Friday, November 02, 2007

222: My 'Triple Two' Entry

Dah hampir sebulan, batuk ni tak baik-baik jugek. Macamana laaa nak baik, ubat batuk yg aku beli tu, hanya 1st round je aku makan betul-betul, yg 2nd ni belum abis lg padahal dah seminggu aku beli. Ulser yang tiba lewat daripada batuk pun dah baik, isk isk isk.

Berdasarkan komen-komen yang aku terima dalam entry tacing aku yang baru ni, dapatlah disimpulkan bahawa ramai yang suka aku menulis dengan gaya skema cenggitu. Mintak mahaplah, gaya camtu aku tokleh wat selalu. Sebab... nanti aku rasa boring sendiri. Sesekali tu bolehlah :) Nak pulak dengan cerita sedih macam tu, gerenti buat aku sensitip tak semena-mena. Korang jangan tak tau pulak, demi nak menyiapkan entries (betul kaa Noushy) tacing ni, mood aku pun jadik tunggang langgang. Mana tak nyer, aku bercerita mende yang dah lepas, nak dapatkan balik idea tu kenalah aku gali memori lama-lama tuh. Kan tak pasal-pasal aku jadik sensitip. Minggu ni paling emo rasanya, sampaikan budak opis aku kalau gelak-gelak pun aku rasa dorang gelakkan aku, bole gitu? (ke memang dorang gelakkan aku?). Pehtu terkecik ati sorang-sorang, tetibe je aku ternangis sket depan komputer. Macam meroyan je hahahaha. mintak-mintak laa takde sape pasan aku nanges smlm hihih Tapi aku dah tau dah punca utama kenapa aku sensitip nak mampos minggu ni. Dah terjawab petang semalam, hehehe.

Semalam dan harini, aku dihujani (waiceh!) dengan panggilan misteri. Misteriii... sebab yang pertamanya, nombor takdok (unknown), yang sekennye bila aku angkat, orang tu tak cakap pape tapi aku dengar sore budak-budak kat belakang tuh. Jap aku kire dah berapa kali makhluk tu call aku ek *kira* Hah 4 kali. Hilang akal ke ape? Rasanya nombor telefon aku takde kena mengena dengan nombor yang biasa orang ganggu - 999. Pape jelah.

Oh ye.. Sabtu lepas, Kak Long aku dah selamat bersalin anaknye yang ke 9 - anak lelaki. Bertambah ramai laaa anak buah jantan aku. Aku dok bercerita dengan abang aku yang nomo 5 tu, sebab dorang tak tau nak ubuh nama anak dia ape.

aku: gaknye klu org soh ubuh nama Faizal Husin, mak marah x?
abg aku: bongok! hahahahah

Sampai termimpi-mimpi aku memikirkan bakal nama anak buah aku ni, macamlah anak aku :D Asik teringat Hakimi... Hakimi.. hahahaha. Hah gelak gelak, tahun depan bertambah lagi bajet duit raya guwa. Sekarang ni jumlah terkini anak buah aku ialah 23 orang, 5 perempuan, yang lelaki tu korang kirelah sendiri hihi. Tapi takpe, berdasarkan strategi yang sukses digunapakai masa raya baru-baru ni, bolehlah aku aplikasikan untuk hari-hari raya yang mendatang, selagi dorang bergelar budak-budak laa. Sok dah besau cam Wildan takde maknenye aku boleh nak bodoh-bodohkan cam sekarang.

ini Alfi, anak abg nomo 5 guwa~ muaaahhh!!

23 comments:

azriey said...

semoga cepat sembuh...rajin2 la mkn ubat tu & jgn emosi sgt ye??? :)
take care

aNoi haLim said...

sgt geram melihat pipi baby itewwwwwww.......
tlg kisskn utk org bleh?
hehe

Masy said...

azriey,
time kasih.. tp mmg ade masanye teremosi, nk wat camne hihi~

anoi,
mmg geraaam sgt! dia pon smpi tensen dgn busunye yg x sudah2 kiss pipi dia wpon tgh tido hahahah

tlg kisskan? takde masalah :D

chot said...

gaya penulisan ko dah semakin bagus masy...

Kak Lady said...

