Wednesday, November 07, 2007

224: Ada Apa Dengan Aku

211. Bukan nombor ekor. Bukan nombor bilik hotel. Nombor telefon? Paswed email, YM? Ah... sume bukan!

211. Nombor isu majalah Apo? yang gagal aku miliki. Dah puas merayau kawasan-kawasan yang sewaktu dengan aku ni, langsung tak jumpe. Ye lah.. isu dah lepas, mana ada lagi. Usaha tangga kejayaan - konon-konon meyakinkan diri masa aku dok menebalkan muka bertanya pada si penjual kot-kot laaa ade simpan lagi belen-belen majalah yang tak laku. Nampaknya Apo? memang laku.

So! Pada anda, yang turut mengikuti perjalanan majalah ni, aku dengan rasa sedikit sipu dan radang kulit, berharap korang sudi menjualkan isu yang itu sahaja pada aku - tapi separuh harga dah laa memandangkan aku rasa korang takkan nak bagi punye CD free yang disertakan sekali dengan majalah tu. Huwaaaaaa boleh laa ek? Ek? Sape-sape yang nak merasa pulangan modal 50% tu bolehlah contact aku via email, kalau ada nombor telefon aku, call jelah.


bolehlah eh? eh? *kelip² mata tanda caring*

Macam-macam dalam fikiran aku sekarang nih. Kalau boleh, taknak fikirkan sangat nanti cepat tua hihihi. Alamak! Lagi dua bulan sebeday aku. 28 tahun weh! *gigit kuku laju²* Eh tapi tak tua sangat kot.... err.. kot laa.. hehehe..

Kadang-kadang, menda yang kecik² pun boleh mengganggu kita, kan? Kecik je, tapi tetap rasa tak senang hati. Contohnya, aku sebenarnya tak suka tindakan budak rumah aku yang bawak balik seekor anak kucing sedangkan mak kucing tu ada lagi kat tingkat bawah. Serius aku tak suka, dan rasanya aku dah tunjuk rasa tak suka tu dengan cara aku. Untuk orang lain mungkin menda ni kecik je, tapi ntah laa aku tak suka. Bukan tak suka anak kucing tu, cuma tak suka tindakan dorang memisahkan anak kucing dan emaknya. Ntahlah, aku tak senang hati. Tak boleh nak berlapang dada. Jadi aku tak berapa nak tengok sangat anak kucing tu, nanti aku rasa nak marah pulak. Oppss Anne! Jangan bawak cite ni kat umah pulak ;p

Sila jangan suruh aku pulangkan anak kucing tu ye. Sebab aku tak tahu kat mana dorang kutip budak kucing tu, cumanya kitorang pernah nampak maknya. Dan dah berkali-kali aku suruh dorang pulangkan (ye aku bercakap sambil gelak-gelak bukan tandanya aku tak serius ye), dan kemuncaknya dua hari lepas, aku bercakap sambil buat muka tak puas hati. But still, budak kucing tu ada lagi kat rumah aku. Degil nak mampos! Nanti Tuhan balas balik kat korang baru tau!

Memang takde salahnya buat baik, tapi tengok situasi laa...

22 comments:

kurzz said...

ermm itula..sya pun kurang bersekonkol tongkol sket ngn tindakan melarikan budak kucing tu dri pengetahuan bondanya..wlopun budk kucin tu mungkin tersasar sket dri pengawasan bondanya yg ralit membeli blah di pasar tani memana kan..niat utk menjaganya baik..tpi manataukn bdk kucin tu ntah2 still mnyusu bdn...haa xke kesian..tuu..

p/s: korng nih tinggl serumah ker skang?(annne & masy)

arianna adrizal said...

hahaha! awal2 lg da sound eh ;D baek!! tatau pulak kucen2 tu dilarikan dari omak. org pun jarang balik, tatau pe pun. yg sy tau, ahkak mmg tadek suka sama itu kucen kan.. kan..

rumah tu tak sesuai nk bela kucen. td tu dorang bg mkn nasik sy kureng stuju sbb bila da pandai makan makanya dia akan pandei bery2 pasni.. abih laaa..

