Saturday, January 19, 2008

241: tak sihat!~

i love ma hometown, more n more everyday!~

Salam sume..!

Kan aku cakap aritu aku nak demam. Al kisahnya demam jugaklah aku walaupun tak serius, namun kedemaman itu memberi impak yang agak 'ngam-ho' pada aku. Malangnya walaupun demam, selera makan aku tidak terjejas - mengakibatkan berat aku langsung tak terusik heheheh~

Aku apdet blog ni kat Stabak MP, Melaka. Aku harap korang tak kisah kot.. aku jap ade jap takde cam beskot. Eh, ade orang kisah ke? *pasan fofular* Aku rindu gak nak lawat blog korang. Satgi aku lawat ek..

Korang percaya kan, kekadang bila kita berniat nak mengenakan orang, akhirnya diri kita pun boleh terkena gak. On the spot kalau Allah nak balas cash. Memang terasa betul bila orang memandang sepi akan ketidakupayaan aku untuk bekerja dengan harapan aku akan terus bekerja, tapi akhirnya sikap yang macam tu memakan diri sendiri. Nak baca ke cerita panjangnya?

Kisahnya hari Rabu aritu aku pun demam. Sehari sebelum tu pun aku dah bagitau pada orang yang berkenaan tentang keadaan aku nih (ayat skema sket takpe ek?). Sepatutnya aku ke Melaka hari Rabu sampai hari ni (sabtu) untuk urusan kerja. Tapi tulah.. orang tu macam tak yakin diri je nak buat keje tu tanpa makhluk sokongan yang kerdil seperti aku (baca dengan rasa merendah diri ok). Dan bila dia call aku pagi Rabu tu, langsung dia tak tanya aku sihat ke tak, terus dia suruh aku pegi opis amek barang. Kesian kan aku? *tangisan marhaenis* Maka aku dengan sayunya pergi jelah ke opis. Sesampai je aku kat sana, tetengok Mr. Sivaji dah ade kat opis. Dia pon soal siasatlah aku memandangkan semalamnya dia sudah ternampak aku tidor atas lantai kat opis ehehehehe.

Tak payah cakap banyak, dia dengar suara aku pun dia tau aku dah demam. So dia pon terus call orang tu dan mengeluarkan arahan berbunyik:

TAK PAYAH BAWAK MAS, DIA DEMAM.

Huahahahah serius aku rasa nak lumpat katak depan beliau tapi kang nampak cam sihat lak kan? So bila orang tu sampai kat opis, aku tengok sendirik muka dia yang macam mengharapkan aku akan kata "takpelah saya rasa bole pegi, demam sket je ni". Aiseyyyyy.. In you dream laa dey! Pastu dah beberapa minit dia tengok aku tak cakap pape yang memberi sinar harapan, di samping kata-kata Mr. Sivaji yang dok membeking aku (macam aku sakit teruk je), akhirnya orang tu pasrah je lah..

Mas rehatlah..

Kata beliau dengan lemau. Isk tak ikhlas langsong! Takpe... aku pun ade ayat tak ikhlas tapi bunyik cam caring untuk dibalas iaitu..

Sorilah kak ek.. sian akak..

Hahahahaha hipokrit betoi! Ok laa korang. Aku masih belum sihat sepenuhnya. Kahak masih bertakung dengan banyaknya kat rongga dada ni. Semoga aku cepat sembuh. Dan sepatah iklan dari pihak penaja..


SHOW ZOOM IN EXISTS:

TARIKH: 3 FEBRUARI 2008
HARI: AHAD
WAKTU: 9.00 MALAM
TEMPAT: RTM ANGKASAPURI, KUALA LUMPUR

DATANGLAH BERAMAI-RAMAI


Sekian, wassalam.



yang benar,
Masy~ *ahahahaha*

15 comments:

Ungku Nor said...

kate demam tapi buleh lak pi CC..hohoho.

Ada show Exist eh?
takpe la mekasih banyak laa..;p

faisal said...

akku dah sembuh lum nih? alaaaa,lambat ski blanje sikret resepipun dah deman,kah kah kah..:P moga cepat sembuh kak ye..mmg akk otromen tul demampun selera mkn tak berubah, kebal!!!

kasutVincci said...

moga cepat sembuh!

lindosh said...

oih sempat lagik bertenet.. mmg blogger tegar sungguh

kak Lin said...

syafakillahu bi khair... :) takpe.. insya Allah sempat sembuh nakgi tengok Exist tu... :) akak ada kawan muka sebijik macam Ezad tu..

CiK BaWaNg said...

siannye demam... kak masy makan ubat ngn rehat cukup2..ghenti2 kan lh tangisan marhaenis tuh..eceh cam bes lak ayat..tangisan marhaenis... kekeke

Azhar Ahmad said...

Masy demam yang yuk nihhhh... Demam2 pon bley jalan? Aduhhhh

mrozaidi said...

Cepat2 La Sembuh

kurzz said...

demam ker?...ermm konpius gak kn...klo demam siap bleh dok kt stabak lagi heheh...mmg semangt tul akak kita nih..*angkat2 kening tande ape ek?..;p

debikdebuk said...

..

Gambar umah ko ke tuh?

Azzam Supardi said...

Correct correct correct ya ya ya heh!

Orang Biasa said...

aik lom semboh laie ke? 5 ari dah neh. Apekate berobat cara ilmu halus polak..heheh!

indera kencana said...

Haiii... selalu ker bagi statement plastik ni..??

Nway... moga Masy ok selalu

Dari
Sham
ehhhh.. tak!! Indera.

flush said...

kat mana kedai tu.. cam best je..

Masy said...

kak ungku,
ehem... bukan CC okeh.. Stabak.. diulangi... Stabak. CC tu utk budak skolah je lalalalala

acai,
demam x teruk sgtlah tu.. klu demam teruk, ada jgk selera.. selera nak tdo hehehe

kasutvincci,
mekasih :)

lindosh,
hep.. sempat sebab ade capaian tenet, klu tak - takdek gak ;)

kaklin,
insyaallah.. nanti akak jgn lupe tgk sy kat tv mlm tu ek hehehe..

cik bawang,
ubat dah abes, batuk tak sudah lg. ehem ehem.. hehehe

azhar ahmad,
bkn jln saje2 je.. jln wat keje.. tp keje jadik best sbb tmpt tu best ;)

mrozaidi,
mekasihhhhhh :)

kurzz,
kekadang tu dah tpaksa kan... nk wat mcmana :) klu ada pilihan, mmg nk pilih utk tdo je..

debikdebuk,
ade plak.. :p gmbr kedai kat bandar melaka.. meh laa datang, mcm2 ada!

azzam supardi,
oooo macam ko tp bkn ko ek :p

orangbiasa,
demamnya ya udah.. batuk je. halus? adakah sehalus sutera? *ohohohhokkkkk*

indera kencana,
tengok laa klu diberi stetment plastik, takkan nk balas stetment kertas plk kan ;)

mekasih sham.. ehhh... indera :p

flush,
kat area bdr melaka, kat bangunan merah tu..mmg best kat situ.. moh dtg melaka reramai :)