Monday, October 22, 2007

217: Dan Aidilfitri pun tiba tanpa disuruh².. hehe

Salam sume...

Syok ke raya korang? Raya aku boleh tahan... cuma masalahnya sehari sebelum raya, aku dah mula tak sihat. Aku ni sensitip sket dengan asap yang berkadar tepu. Alkisahnya tahun ni masak rendang guna kayu api, berbanding tahun-tahun lepas kitorang guna dapur minyak tanah. Ini tahun ade orang pinjam itu dapur, dah tu lambat nau dipulangkan. Maka aku dan Abang Chik bersepakat masak rendang guna kayu api jelah. So.. dua hari berturut-turut (masak nasik impit pun guna method yang sama) rumah aku berasap macam istana bunian, memang terjejas le paru-paru aku. Pagi raya tu aku dah lemah, badan dah suam-suam, kepala sakit, tambah selsema lagi, tapi tetap pegi solat sunat Hari Raya. Balik je umah, mak soh makan panadol - sebab akulah harapan nusa dan bangsa kat dapur tu kang memandangkan pagi raya tu hanya ada aku dan dua orang kakak ipar je yang ade. Tapi syukurlah tahun ni, anak-anak buah aku yang pompuan dua orang tuh dah boleh disuruh - so.. takdelah aku asik main air je. Petang tu aku tidooooooo sampai pukul 6 - kompem le tak sihat tuh..

Menjelang raya ketiga baru aku sihat sikit. Tapi batuk masih ade sampai arinie.

Hari-hari yang lain tu macam biasalah.. keluar beraya dengan famili, kawan-kawan, melawat 'sedara jauh' (baca: Mahkota Parade) dan lelain.

dengan mak depan pokok kedondong yang lebat buahnye :)

Cadangnya nak upload gambar banyak-banyak, tapi blogger.com ni problem lak. Esok-esok jelah ek. Tak lari gambar dikejar. Kalau kejar aku yelah kot.. heheh.

(aku upload gambar kat fotopages ni jelah, silekan..)

30 comments:

Ungku Nor said...

weihhh..nak kedondooooonnnggggg!!!

tunjuk gambar je bakpe.
lokek arr..
;p

flush said...

mana tak mengong nye.. hari ni 1 malaysia nak update blog psl raya.. nasib baik la dah buat minggu lps lg.. haha

chot said...

rupa mak kamu mcm org arab la..

Masy said...

kak ungku,
datang le umah, jerit kat sini smpi tahun dpn pon x dpt :p hihi

flush,
wooo itu macam kaa.. eheheh

chot,
rupa aku takde ke cam arab2 sket? ;)

arianna adrizal said...

mana pic alfio raldo??
hehehe~

kakLuna said...

sepohon kedondong daunnya rimbun,
lebat bunganya serta buahnya,
walaupun idop 7 juta tahun,
kalau tak posa tak buleh raya,
walaupun idop 7 juta tahun,
kalau tak posa, tak buleh raya...

Masy said...

anne,
ade ade tp kene alter laa sbb ade terselit muka akak x pakai tudung eheheh

kak luna,
sepohon kedondong daunnya rimbun,
lebat bunganya serta buahnya,
wat ape hidup 7 juta tahun,
dah tua renta sape nak jaga,
wat ape hidup 7 juta tahun,
dah tua renta sape nak jaga..

sekian *pakai spek*

Anul said...

ahaha..kelihatan seperti posing budak baik tepi mak.."mak..kite baik tau..nak paddle pop..hahaha"

Masy said...

anul,
aku mmg baik per :p

lindosh said...

mak ko kacukan ke?

kedondong wat aku sakit perot

noushy syah said...

hehhehe mak nya rupa arab..anaknya rupa Bollywood..tehehehhe...

Maaf zahir batin sekali lagi ngeh ngeh ngeh:p

Masy said...

lindosh,
aaa... ade keturunan pakistan sket.

kedondong tu mkn dgn nasik goreng sedap ko tau tak? buat ulam.. pergghh.. sedap hingga menjilat pokok

noushy,
hahahahah betul le tu ;)

maaf zahir batin jugek hehe

Ungku Nor said...

Noushy..silap tuuu..
bukan bollywood daa..
sebut betul-betul.
Bangla tau..Bangla!!
tehehehe ;p

nak kedondong jugak!

RaFFLeSiA MeRaH said...

mak ngan anak muka same la pulak, hehehehe....nak kedondong tu skit, boleh? lame x mkn...

Masy said...

kak ungku,
tu mcm kekata org yg dengki je :p tp biaselah, sejak jadi artis ni, i dah lali dgn kata nista masyarakat yg cemburukan kejelitaan i huehehehe

dtg melaka le!

kak RM,
sama ke?
sile sile ke sg udang, melaka :)

Kak Lady said...

Kesian Masy...tulah saper suruh pakai dapur kayu...pakai le dapur arang kurang sikit asapnya...hehehe

SELAMAT HARI RAYA MASY...amboii...banyaknya kedondong...mintak sket boleh...

Comel sungguh gambar sikecit tu...

Semoga masy dah sembuh sekarang...take care

happyirfa said...

salam masy..
lawa mak hang.muda dulu mesti lawa mcm hang..he he

Masy said...

kak lady,
ade ubuh arang gak kak tp lambat nau jugek api tu nk menyambau, tensen tensen..
dtglah umah, insyaallah ade rejeki leh mkn kedondong tu :)

salam kak irfa,
err sy lawa ke? mekasih mekasih hihihi *malu malu*

vangardx said...

salam..selamat hari raya..:D

Masy said...

salam vangardx,
selamat hari raya jugek :) thanks 4 coming~

faisal said...

akku, apesal gambar akk tu cam gambar klasik je,hehee...:) nasib kedondong tu tak jatuh atas kepala,hehe..dah baik lum nih?

Masy said...

acai,
klasik tu adekah bermaksud mcm lama? hehehe.. batuk tu still on going, demam dah ok da :) mesti demam sbb tunggu dragon fruit acai laa ni hehehe

Azzam Supardi said...

Masy, apasal ko tak pakai jubah hitam? Nampak berseri oo.

Masy said...

azzam supardi,
jubah aku tertinggal kat shah alam ler. lgpon x seswai beb nk pki jubah time basuh pinggan segala hehe

13may said...

hembus asap rokok kasi dia pengsan....

hahha hahha hahha :D

Masy said...

13may,
kezzziiiiiiiiiiiiii :p

kurzz said...

ermm...mmg betulla(bersekufu ngn chot)..'pestime' tgok pic tu..nampak uper bonda awk tu cam arab2 sket...pakai lak jubah...lagi la kn..hehe =)
tang anak tu klo nk kata bollywood tu aderla jugak...(baju jer..meeerahnyer kaklong..;p) guwau2 jer..maaf zahir lahiriah yer.

Masy said...

kurzz,
kirenye ade kredit gaklah utk sy ek.. hehehehe
samat ari raya jugek :) bile nk wat open house??

kurzz said...

hehehe..nak jugak tuu...yela2 adeee..=p erm open house?...klo open pun xde org nk dtg puun..jauhh bebeno ler,ade sanggup dtg ker ke pennag nunn...hehe klo kt umah sini..susah sket nk open..maklumlah umah anak teruna..xleh nk open2 sgt kekeke...

Masy said...

kurzz,
alaa x semestinye open kat umah, open kat KLCC ke Mvalley pon ok wat ;) hihihih