ari raye~

azzam supardi,
akak? ko salah channel ek? :p

kak PH,
aikk macam tetau je ahahaha

kamaruladli,
adekah harian metro akan sudi menggaji aku? selamat ari raya jugek~