Monday, March 24, 2008

254: Sian!


Jumaat lepas. Aku bercadang nak lepak je kat umah malam tu. Serius punya cadangan ni. Memandangkan malam Malidurasul aritu aku dah kuar dengan orang-orang yang sama. Lagipun Jumaat aritu cerita best-best kat TV, lagi laaa aku malas nak kuar.

Tapi ada laaa antara dorang tu yang siap ugut-ugut nak putus kawan laa ape la. Aku serius takmo kuar ni ingat aku main-main ka? Aku tau tujuan dia ajak aku kuar tu. Sebab ala-ala nak mempergunakan aku. Bila aku kuar, ada laa orang yang sudi jadi driver - itu EKK (sila rujuk entry sebelum-sebelum ni kalau tak paham). Aku tak suka sebenarnya. Sebab 1st. aku kalau boleh nak mengurangkan jumlah pengeluaran aku dengan itu budak, yelah kan dah laa aku takmo menerima chenta muda beliau, lagi mau kuar selalu ka? Sesekali bole arr. Nanti kang dia ingat aku nak kasik can pulak. 2nd - aku memang takmo kuar laaaaaa. Bila aku dah cakap melebihi 3 kali aku takmo kuar tu, maknanya.. I really mean it laa baby. Susah sangat ka mau paham aku?

Tapi akhirnya aku kuar la jugak, tapi aku kata kuar makan je. Pastu aku nak balik. Tapi ini budak-budak kata nak pegi men bowling plak. Degil tahap keldai betul. Aku kata lagi - nak pegi mana pon pegi laa, tapi antar aku balik. Dah.... memasing takde mood pulak. Kalau korang kat tempat aku ape mau kata? Pastu aku bagi pilihan: aku memang tak sudi nak men bowling. Kalau tengok wayang tahan le lagi. Andaikata berdegil gak nak men bowling, dipersilakan anta aku (aik macam takde pilihan gak je? ahahahaha). Last-last setujulah mereka nak gi tengok wayang.

Elok je sampai kat simpang, eh eh kete ni nak gi mana plak? DORANG NAK JUGAK MEN BOWLING!!!! Geram betoi aku ni. Tapi dah 3 lawan 1, apelah daya aku. Walau bagaimanapun, oleh kerana dari awal tadi aku kata aku takmo men, maka memang takde sape leh paksa aku men. Ko tergolek laaa kat lane bowling tu pon aku tak peduli. Dorang beratur kat cashier bowling tu, aku selamba je kata nak jumpe member kat bawah. Sibbaik Minnie ade lagi kat kedai. Maka aku pun melepak laa kat kedai dia sambil mencurah rasa. Bak kata Minnie - rugi aku tak bawak kamera, kalau tak bole amek gambar muka ko skang ni. Wooo gelakkan aku Elok je aku rasa dah nak reda rasa marah tu, dapat plak sms daripada dorang - pasni nak sambung tengok wayang plak. Woiiiii!!! Melampau betul laaaaaaaaaaaaa

Bengang tak tau nak cakap. Aku ni dah laa rasa-rasa cam nak selsema, angkut aku sana sini. Gua tengah takde mood nak ronggeng² ni! Tapi macam aku cakap tadi, 3 lawan 1, aku nak kata ape? Ikut jelah. Tapi idak le pulak aku tunjukkan muka aku yang bengang neh, ntah le apsal boleh pulak aku bersabau je. Sabau pun.. bila ada peluang aku perli balik. Huh!~ Last-last sampai umah dalam pukul 4 pagi. Isk!!!!

Esoknya aku bercadang nak pegi Muzium Shah Alam. Ada pameran apetah. Ye, aku memang suka pegi muzium, tapi bukan selalu dapat pegi (sebab sape yang nak layan pun?). Aku pun ajaklah yang 2 orang ini sajork. Apa kata beliau bila aku cakap nak gi muzium? Buat muka pulak. Takmo gi la tu. Aku pun kata.. kalau orang ajak macam² ek, malam tadi angkut orang kuar sampai pukul 4 orang tak kata ape pun. Dan biasalah.. bila sampai pada kehendak aku tu, kene postponelah. Aku sangat sedih ok. <-- memang bergenang pun airmata aku time makan tuh. Mengalah lagi. Takpelah, nanti aku pegi je sorang. Bukan mati pun pegi sorang. Untuk mengelakkan aku lagi, maka aku takkan ajak sape-sape lagi dah, senang cite.

Aku bukanlah manusia emosional, at least aku pikir aku orang macam tulah. Tapi selepas anda membaca cerita aku kat atas ni, boleh paham tak kenapa aku sedih macam ni? Tak teruk sangat pun sedihnya, tapi tetaplah ada rasa. So, adakah aku yang salah kalau sesekali aku suka pegi berjalan sorang-sorang? At least aku dapat buat apa yang aku suka, bukan buat apa yang orang lain suka.

Dan Ahad aku demam, arinie pun aku demam.

24 comments:

Ainul said...

siannye akak..napela diorang pakse2 gitu?pastu tipu plak tu bawak g main boling plak..geram plak saye rase..lain kali akak nak g muzium ajakle saye..hehe..saye boleh je temankan..tapi ujung minggu maulud nabi tu saye jadi pemandu pelancong sedara mara saye dari kampung, bawak jejalan..hehe..

achik said...

adeh, ada plak main paksa2 gi meronggeng.. geram sampai demam.. huhuhu sian kak baby..

take care.. sila gi klinik dan makan ubat yea.. ;)

ND said...

alaa Masy ni..pasal org muda tu, sy tau la sy muda dari awk..takyah la nak ckp kat sini..segan tawww...auuwww...wakakakakakkaka...

