Thursday, March 06, 2008

249: Keajaiban Shah Alam

Klik gambar untuk paparan yang lebih jelas ya tetuan dan pepuan sekelian :)




Boleh agaklah kan sape yang buat magik tu? Ikutkan darah muda aku ni (ehem muda lagi ok), nak je aku gi gunting poster bergambar penimbang tu tetengah malam. Tapi hakikatnya, bukankah tetengah malamlah dorang sibuk beroperasi? Naik meluat tak boleh nak cakaplah. Malam tadi lagi syok. Mat-mat rempit yang kononnya cuba dibersihkan 'kerempitan' pun sama-sama membantu kempen - kononnyalah. Bising macam &$^)*(%&*&0. Apa ko pikir ko dah jadi polis ke setakat pakai jaket keselamatan (alaa yg glow in the dark tu). Siap marah-marah pemandu kete yang nak jalan - semata-mata nak beri laluan pada mat rempits yang berkoyan mengusung bendera penimbang tuh. Aku tengok macam takde keje je, ke hulu ke hilir bawak bendera - memekak lagi. Dalam setengah jam tu ada laa 5 kali dorang lalu lalang kat sini. Motif???? Sayang sangatlah kat penimbang tu? :p

Oh yaa.. pasal banner ajaib yang hilang tu. Sebenarnya digantung oleh parti hijau-putih, ayat pantun tentang kes penutupan surau di kawasan aku ni. Sebelum sempat aku nak hapal, dah ilang dah banner-banner tu sume dipuput bayu malam (Acai mesti tengah tengok blog add aku lagi skali wakakakak). Untuk yang belum maklum, surau di kawasan aku ni dah selamat ditutup sejak tengah tahun lepas (tak silap aku la) sebab pergolakan dalaman. Arghhhh.. Sayangnya sebab aku rasa, surau ini sangatlah makmur dengan jemaah setiap malam. Kalau dulu kereta berderet memenuhi bahu jalan, sekarang yang tinggal hanyalah bahu jalan. Mesti bahu jalan tu pelik dah takde kete nak parking atas dia. Tak pasal-pasal satu kawasan menanggung dosa. Wat the *^&^^. Oppsss budaya mencarut bukan budaya kita ya :p

Takpe.. Kau turunkan yang kecik, yang besar pulak naik. Walaupun semalam rebah - tak taulah rebah ke atau direbahkan - tapi pagi tadi dah naik balik.



Daripada pantun, kita pendekkan je ayat - kasik orang mudah faham. Kotlah ada yang tak faham kan.. hehehehe...



SIAPA YANG TUTUP SURAU KAMI, TANGGUNGLAH DOSA DI AKHIRAT NANTI. Simple, moga yang memangkah kat sini memangkah sebab sayangkan surau kita tu. Hukhukhuk~

28 comments:

arianna adrizal said...

undi akak ni mcm da xrahsia lg laa.. hehe!

sy pulak, time rempitan tu sy xdgr sgt. bole lg tdo lena. agaknye sbb da biasa org merempit kat situ. tp time dorang dok psg bapak banner tu.. tokleh tdo sy dibueknye. 3am terjaga!! rugi tol time tdo ku. huhu~ punyelah riuh sekampung dorang tu. tp pelik tgk akak lena je.

RaFFLeSiA MeRaH said...

hah? magic tang maner tu masy? x nampok pun...heheheh...marilah mari kita mengundi...x sabor nak balik ngundi dah ni...askum YB, hehehe...

Masy said...

anne,
obvious kan? huahahaha

akak pon tatau la. tp bukan ke akak mmg semedang je lena? hihihih~

kak RM,
laaa cube akak tgk tang banner tu. kejap ade kejap takde :)

wslm...eh, sayer ke YBnyer hahaha~

Ainul said...

nanti saye lalu tengok..cek kawasan jap..hehe..dah lama taklalu kat seksyen 8 tu..dulu tetiap jumaat makan kat restoran banyak lauk tu slalu la lalu..

Masy said...

ainul,
ooo kedai itu ka? kekadang tu pening g situ sbb byk nau lauk. tensen tensen heheh~

meera said...

busuk lagi membusukkan...

kat tpt akak pun sama, abis ilang semua bendera bulan... yg ada bertambanh byk bendera timbang...

buruk perangai kan....
demokrasi taik kucing!

Masy said...

kak maya,
betoi betoi...

demokrasi utk dorang jelah.. demokrasi menurunkan bendera org len.. huh!!~

flush said...

korg ddk seksyen brp ni.. 9 ke.. cam kat area kuarters polis tu je..

kerja sape ke lg yg buang banner2 camtu.. mereka sememangnya manusia durjana..

