Friday, April 18, 2008

262: tak stabil

credit to www.chandrossgallery.com/


Punca masalahnya satu je - duit. Tapi punca yang satu ni memusnahkan berpuluh-puluh perancangan yang aku buat dalam beberapa tahun ni. Dan lagi mengusutkan bila kebanyakannya perlu dipenuhi secepat mungkin, atau dalam erti kata lain.. dah tak lama lagi la...

Jadi bila ada menda yang tak dapat diselesaikan, macam orang nak terber*k - dok teran² tapi tak kuar, ko paham kan ape rasanye? Sangatlah tak best dan silap haribulan rasa nak marah pun ada. Macam aku pulak, ada tambahan perasaan lain jugak - biasalah ada rasa mau tacing *adekah aku emo?* Tapi aku rasa emosi aku ada reasonlah.

Beberapa hari ni aku tercari-cari seseorang, tapi aku tak jumpa. Pastu semalam Mr. Sivaji ada mengeluarkan kenyataan secara umum kat opis, tapi kenapa dia suka nak tuju² kat aku ek? Kenapa dia mesti kata especially untuk Mas sebab dia rajin bla bla bla (rajin tu menyindir tu bukan puji) aku takmau la tulis apa sebenarnya sebab kang aku tacing balik. Heranlah, dalam opis ni semua orang pun buat apa yang aku buat, cuma bezanya kelmarin Mr Sivaji nampak aku buatlah. Aku pulak tak rasa menda tu salah sebab aku baruuuuu je buat. Mende yang bukan dosa pun. Kepala otak aku dah laa kusut, lagi mau attack aku ka? Aku pandang sepi je muka Mr Sivaji sepanjang dia berkata-kata tu. Pastu gaknye dia nampak kot aku tak suka dia highlightkan nama aku. By dat time, it's too late for apologize (nyanyi ok). Hati aku dah terluka pun hukhuk~

Pagi ni aku tersangatlah bengang. Kalau dalam waktu biasa mungkin tak berapa kot. Tapi aku tetap tak suka kalau orang dok usik² kete aku sambil menganggap menda itu lawak. Letak sampah kat keta aku kelakar ke? (dan ada mende lain lagi, aku sebut yang ni je). Apa kata kalau aku pelempang muka ko, kelakar tak? Nak dating, dating jelah. Ko ingat kita ni dah kenal, dah pernah makan sama kuar sama gelak² tu kira ada tiket laaa nak buat tu sume. Adakah tuan di sana merasakan dengan berkelakuan begini, kita akan jadi kawan rapat, i mean jadi kawan huhahuha cam orang lain? Tuan tak pikir ke, aku ni suke ke tak tuan buat macam ni? Tuan nak mampuskah??

Memang bila aku berada dalam situasi caca marba macam ni, aku tak reti nak luahkan direct pada orang yang ingin aku ceritakan. Aku cuma harap bila aku cari, dan aku mau berbual, orang yang aku pilih itu sudi bersama. Tapi yelah kan.. aku pun kena faham, masa orang-orang ini bukan terhad untuk aku je. Hidup dorang pun bukan untuk aku. Kita hidup untuk diri kita sendiri. Makanya marilah memujuk diri sendiri. Dan bukalah blog. sangatlah selfish dowh, cari kawan bila tensen je? aku pon keji jugak *tunduk insaf*.

Mari belajar mendamaikan hati sendiri. mari mari cik adik mari mari cik abang, kita menari lagu pinang muda~

24 comments:

RaFFLeSiA MeRaH said...

mari mari cik adik mari mari cik abang, kita menari lagu pinang muda~

**mcm nampak masy tgh menari lambakkkkk...hehehe...

faisal said...

slm akku, sabar2...ari jumaat ni tak baik marah2,hehehehe..:) kak, sape berani buat camtu kat kete akk? meh org baling dia ngan batu bata..hahaha

arianna adrizal said...

aiseh.. br sehari dua sy tadek org da buat mcm2 ngn akak. ish.. ish..

jom mkn abc sekerim! ;D

Masy said...

kak RM,
meh meh kite menari berduet hehehe

salam acai,
akak xmo marah2 pun.. tp kesan mandom beberapa ari ni mmg buat akak xdok mood. huhuhuh

jgn baling.. baik bg akak mkn kat sikret resipi hihi~

anne,
keji kan? kejiranan betoi~

cambest je..? tp takdek mood la...

ND said...

alahai..kesiannya...relax la Masy..cool down okeh.. :D

Anul said...

hmm..nk sound bukan senang kan..takpe2..ko tenangkan hati masy..urut telinga.hushhh...haaaahhh..husshhh..haaahhh...

ok dh?jom mamam

Masy said...

