Monday, April 14, 2008

260: Pesta Muda Mudi + Carrot Kucing


Jumaat malam, aku menerima sms daripada abang aku itu:

Salam Ude, Bancik & Masy (nama penuh laa)..jemput ke Kemensah ##### petang esok..pesta muda mudi antu maznah..poolside BBQ..


Yeahoooo!! Makan pree! Aku pun ape lagi, merikues agar sape² mensponsor mayat kambeng untuk hidangan esok. Aku sponsor bebuahan dah laa betoi tak, orang bujang mane laa boleh sponsor banyak², dah laa angkut sorang hihi~

Pagi lepas dah siap semua urusan di rumah, aku menyetelkan pulak urusan yang dirahsiakan tu. Sampai tengahari. Cadang kalau abes awal bolehlah aku terus shoot ke sana, malangnya abis lambat sket dari jangkaan awal. So, balik umah dulu, solat Zohor dan berambos. Hujan lebat. Berpakat dengan Angah untuk jumpa depan Zoo Negara memandangkan aku tak ingat pon jalan nak ke umah Abg Nan ini. Sambil tengok je zoo.. ooo siaplah ko, ada masa aku masuk nanti - akan datanglah huhu *sayu

Kendian together² ke umah beliau. Bancik dah sampai. Acara bermula lambat sket sebab nak tunggu ujan reda dulu. Bila dah start, nak menyalakan bara tu sikit punye hazab. Sampai kuarge Ude dah sampai pun blom leh nyala lagi. Tapi berkat kesabaran dan teknik mengipas arang yang jitu, berjayalah jua akhirnya. Maka mayat kambeng, ayam dan sosej pon digelimpangkan di atas jaring. Oh ye.. aku tak bawak kamera sebab charger bateri kamera aku lesap. Sungguh walang di hati baby hingga ke saat ini. Tapi takpe, aku guna je kamera abang aku hehe. Kebetulan sepupu aku pun datang (ekcely adik ipar dia pun dok situ), maka tak semena² dia dan family pon joinlah :)

Menu aritu:
Bihun goreng (aku tak merasa sebab kenyang sgt) - tuan umah
Marinated ayam (pon tak merasa gak) - tuan umah
Coleslaw - tuan umah
Spaggeti n marinated mayat kambeng - family Bancik
Home made dadih - Angah
Bebuahan bernama tembiks (dua bijik okeh, berat giler)- adek manes namanya Masy
Air sirap bermayonis (hahah tipu je) - tuan umah
Cekedis dan sosej - aku tatau lah, tuan umah jugek kot?
Bahan penambah perisa (sos, thousand island dll) pun rasanya dr tuan umah

Ahaks! Tuan umah dan puan umah memang rajen dan baek ati. Tu pun nyaris² ada potato salad, malang untuk aku sebab puan umah kesuntukan mase *nanges

Syoknye tengok bebudak ni terjun tiruk dalam kolam. Rasa nak join je tapi takde member. Kak Chik aku memula poyoooo je nak terjun lepas maghrib, last² tak jadik pun. Musti Bancik tak kasik ni. Huh!~

Menjelang maghrib, semua selesai. Aku tido situ. Sambil lepak depan tv layan AF (ini pestaim dalam hidop aku layan AF, sunggoh buang masa), burak²lah. Kendian mak tanya, apa nama tomato yang kecik tu?

Aku : Tomato ceri?
Mak : Bukan
Aku : Cili burung?
Mak : Bukanlaaaaah
Akak ipar : Sedapnye cili burung (hah perbualan ala² lari topik)
Abang aku : Carrot kucing

Ahahahahahahah!!! Aku tau korang tak paham amende carrot kucing tu. Ekcely masa aku kecik dulu (tadika rasanya), aku ternampak 'sesuatu' pada kucing. Aku manalah tau amenda tu kan, aku rasa bentuknya macam carrot, maka berdasarkan pengetahuan yang terbatas - almaklumlah kanak² - aku menamakan 'benda' itu sebagai carrot kucing. Clue untuk menda ini adalah : hanya ada pada kucing jantan. Korang paham tak?

ini bukan carrot kucing ok :p

Adoiii saket perot aku gelak malam tu. Macamana laaa dia boleh ingat lagi mende ni. Aku dah terlupa dah.

Aku : Eh, tapi orang ke yang cakap?
Abang aku : Memang takde orang lain lagi dah yang sudi cakap menda keji macam tu

Gelak lagi sampai hancor organ dalaman.

Esoknya brekpes kat luar sama², kendian gi umah Angah amek barang² mak. Dan mak aku menamatkan percutian loba² beliau kat KL - genap seminggu :)

Tamat. Ending cam anti klimaks je?

25 comments:

chot said...

aktiviti keluarga ko byk makan je ye..hehe

achik said...

bestnya.. oh2 lama sungguh family saya x kumpul2 camtu..

carrot kucing?? wakakakaka.. ;p

Titicaca said...

fuh, walopon banyak kucing jalanan kat umah..tak pernah tengok carrot kucing..sedar2 je sekor kucing tak de carrot dah bunting..hahaha..

