Wednesday, March 26, 2008

255: weng-weng~


Aku masih lagi tak sihat. Isnin lepas, aku gi laa amek MC walaupun sebenarnya taklah teruk sangat kot? Dahtu Anne kata bole je amek MC (eh, Anne tu bos aku ke? bwahahahaha). Dah dapat MC, bukan nak balik rumah terus. Aku shoot pegi Muzium Shah Alam. Hahahahaa giler giler. Konon² nak masuk sesorang laaa.. tekad laaa kan kan. Sampai kat depan pintu muzium tu, tak jadik masuk plak. Rasa spooky n creepylah itu muzium. Apetah lagi pepagi buta tu mana ada orang lain yang teringin nak gi muzium - gaknye aku sorang je orang Malaysia dalam negara ni yang pegi muzium pepagi (selain orang yang keje muzium laa). Maka niat pun dibatalkan, dan baliklah aku ke rumah setelah membeli sedikit makanan untuk camping dalam rumah. Ubat selsema itu.. isk isk isk... memang buat aku tido sampai petang. Malam pun tido awal - pasal ubat tu laaa..

Semalam keje. Makan ubat jugak, tapi tak tido. Sudahnya kepala aku weng-weng seharian. Rasa cam gula kapas je terapung di udara (eh gula kapas leh terapung ke?). Kejap kang panas, jap sejuk badan aku ni. Maka untuk menceriakan diri sendiri di samping memang ada hal, aku pun berchatting laa dengan abang aku. Saje laa paste sket kat sini.

az*an abdullah: org khamis ni ada interbiu kat singapore...jgn marah..
az*an abdullah: (tepuk tangan)
Masy Abdullah: ewahwahwahwah
az*an abdullah: (happy)
Masy Abdullah: tu dubai tu ape cite
az*an abdullah: (happy)
Masy Abdullah: eh dumai ke dubai?
Masy Abdullah: :p
az*an abdullah: yg singapore ni rasanya untuk dumai la..
az*an abdullah: hq kat s'pore..
az*an abdullah: ada ofis kat kl..
az*an abdullah: ada projet kat dumai..
Masy Abdullah: dumai indon kan
Masy Abdullah: weh dumai ke dubai
az*an abdullah: dubai la..
az*an abdullah: mangkuk betul..
Masy Abdullah: (giggle)

Suka-suka ati sedara dia je panggil aku mangkuk. Padahal dia pun mangkuk gak, kejap Dumai kejap Dubai. Hahahaha~ Sibbaik abang aku

Malam esok, ada Tn Guru Nik Aziz kat Masjid Shah Alam. Jumaat pulak beliau akan beri khutbah masa solat Jumaat. Sape² yang sudi, moh le kite mengimarahkan masjid.


#mak call tadi soh aku balik, umah Melaka huru hara plak skang. tapi kalau aku balik, macam menambahkan huru hara je sbb aku pun x sihat. adehhh pening paler aku

29 comments:

azriey said...

mak suruh balik ada sebab tu...balik je la kot2 dia nak tunjuk calon ke?? :)

Masy said...

azriey,
taklah. kat rumah perlukan bantuan. huhuhu~

indera kencana said...

Hamboiiii... semenjak do menjak ni asik feeling-feeling Indon nampak..?? Hehehehehe... kesan lawatan ke Danau Toba dolu tu ke??

-Sham-

Masy said...

indera kencana,
wahahahah mane ade. tp mmg betoi kan Dumai tu kat Indon?