Masy said...

kurzz,
aaa tulah.. klu anak yatim takpe beb~

p/s: lebih kurang ;)

anne,
akak suke kucing, tp xlah suke smpi rajin nk bela :D tp kucing2 yg lain tu ade emaknye iaitu si Tutup Botol Oren tu, cume yg baru tu jee...

hahahah takpe.. klu berry2 nanti suruh jelah puan punyenye kemaskan ;)

kurzz said...

;) ooooooooo....ic

Azzam Supardi said...

Kucingmu kucingku jua. Kasih sayangku sekasih kucingmu. Eish...merepek lagi nih! Heh!

julia said...

hmm mmg tak patut btol pisahkan kitten ngan ibu dia. kesian. nak menyusu lagi. ishkkk..

tak lama lagi mati la tu anak kucing tu. kalau tak pandai bagi minum, senang sakit.. kesian kucing tu. apala nasib dia..

Masy said...

kurzz,
nau yu si haaa...hihi

azzam supardi,
kasih sayangku jua sekucing kasihmu, malah tidak setanding kasih kucing sayangmu. hah repek repek :p

julia,
kitten tu dah besar sket, takdelah kecit sgt. n dia tumpang gak nenen dgn mak kucing2 lain tu. cumanya tak elok ler pisahkan dorang. berdosaaa laaaaaa *jerit kekuat tanda emo* hukhuk

Azhar Ahmad said...

Hummm gi jerrr pejabat Apo, dulu saya lost 5 bijik majalah Gempak, pi kat sana la. Dapat free lagik... Hahahhaha

kurzz said...

yaa..yaaa nau ic....houla2..;p

Masy said...

azhar ahmad,
yg tu laa kelemahan sy - malu! heheh.

kurzz,
:p

minnie said...

masy.... ko dah makin slim la.... jeles aku nengok gambo ko tuh....:p

orang biasa said...

nasib ko baik sebab dia bawak anak kucin. kalau dibawaknye balik anak hanjin ke, anak tenggiling ke lagi ko naya...haha

Masy said...

minnie,
efek gmbr je beb, tp masa tu mmg tgh kurus sket,skang x tau laa hahaha

orang biasa,
anak tenggiling ok kot? jgn anak babi dah ler.. heheheh

tp x elok arr memisahkan.. aku benci tau~

Zalisa Maz@ZN Isa said...

kesian mak budak kucing tu.

Sastri said...

majalah APO? cuba kontek orang majalah tu untuk dapatkan isu yang tertinggal tu...

achik said...

owh peminta APO rupanya.. buleh lagi kalau nak langgan isu2 yang dah lepas.. sila rujuk borang langganan utk terma & syarat.. ;p

achik said...

*peminat

Masy said...

kak zal,
itulah kan.. doang ni tak pikir gaknye

sastri,
malunye ihihi *blushing*

achik,
eh boleh ek? nanti nk checklah~

Ungku Nor said...

sat sat nak belek gambau..

taik lalatmu taik lalatku jua..ehehehe.

Kurma2Biji said...

kucing punya nama kucing...
buah mata kucing ngan kuching sarawak dapat nama...
apa ku cakap nih...

PEMBURU CINTA said...

28 tahun still muda. Explore n enjoy the life. 78 tahun baru agak tua.

I tak paham sangat pasal kucing tu. Napa tak ambil mak kucing tu sekali. Kan senang. Settle masaalah kucing tu

Masy said...

kak ungku,
jap jap nak posing. mu lalat tahi ku eh ape gua ckp ni hoho

kurma2biji,
kurma punya nama, kurma2biji yg dpt nama kurma.. eh.. apa ni..

pemburu cinta,
78 tu bukan agak tua lg dah, tu mmg dah x lama lagi hihii..

klu nak settle, pulangkan je anak kucing tu, lagi senang. x payah jaga, biar dorang je jaga diri sndiri