Ungku Nor said...

ending yang anti klimaks?
mesti sbb side efek makan mayat kamben la tuh ;p

Masy said...

chot,
ahahaha ek? dah tu, klu nk wat gi camping kang camne mak aku nk ikot?

achik,
kitoang pon dah lama bangat rasanya x kumpul dgn mak di luar melaka camni :)

heheheh

titicaca,
aku pon x taulah camne aku berpeluang leh tgk carrot kucing tu. kire aku best la ek? ahahahahaha

kak ungku,
mungkinlah kot? *sambil makan lagi sekeping mayat kambeng*

Sierrauniform.no.tanggo said...

tak caye...ko mengeluarkan perkataan keji dan jijik tu hua hua hua..

arsaili said...

amboi pesta sakan yer

Masy said...

rembo,
ala.. ko mcmlah baru kenal aku arinie.. dah 21 tahun dah kita kawan, betoi x?

uishh lama dah ek kita kawan? :)

arsaili,
ala² je :) tp sy xleh mkn byk sgt, nk jaga perot huhuhu

Anonymous said...

ish2..pelik2 name buah ek...*mayat?..uhuhu laen mcm jer..;)
nape panggil antu jenah?..xpaham tul sya ngn keluarga cik masy nih...tlg jelas kn...
-kuRzz

Masy said...

kurzz,
hehehe ade kemusykilan ek.. ekcely kt melaka 'antu' tu slang utk 'orang tua'. bila dah sebot dgn loghat melaka lama2 jadi 'antu'. bukan maksudnya 'hantu' hehehe. bkn famili sy je..ok? ;)

Anonymous said...

ooo gituu uperrrnyaa...ehhehe bru ler phm skg..erm klo org lain yg xtau lgi..tkut klo bace mesti diorg ingat..'pesal kuang hajo tul anak dier pggil antu kt mak dier' kn..heheeh..tpi rasenya ramai yg dh tahu la kot...
*ntah2 sya sorg jer xtau kot huhuh sowey ek!
-kurzz-

yginsaf said...

"anti klimaks" biasalah citer melayu gitteww.. ehehe

r@tn@ said...

hahahahahaha hadoiii gelak golek2...carot kucing ek istilah die..

Masy said...

kurzz,
ehehehe takpe takpe.. segala ayat yg pelik dlm blog ni insyaallah ade jawapannye :D

yginsaf,
hehehe mmg terbuktilah sy melayu, betoi kan? ;D

r@tn@,
ok laa tu.. bunyiknya sopan dan mengujakan ahahahahah~

HAPPYIRFA said...

salam masy..
karet kucing.pes time aku dengar

Masy said...

salam kak irfa,
heheheh sy pon 1st time sebot dulu hehe~

indera kencana said...

Patut arr masa kita kuar Bandar Melaka dulu, Ita asik cakap "eeeiii..carrot kucing, eeiiii.. carrot kucing". Ingatkan apa mende ke... Lain kali cakap biar terang!!

Sham open minded...

Deanz said...

masy,

carrot baik untuk mata...carrot kucing...(?)

Anul said...

ahaha..behngapnyaaa....carrot kucing
takde bentuk carrot pn..camne leh ko sebut carrot..ceri kucing ok lagi..ahaha

Masy said...

indera kencana,
ahahahah sampai bila laa awk ni menyamar jadi Sham ni :D

deanz,
errrr.. kene tanye kucing ni~

anul,
alaa ko ni... bukan yg itu laa.. ko tatau ke carrot kucing tu tersorok, dan ia hanya kuar pada saat2 diperlukan.

cam carrot lembu gak laa... :p

zino said...

nampak macam bes je makan kat poolside tu..

Masy said...

zino,
itu gambar hiasan je tau.. esok baru keluar gmbar yg sebenar hehe..

Noushy Syah said...

yeahh ..best BBQ at pool site is awesome.I like it..everyone must be with bathing attire..yehahhh!!!

No bathing suit is not allowed at the pool ngeh:p

BTW Kak Masy I've tagged you for 10 reasons why you blogging:)
http://panasians.blogspot.com/2008/04/non-specific.html

Not compulsory if you do not wish to do:)

Keep smiling and thanks for your time:)

Masy said...

noushy,
ahahahah xleh bygkan diri sndiri dlm bathing suit, kompem i'll look like a.. ahahaha~

tag ye? nanti akak tgk ye.. :)

金瓜米粉Jason said...

徵信社,尋人,偵探,偵探社,徵才,私家偵探,徵信,徵信社,徵信公司,抓猴,出軌,婚姻,劈腿,感情,第三者,婚外情,一夜情,小老婆,外遇,商標,市場調查,公平交易法,抓姦,債務,債務協商,應收帳款,詐欺,離婚,監護權,法律諮詢,法律常識,離婚諮詢,錄音,找人,追蹤器,GPS,徵信,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信社