Bagi sy, nak ajak kuar mana bley paksa2 or ugut2...lelebih lagi bila dlm proses nak mengorat..bleh bikin pompuan rasa rimas..nnt drpd suka bleh jadi benci teruihh...btol tak ahkak.. :D ... :Þ

indera kencana said...

Hah..?? Nak Panadol ke?

Hidup ni Cik Masy.. kita kena tahu berkata TIDAK kalau perkara tu tak sehaluan dengan naluri dan pemikiran kita.

Sebenarnya tak teruk sangat hidup tak berkawan ni. Saya dah bertahun-tahun idup mcm tu. Masih OK je...

Kalau ada camera masa tu mmg besh. Ambik gamar tengah cemberut tu... ekekekekeke...

Azhar Ahmad said...

Bukan mati pun pegi sorang.

Ini ayat saya nih.... Malas nak tunggu orang... Kalau tunggu, kita pula terlepas...

sierrauniform said...

kashehan sahabat ku ini..
saborjerlah nak wat ape lagik
tulah sapa soh takmo jumpa kengkawan lama..lama2 habes kurma riyard si sara telan masuk perut..

fast recover frend!

arianna adrizal said...

saje nk bitau

~kak masy mc~~

;p

lindosh said...

sbb tu la kan masy.. aku suka gi jenjalan sorang2. soping sorang.. tgk wayang sorang2 pon besh gak..

org suka kalo kita ikot kepala dorang.. tp org susah nak ikot kepala kita.

so baik kita layan kepala kita sendiri bak kata 13may

Masy said...

ainul,
ujung minggu tu dah rasa x best pon nk jenjalan. xdok mut udah hukhuk~

achik,
yaaa dah gi klenet dah smlm, dah mkn dah obat :) arinie je blom gik~

ND,
alaaa perasan muda lg tu! :p

yg paksa tu bkn si jantan tu. alaa tp akhirnya dia pon same je maksa2. betoi laaa hincek, bimbang sok lama2 sy menyampah lak tgk muka beliau.

azhar ahmad,
hehehe.. tp lepas dpt mc smlm sy try masuk muzium tu sorang, takot laa plk.. creepy je huhu~

rembo,
laaa ko ajak ahad kan? ahad aku dah demam laaa.. hukhuk keji taw!~

tengkiu fren..~

anne,
tengkiu tengkiu eheheheh~

lindosh,
aku x kisah g sorang ke gi reramai ke. tp kene la give n take. aku boleh bagi 3, tp nk mintak 1 punye le payah. huhu~

Masy said...

eh tertinggal plk...

indera kencana,
sy dah ckp TIDAK tu berkali² dah pun. letih laa bila org ingat kita ni nk mengelak dr EKK pun padahal mmg sy xde mut nk kluar pun.

tp xleh laa plk x bkawan encik indera. semacam je eheheh.

oooo ade ati nk amek gmbr kita ek :D

RaFFLeSiA MeRaH said...

x patut tul lerrr...setuju sesgt ler masy cop diorg tu bodoh cam keldai...hehehehe...

Masy said...

kak RM,
heheh eh tp sy x ckp dorang bodo kak, sy kata 'degil tahap keldai' hihiii~ ;D

13may said...

alehaiii...blues la pulak baca

flush said...

siannyaaa... ala kuar je la.. dah rumah pun bosan apa.. kan sabtu ahad bleh lepak2 lg.. heheh.. comment yg x menyokong..

Masy said...

13may,
blues smpi rasa nk layan kepala ek hehehe

flush,
heheh komen yg membina semangat betoi! hahahah~

axim said...

sometimes we are always better off on our own....juz follow your heart k...peace..

Masy said...

axim,
ermmm.. betoi2.. :)

Noushy Syah said...

Learn to say NO and mean it. Saying No doesn't make you a bad person...give a strong signal that you mean what you say.

What?? Balik 4AM? Mak Aii... More reason for you to implement what you said and say NO to them..:)

p/s Kak Masy my advice to you: this is all about own choices....no matter how you been pressured,at the end of the day it's your decision..

Take care Kak Masy, be healthy and wise.

Noushy Syah said...

p/s Hope Kak masy dah sehat dari demam itu...muahhs.

debikdebuk said...

"p/s Hope Kak masy dah sehat dari demam itu...muahhs."


perghh...leh aku ucapkan perkataan yang sama?

Anonymous said...

makcik????
wahahahahah

Masy said...

noushy,
kekadang akak ni x smpi ati. alaaa tensen rasa nak geget org je ni heheheh. xpelah, what's done is done. mebi next time kene jegil mata sket kot baru nampak serius ;)

still not fully recovered la noushy.. huhuu~ neway tq!!~ *hugs*

debikdebuk,
aaa bole laaa asalkan ko maksudkan yg sama jugek.. tp bukan yg 'muahss' tu ek? kang bini ko pelangkung ko baru tau :D

anon,
ni mesti sunan jati ni :p woi woi cite dah basi arr :p

Ungku Nor said...

heh..kalo deting dengan akak takde pun main pakse-pakse cenggitu kan?
kaaannn?? ;p

pakse awk amek dibidi heroes jer.
tapi awak dapat ler tingok heroes tu kan? kaann??

Masy said...

kak ungku,
betoi betoi. mengapakah mereka tidak mencontohi akak betoi x??

tunggu heroes kat tv abes baru leh tgk dibidi akak tu hueheheheh~