Monday, February 11, 2008

244: Seronoknye akaun Nuri, saye mesti pileeehh!!~

Bestnye coti! Tapi tulah, ape ertinye syok kalau tak amek gambar, ye tak? Aku laa tu, malas nak bawak balik kamera. Malas malas malas!~

Pagi khamis yang indah, mak dah call soh balik lekas. Katanya Angah dah nak gerak dah, nak bakar sate. APA?? SATE??? Aku pon cepat laa siap (macam cepat, takde laa cepat pon). Sampai umah dalam pukul 11.40 pagi. Huh, sorang pon tak sampai lagi. Dah nak gerak kunun, cet! Sementara nunggu, aku pon siapkanlah bara untuk sesi pemanggangan. Sikit lagi bara nak tukau jadi abu, mereka pun tiba, saing plak dengan abang aku yang last tu. Maka memangganglah akan mereka sate-sate itu. Sate, dadih dan buah tembikai habis sepantas kilat impak maksima. Arghh tipu.. tipu. Sate bertahan sampai malam. Rasa macam kedai plak.

Tetiap ari ada je agenda makan-makan. Aku amek gak sikit-sikit, tapi yelah. Sikit-sikit lelama jadik bukit gak kan. Ada gaklah anak buah aku ni tegor, aik.. sikit je Busu? diet ka?. Aku senyum je, macam diet la.. tapi kang kalau sedap, tambah lagik. Hehe.

Semalam bawak mak dan anak-anak buah aku gi PD. Aku tak angkut sume laa.. mana muat kete kecit tu. Dorang jelah mandi mande, aku tengok je. Takat mandi kolam, malas aku. Nak gi mandi laut takot bertambah lak tona warna kulit aku nih. Huhu~

*****

Balik kali ni, teruk betoi aku dirachon oleh abang-abangku supaye menukau kete. Eleh.. yang sorang tu bukan ape, dia nak beli kete aku laaa.. nak bagi wife dia. Apsal lak nak amek kete aku? Keji tau!~

saje laa tu.. orang baru tukau tinted kete
ala ape susah, kete baru sok mintak laa kat salesman tu
.......
camnilah.. kalau ko sayang sangat kete ko tu, pekata ko belikan kete baru untuk Kak Nana, jimat duit orang. Gelak jahat.
itu bunyiknye macam orang sayang sangat kat Kak Nana plak. Motiffff??
Akak ipau aku dah gelak. takde motifff...!

Daripada belikan orang, baik aku beli untuk diri sendirik. Sengal :p

Khamis ni aku nak gi Medan. Nak pesan? Apa? Tak dengarlah *tutup mata, telinga dan sume pancaindera*. Ok takde ek, terima kasih :D Doakan keselamatan guwe di perantauan ya!~

18 comments:

zino said...

jauh nak berjalan tu.. selamat pergi dan balik..

Masy said...

zino,
mekasih mekasih :)

Anonymous said...

slalu gak gi medan....medan pasar!

hi..hi..:p

achik said...

saya pun gi PD cuti hari tu.. x jumpa lak kita ek.. oh2 patutlah, saya gi hari jumaat.. ekeke..

wah nak gi Medan.. bestnya!!! nak ikut!!!! selamat pergi dan balik.. ;p

Masy said...

anon,
ooo dulu masa aku jadik askar, ari2 gi medan perang

achik,
ala.. klu gi ari ahad pon x tentu leh jumpe chik.. PD tu bukan taman mainan ;)

nak ikot? ikotlah hahaha. mekasih mekasih~

Orang Biasa said...

selamat becoti! Pergi dan pulang dengan selamat. Jangan lupe foto2 ye..

aku nak jual Volvo aku. Nak tak? hehe

Anul said...

waaa...beshnya pergi medan..aku byk kali gak pegi..medan ikan bakar, medan selera..haaaa

wahahahha

Masy said...

orang biasa,
mekasih mekasih. yaaa itu adalah satu kewajipan hohehohe

volvo? kete mayat ke? :p

anul,
waaaaa medan2 tu biase gak aku pegi hehehhe

meera said...

selamat bercuti!

azriey said...

bercuti sampai ke medan tu....
jeles laa...dah lama teringin nak pi...tak tersampai lagi hajat yg satu ni.
Brapa hari dok kat sana?

Azhar Ahmad said...

Cis tanya orang nak pesan apa, pastuh tutup telinga... Hahahah.... Belilah apa yang patut untuk saya... Apa kes tutup telinga kat blog. Bukan denagr pun, baik tutp mata....

hahhahaha...

Kalau kat medan tu ada anime lelong, agak2nyalah siapa pesan dulu yerrr...

Masy said...

kak maya,
tengkiu~

azriey,
nanti ade duit pegilah, bwk famili :)
4 hari, starting esok smpi ahad~

azhar ahmad,
hahahhahahahhaa kang x tanye org len kecik ati ;D

sape ek... lalalalallala~

Ungku Nor said...

"Kalau kat medan tu ada anime lelong, agak2nyalah siapa pesan dulu yerrr..."

ada jugak yang kena gulung dengan benang telon karang nih..;p

CiK BaWaNg said...

nk pesan nk pesan...nk pesan adiah dari medan..nk pesan *jerit satu juta duo ploh lima ribu empat ratus lapan ploh lapan kali

bang_gugar said...

salam,

tempah sebiji kereta proton saga baru.. bungkus ya..

hehehe
(",)

kakLuna said...

zana dah buka akaun SSPN?

13may said...

tshirt satuuu!!!!!

Masy said...

kak ungku,
hahaha gulung beliau!

cik bawang,
pesan ape? pesanan dah expired hohoho

salam bang_gugar,
kat sane takde Saga, Innova Kijang banyak arr :)

kakluna,
zana kata dia guna JPA je nanti hihi

13may,
t shirt pon aku tak bli wehhh uuhuhuhuhuh