Masy said...

flush,
sy kat sek 8.. kuarters pulis dpn lg..

durjana.. durjana.. tp takpe, lps election ni dorang laa yg saket nk kemaskan bendera sendirik :D

Azhar Ahmad said...

Huhhh, memang sadis la siapa yang tutop suro tuhhhh

Masy said...

azhar ahmad,
x terkata sadisnye huh~

zalisa maz said...

kat tmpt kak pulak, berebut2 nak jawatan dalam surau smpai tahap masam2 muka dan haramkan diri ke surau. bo*** (ups! bukan budaya kita mengutuk) punya otak! haramkan apa yg diperintahkan Allah.

Masy said...

kak zal,
kat tmpt sy - di melaka - pon ade jugek manusia mcm tu. yg bestnye, kutuk dan komen kaw2, tp si pengutuknya xde pun jejak kaki ke surau. manusia yg klu bcakap otaknya kt kaki mmg semacam kan? heheh

azriey said...

selamat mengundi masy....
meera,
biaq pi la bendera tu hilang yg penting pengundi tak hilang...

faisal said...

itulah kak, akk nampak ke sape yg bukak banner tu..:) masa tu nak amik gambar tak sempat...pagi tadi bekpes kat seksyen 8 tu tengok depan suraupun dah ditanggalkan,huhu...apelah diaorg nih,huhu..

Masy said...

azriey,
selamat utk awk jugek..

acai,
laaa dah tanggal ke? baru je akak nmpk semalam, pun x sempat snap. kurang gula betoi doang ni isk isk isk~

achik said...

ek eleh.. main turun2 kan banner orang plak..

oh2 mmg nyampah la tgk mat2 rempit yg sukahati je duk tahan2 kete lain benti utk kasi laluan kat diorg.. apa ingat diorg besar sgt ke.. tu blum menang lagi tu.. isk isk..

Masy said...

achik,
tu arr.. turunkan dorang punye kang baru tau hahahaha

dorang rasa besar laaa sbb B* tu dok junjung sgt dorang.. huh!~

zino said...

semangat dah berkobar kobar.. ayuh apa lagi esok jangan lupa pangkah yg tak suka tu.. oops!!! yg anda suka.. hehe

Masy said...

zino,
pangkah mesti pangkah punyeee heheheh~

kakLuna said...

takpe...buat lagi....runtuhkan...robohkan..tanggalkan lah...tu cuma banner....tp rakyat lak akan tanggalkan segala kepercayaan pd dorang yg sombong nk mampus tuh!

Kak Lady said...

Masy...musim pilihanraya ni banyak berlaku magik ye...

Wakil Rakyat yang dulu tak nampak muka pun..sekarang bukan main ramah tamah dengan penduduk kawasan...semua dia kenal..sengeh 24 jam...magik betul

blackpurple @ jowopinter said...

O, Duduk Shah Alam ruanya. Tak pernah jumpa pun... :D

Ungku Nor said...

tukang pasang & tukang turunkan suma banner tu pun bukan orang lain, org yg sama jgk.

sebab tu la dorang terer bab megik-megik nih hehehe

Fata'un Hana' said...

yeaaa...Izzah menang!!!!!

Si sami bodo belu kalah!!!ahahaha!!! yessss!!!

Noushy Syah said...

Congratz on the uneventful election.All the best Msia and Msian...congratz also on your new MB:)

..party is over, time to produce rite?

Masy said...

kak luna,
dah bjaya ditanggalkan pon hahahaha

kak lady,
biaselah tu.. selalu tu dijemput pun belum tentu sudi dtg. skarang ni semua baek, org tua tepi jalan yg x kenal pun sanggup tolong.. hipokrit~

blackpurple,
ya.. x habis melawat kawasan kot, sbb tu x pernah jmpe :D

kak ungku,
sedara mara david copperfield kot? heheheh

fata'un hana',
yeayyy!!!!!

noushy,
thanks :) mmg best election kali ni hahahaha

haaa betoi betoi ;)

金瓜米粉Jason said...

徵信社,尋人,偵探,偵探社,徵才,私家偵探,徵信,徵信社,徵信公司,抓猴,出軌,背叛,婚姻,劈腿,感情,第三者,婚外情,一夜情,小老婆,外遇,商標,市場調查,公平交易法,抓姦,債務,債務協商,應收帳款,詐欺,離婚,監護權,法律諮詢,法律常識,離婚諮詢,找人,追蹤器,GPS,徵信,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信社