Masy...memanglah kalau kita menulis sesuatu yang menyedihkan tentang perjalanan hidup kita...emosi kita akan terganggu...tersentuh...dan kita mulai menangis...tapi semua tu dah berlalukan...moga masy akan melalui hari2 yang mendatang dgn tabah...biarpun ada masanya tak seceria dulu...

Ramainya anak buah...kopak maksedara bila raya...hahahha...

Pipi tu tembamnya...geram...

Indera Kencana said...

Ya Allah!!! Sebijik macam Mak Su nyer... Eh,eh.. betul la. Serupa betul.

Orang sekarang dah suka nama lama balik dah.. Rata-rata kawan saya menamakan anak mereka dengan nama Abu Bakar, Abu Ubaidah, Ziyad, Harithah dan Talhah..

Jangan bagi ikut nama saya dah la... (nama kuno)

arianna adrizal said...

eeeeee geramnyerrrr!! geget karang pp alfio raldo tuuu..

arianna adrizal said...

mmm, udah2 la tu ngn pejal usin tu.. *geleng pale*

Sastri said...

cuba makan ubat batuk apa eh, lupa lak namanya... tapi dalam bentuk cecair dan boleh dibeli di farmasi... elok laa ubat tu... tapi adeh, namanya lak sas lupa...

pipi alfi tu, pergh... geram...

Masy said...

chot,
apa benarkah kata-kata saudara chot itu? atau hanya sekadar cuba merebut wang saya utk ke Nando's? hahahah thanks dude~

kak lady,
tu namanya menjiwai watak heheh..

hai.. mmg agak kopaklah jugak, tp apa salahnye setahun skali ;) geram kan tgk pipi dia?

indera kencana,
hihi same ek? kiut sgt!

mcm anak2 Along sy tu, mmg pakat2 nama sahabat Nabi. bila dah ramai mcm ni,xde idea dah nk ubuh nama ape :)

nama betul indera ape ye?

anne,
lalalalalalalalal best pe faizal husin :p

sastri,
sy kurang suka dlm bentuk cecair. dlm beberapa tahun ni, sy makan ubat batuk pil, senang nk telan :)

jom geget dia beramai²!

achik said...

daku pun x baik2 batuk lagi.. uhuk uhuk.. ;p

geramnyaaaaaaaaaaaaa pipi Alfi tuh.. gebu sungguh.. apa rahsianya??? hahahha ;)

Masy said...

achik,
mari batuk bjemaah hihi

resianya? minumlah susu 3 jam sekali ye.. tido pon kene minum gak! hahahaha

Azzam Supardi said...

Ko selalu diganggu ke, Masy? Heh!

kak lin said...

tu la... comeiii sangat... sebab tu org kaco... hehehe...

noushy syah said...

Kenapa nama Faizal Hussein tuh kak Masy?

Ada kenangan yea?

TedungS said...

kau minum la air embun pagi2 bute, tp dgn syarat kau kena bangun pagi2 bute la...

Masy said...

azzam supardi,
tipu la klu kata selalu, tp ada. hehehe

kak lin,
tp yg comel tu Alfi, kenapa sy yg kene kaco? hahaha

noushy,
Faizal Husin is ma feveret actor in here! muahks~

tedungs,
tu petua nk ilangkan batuk ke? aisey...

zino said...

sebulan batuk tak baik kira kes berat tu.. kena cari ubat yg mujarap..

Masy said...

zino,
ermmm dulu penah gak kene gini, skali trace ade penyakit lain lak :) alamak, mungkinkah?? trrrrrrrr....~

Ungku Nor said...

eleh..
batuk sikit pun nak bising.

orang siap demam lagik, selamba je buleh main Zuma ni haa..

tehehehe ;p

Masy said...

kak ungku,
eleh demam pon nk bising :p org batuk pon selambe je mkn nasik lemak :p

heheheh

Ungku Nor said...

awak tu tekak anaconda.
setakat makan nasik lemak sambil layan tekak yang tengah batuk..hape la sangat pun.

cuba makan sagun tengok..
dia punya perit nak tahan serdak yang melekat kat tekak tu, orang yang batuk seangkatan je yang tahu ngkaaauuu..;p

Masy said...

kak ungku,
:p