*asek nk menyamar jadi Sham je ni, ape kes?? :p

Ungku Nor said...

cess..hingatkan kucen dalam gambar tu yg weng-weng..;p

p/s ni mesti demam rindu kat hakak ni kan?
konfem! lalalala

Masy said...

kak ungku,
sy dan kuceng mungkin weng² bersama kot.

hah? rindu Jco je lalalalalala~

achik said...

mesti cam pelik kan kalau gi muzium sorang2.. pagi2 isnin plak tu.. patriotik sungguh.. ;)

arianna adrizal said...

amboi2... dia sebut nama kita pulak tu. takpe.. kita da sebut nama dia balik kat blog kita. siap boboh gambau lg! muahahhahaaah!!!!

btw, nyesal amik ubat selsema tu smlm. smpai tak larat nk tgk betty. mencik tau...

arsaili said...

mangkuk banyak jasanya..kesian aa mangkuk

Azhar Ahmad said...

Abang kamu kerja apa ya?

zino said...

kalau mak suruh balik tu ada alah hal nya tu jangan tak balik pulak hehe

Masy said...

achik,
terasa spt rakyat mesia yg prihatin okeh hahahah!

anne,
kezziiiii sgt :p

camtu skalik ek kesannye? apsal kat akak mcm x brape nk jadi je? sunggoh kebal skalik kuman² di badanku innew hukhuk~

arsaili,
yaa tanpa mangkuk, siapalah hayun :D

azhar ahmad,
arkitek encik.. :)

zino,
mmg pun, tp situasi kesihatan sy x membenarkan sy memandu jejauh (sbb mkn ubat ngantuk), kang jatuh gaung kang, menanges peminat² sy huahahahahha!!~

Anul said...

kem slam kat tuan guru ye..ehehe..

TedungS said...

wei, apa yg kecik sgt font tu... whoa, tok guru dh bleh 'pergi' sgor skrg bagus bagus...

(oo.. makan donut ngan anne tk ajak lor..)

Masy said...

anul,
alahai, aku smpikan di angin lalu bole ek? ;)

tedungs,
hah tu lah.. semoga aku x kempunan nk tgk dia mlm ni..

(aku pon x makan la weh, dia bedal sorang je hueheheh)

flush said...

wahhh.. jaga projek apa kat dubai.. errrr dumai ke dubai...errr..

Masy said...

flush,
eheheh x tanye plak, tp td katanya macam takmo je :)

dubai senornye...~

kakLuna said...

dumai ke dubai?

mrozaidi said...

Ooo.. Alasan Ek.. Nak Gi Berseronok.. Tak Baik Tau Wat Cam Tu..

Masy said...

mrozaidi,
alasan ape plk neh? sila baca entry ni betoi² baru buat conclusion ek..~

Masy said...

kak luna,
dubai :) hehehe

arianna adrizal said...

mukan kuman laaa.. itu dipanggil imun. maknanyer dari kocik dok tolan ubat tu je. begitulah alkisahnya. harap maklum.

QasiehFirdaus said...

jaga diri bagus2 tauu. tu kucing tuuu.. sumel nye.. nak pinjam bela bole? :)

ShaLinZz85 said...

weng weng tue ape?bahasa dr mana?muzium kat mane awak g?waaa..pepagi p muzium,gilos patriotik..ekekeke

zino said...

dah baik demam ke belum ni minum la air kelapa banyak sikit.. ini memang ubat org kampong.. mana lah tau..

Anonymous said...

cumel time kocheng tido...:)

-kuRzz-

Orang Biasa said...

eh ade muzium upenye kat shah alam. aku baru tau.. ;p

noushy syah said...

Weng weng?

Whatever it is,hope you are feeling better and my condolence to you and family on the bereavement.

Take care kak masy.

Masy said...

anne,
haa nk cakap imun la senornye hihi. tp kebal = imun kan. x sama ka?

qasiehfirdaus,
nak amek terus pon bole heheh

shalinzz85,
weng weng tu cam pening² lalat le kot. muzium shah alam itu heheheh mmg patriotik ni!

zino,
ha'ah kan, lupe plak pasal air kelapa. baru minum semalam :)

kurzz,
itu baru kucing, belum tgk sy yg tdo lagi lalalalalalala~

orang biasa,
baru tau? haaa canteeeeekkkk!! :D

noushy,
many many thanks~ :)