ND,
cool..cool... tp still x stabil :(

anul,
aku baru tau arinie yg mat tu x puas ati sbb aku kata malas nk layan dia. voley gitu? xleh menerima penolakan rupanya beliau.

aku urut tinger ko laa mau ka? ahahahahahaha jom am am~

achik said...

letak sampah kat keta??? adeh.. lawak yg sungguh x kelakar..

arianna adrizal said...

sib baek.. samat duit. huhu~

Masy said...

achik,
mebi klu akak longgokkan smpah atas paler dia, bole jadi lawak kot?

anne,
minggu ni je. minggu dpn jaga2 ye cik salmah hohohohohohoohohoho~

Azhar Ahmad said...

Rasa macam dapat tangkap je, siapa yang buat kat kereta masy tuhhh.. mesti 'budak kecik' tu kan?

kawanko said...

esok hari sabtu sudaahhh...:)

Masy said...

azhar ahmad,
heheh bukaaaan.. tp budak ni budak kecik jugek, bukan org yg sama ye...

kawanko,
arinie ari jumaat :D

indera kencana said...

Konfius...
Siapa yang letak sampah kat keta Ita?? :P , dan yg awak penah kuar makan sama tu...?? Mr. Sivaji tu ke..?? Haaahhhh ni skendel ke baper la agak nye ni.

Jap-jap nak kira.
1. Sham (saya la tu :P)
2. Mamak mandrem
3. Abang simalungun
4. Mat yang dok Kelana Jaya yg ajak awak kuar sampai kul 4 pagi tu
5. Mr. Sivaji

Ahahahahaha.... melawak je. Jangan marah. Aduuuiiii... sakitnyer. Jangan lempang saya!! Sakit kene belasah ari tu pun tak ilang lagi.

Ehem.. ehem... (komen serius)

Dalam idup ni Masy, banyak mende yang kita terpaksa simpan dalam ati. Bukan tak boleh luahkan. Tapi elok disimpan untuk kita menjaga keharmonian dengan orang lain. Kita diam bukan tanda kita boleh dibuli. Tetapi kita diam sebab diam tandanya cerdik.

Memang susah nak cari orang yang boleh luangkan masa dengar masalah kita. Memang susah sebab org lain pon ada masalah mereka sendiri. kadang-kadang tu dengar sebab nak jaga ati kita je. Tapi Masy tetap ada Mak. Cuba citer ngan Mak awak. Kalau pun dia tak boleh selesaikan masalah awak, tapi panduan yang akan dia bagi tetap awak boleh gunakan.

President Cuepac aka Tukang Anjur Mogok

Masy said...

indera,
kelana jaya? seingat sy, sy xde skendel merangkumi radius kelana jaya. kompem bukan. bdk tu dok sini2 jugek.. hehehe

komen serius lak.

ada sesetengah pkara tu sy lg suka biarkan je. mcm encik indera ckplah. tp utk bercerita kat mak tu mmg takdelah - klu dlm kes ni. baik diam2 je. heheheh~

ini rupanya presiden CUEPACS ni.. meh ramai2 balooooooon ini budak!!~

aNoi haLim said...

kak,
bagi jek tong sampah itam kat org tue mase besdei dia nanti hehe.
dah2..
jgn sedey2..
esok weken,mari kite enjoyyyyyy. ;)

zino said...

sabar je lah.. biar orang buat kita jangan kita buat orang..

ok tak macam tu..

QasiehFirdaus said...

panggg kan aje.. memang tak klaka!

kak masy ape kabar? :)

Ad Rifza said...

Tanam pinang rapat2...salam bloggers..

k.lin said...

a'ah.. akak pun kureng setuju gak.. carik kawan bila tensen.. kan ke elok menyendiri masa tengah tensen... hehehe...

rindu kat Masy :

Noushy Syah said...

Letak sampah kat kereta tu bukan melawak,tu nak kena spank! No wonder you became mad!

Anyhow, take it easy kak masy,nanti darah naik,cian dia.

lindosh said...

hehee sokong kata2 presiden cuepacs tu.. takpe la.. luah je la kat blog.. baru tenteram sket jiwa tu

Masy said...

anoi,
malas nk layan pangai kekanak ni, buang masa je huhuh~

zino,
bole jugek, tp klu sy pulak..

ada ubi ada batas
ari kamis aku balas (eheheh)

qasiehfirdaus,
eheheheheh

sihat alhamdulillah.. :)

ad rifza,
salam.. :)

kak lin,
ahahahah betoi kan? kekadang bile nk wat camtu sy beringat2 jugek. malu malu

rindu kat akak jugek *hugs*

noushy,
tu laa... tp takpe, nanti adelah org len buat mcm tu kat dia pulak. what goes around comes around kan... ;)

lindosh,
ahahahahah sekali presiden CUEPACS bersuara, sikit punya berjela. meh sokong ramai2 hehehe

金瓜米粉Jason said...

,徵信社,尋人,偵探,偵探社,徵才,私家偵探,徵信,徵信社,徵信公司,抓猴,出軌,背叛,婚姻,劈腿,感情,第三者,婚外情,一夜情,小老婆,外遇,市場調查,公平交易法,抓姦,債務,債務協商,應收帳款,詐欺,離婚,監護權,法律諮詢,法律常識,離婚諮詢,錄音,找人,追蹤器,GPS,徵信,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信社