Monday, March 10, 2008

250: senyum sket :)

(kredit to www.piazzadellarte.be)


Ok. Abes dah pilihanraya.
Tapi mengantuk lagi ni.
Aku sefamili bertonggoh depan TV malam pengumuman.
Sampai pukul 3.30 pagi je aku bertahan.

Rasanya sana sini orang akan buat komen pasal keputusan pilihanraya.
Aku pun kalau ikutkan nak jugek bagi komen seketoi dua.
Tapi tetibe malas lak, ahahaha.
Cuma aku rasa gumbira
Bila orang-orang yang dulu bukan main bongkak mengutuk
Angkuh nak mampus
Eksen tak hengat
Sekarang kat mana? Nyuruk kat klinik kaa...
Nyuruk kat Batu Caves kaa...
Mana..? Mana??

Nak tergelak pun ada
Di pintu pagar tempat mengundi
Bukan tempat mengundi aku, tempat mengundi mak aku
(yaa.. kitorang tempat asing-asing)
Penyokong cap timbang menyapa dengan teriak
Dan mengucapkan 'jangan lupa..'
Lupa ape? Lupelah heheh

Di celah-celah penyokong cap timbang
Ada juga penyokong bulan purnama
Tak banyak cakap, bagi salam dan angguk
Ye angguk tanda setuju tauu.. ;)
Eh, aku macam kenal je mamat ni
Laa.... abang aku rupanya :D
Rugi aku terlupa bawak kamera

Di tempat aku membuang undi takde plak
Maksud aku, orang merayu undi depan sekolah
Polis tak bagi kot
Tapi tempat mak aku tu boleh plak?
Tak kisahlah heheh

Cuma aku nak tumpang tanye sket.
3 orang menteri yang kalah tu kan..
Jawatan dorang pun keguguran skali ke hape?
Ke jawatan tu berdasarkan budi bicara encik PM kita?
Sila jawab
(dari aritu dok soal jawab mende ni, just nak tanye korang plk)

Kat SUK Selangor dari semalam berkepung
Aku rasa ada laa orang tengah nyuruk kat dalam tu
Nyuruk diri ke nyuruk dokumen?
Alamak.. kurang asamnyer ayat ni
Kang kene tangkap plk :D

Kene ke?
Bukan ke Shah Alam orang bulan purnama yang pegang?
So.. sukati aku laa nak cakap ape
Lalalalalalala~
(sambil pandang kiri kanan kot ade pulis lalu)

26 comments:

achik said...

tu la main kotor cabut2 poster orang, kan dah kalah.. ahahaha..

yg kelakarnya, yakin nak rampas kelantan, skali hilang 4 negeri.. adeh lawaks lawaks.. ;p

Masy said...

achik,
tu laa orang tua2 cakap..

YANG DIKEJAR TAK DAPAT, YANG DIKENDONG BERCICIRAN

:D

anoi said...

haha.
kak,
kat melaka nieh tguu mase jek nk sampai gelombang tsunami tue..
lagi 4 taun, bersiap sedialah..


"baris...kuar baris!"
:P

arianna adrizal said...

turun takhta la apa laie..

Masy said...

anoi,
mebi org melaka tgh nk kasik can lg ka? tensi tensi... hehehe

anne,
ek? betoi laa pendapat akak akhirnye hihi~

meera said...

akak terasa cam YB lak taim nak gi ngundi... peraih2 undi dari kalangan timbang mengalu-alukan kehadiran akak.. sib baik takde kompang & bunga manggar...

dalam ati sediri tertanya ~apsal dorang ni peramah terlebih-lebih?~ <--- elehhhh lagi mau tanya, kan syita...

Kak Lady said...

Masy...kak lady tak dpt mengundi...sebabnya nama akak terlupa nak tukar ke sini...masih di Melaka...tapi takpe...kak lady puashati sebab dpt menemankan hubby mencari tempat mengundinya di Sungai Tua...dan dia berpuasati sebab parti yg disokongnya menang disana....berbaloilah jugak kami susup sasap mencari sekolah tu...

Rasanya pihak atasan masih tak tau lagi bahawa rakyat inginkan pembaharuan...kalau bukan pembaharuan parti pun...mereka maukan pembaharuan pemimpin...buang aje yang korupt tu...gantikan yang jujur...masih banyak diluar sana tu...

Tapi piliharaya kali ni...puashati kan? biar mereka tau...kedudukan mereka tak selesa...jgn dok ditakok lama jugak

faisal said...

hahahahaha, geli hati betul abg akk tu,heheh..:) diaorg turun jadi kabinet jela kak, tapi jawatan dalam parti mybe masih bleh pegang kalau dibagi,hehehe...

Masy said...

kak maya,
time tu klu mintak tanah sebidang pon bole dpt kot hahahaha

kak lady,
takpelah, lps ni bole tukar kawasan :) sy x tukar lg sbb saje je. abg saye yg kt KL pon takmo tukau, dia nk ngundi kat melaka gak.

tulah.. kekadang ni saket ati mengenangkan stail diorang yg melayan rakyat mcm rakyat ni bodoh, x sekolah. biarkan dia rasa kali ni, kita semua kasik pelempang je sket utk sedarkan dorang ;)

acai,
oo mcm tu. klu jawatan sebagai Menteri tu dah xde la ek?

Sastri said...

menteri2, timbalan2 menteri yang kalah dah tak boleh pegang jawatan tu dah... kena carik keje lain la kot... :p

cuma yang ske tido tu macam tak bangun2 lagi dari tidonya, malah masih sedap lak mimpi... ih ih ih...

Masy said...

sas,
ooo bole laa dorang joint-venture wat bisnes. jual ape ek..

- tempe
- tiket tol
- selendang
- mebi leh try melobi tender iklan kat RTM ka...

ehem.. orang dah kawen baru (wpon x baru dah) semangat perkahwinan tu masih segar lagi kot.. heheheh~

(tp patutnye lg bsemangat, ni makin mengantuk lak.. ermmm)

kakLuna said...

1 lg pepatah

ayam terlepas, tangan bau taik

ayam den lopeh...oh oh
ayam den lopeh...

Azhar Ahmad said...

Hahahaha... Suka entri nihhh. Abang kau orang bulan? Ahahahah... Apapun kekdahnya, Mesia masih berdaulat bukan?

kasutVincci said...

kalo pak lah (tu pun kalo dia jd pm kan, akak blum dgr berita terbaru) lantik semi value jd senator dan jadi menteri plaks, aduhai, letih nya ahkak kan. Penat siang malam berdoa neh.

Masy said...

kak luna,
hahaha taik tu bole wat baja ;) tp sian tgn tu ada bawwww hihi

azhar ahmad,
kami sefamili org bulan - maknanya kami keluarga angkasawan. oppsss jgn bagitau org lain.

yeee.. daulat! Daulat Tuanku! ;)

kasutvincci,
alahai pak lah klu wat keputusan mcm tu, mmg saje laaa nk suruh org len lg menyampah kat dia. teruskan bdoa kak (join akak doa jgek hihi)

flush said...

soalan bkenaan 3 menteri yg kalah tu.. kalah PM still nak dorg jd mentri kabinet jgk.. kena lantik sbg senator la.. tapi ya Allah malunya la kan.. dah la kalah, ada hati nak masuk parlimen lg.. tp mesti rasa cam nak tunduk, masuk kepala dlm kain pelikat je.. hahaha..

org melayu/islam perak tgh gundah gulana lg ni.. wpun kemungkina besar MB org kita, tp cuma 1/3 org melayu jd exco..

Titicaca said...

tu la..orang sombong Tuhan marah kan? hahhaa..apapon aku harap semoga yg diamanahkan pegang jawatan tu janga sombong pulak..Allah nak tarik balik tu senang je...

Masy said...

flush,
masalahnya dlm line tu mmg ramai yg x malu hahahaha. tp kita tgklah mcmana, sbb tentangan skrang sgt obvious, mebi rasa malu tu bole wujud :)

dah kompem MB Perak org kita. berdoalah moga2 selamat sumenye..

titicaca,
yg dah menang ni pon xleh suka sgt. mcmana line bertentangan tu terhukum, bole jadi jugek pd line skrg kan.. :)

Nunn said...

salam...kebenaran mengatasi kepalsuan....

Noushy Syah said...

hehhehhehe:D

Nothing to comment just read the comments..lolz!

Masy said...

nunn,
takbir! heheheh~

noushy,
heheheh akk pon tgh baca komen2 ni :)

RaFFLeSiA MeRaH said...

semua blog citer undi ni....adehhhh, politikus betul....hehehe...

indera kencana said...

Haiii Cik Masy,
Nama saya Sham dari Cawangan Khas Bukit Aman. Cik Masy akan ditangkap atas kesalahan di bawah hasutan.... oooo.. ingat dok kat Shah Alam tu bley buat suka ati, ek?? Nanti dia...

Ada ka abang sendiri boleh tak kenai.. kalau saya jadi abang Masy dah tentu saya kasi ubat rawat insomnia..

Saya pun rasa bangga juga bila calon yang saya pilih menang kat Parlimen Batu... Yahhhhoooooo.... jom Sikret Resipi!!!

Masy said...

kak RM,
heheh takpe takpe esok akan dtukar kepada cerita arus perdana..eh.. ni cite arus perdana, silap silap :)

indera kencana,
suka sgt dia dgn nama sham tu ek? ow ow jgn tangkap sy enche', sy tak bersalah :p

sy kenal laaa tp x sangka dia ade kat celah2 org tu hehehhehehhe

yahoooooooooooooooooo!! bila?bila??

zino said...

yg dah kalah tu cuba2 lah bertani ke berniaga kecil2an ke atau apa saja kerja yg halal..

Masy said...

zino,
ermm betul betul... mungkin boleh diwujudkan kerjasama antara mereka hehe~