Friday, June 13, 2008

281: Hitam Putih Kehidupan

Aku sedang berpinau bijik mata mengadap PC masa Mr. Sivaji datang dan menegur.

Mas, macamana projek R&D tu, ada buat pape tak arinie?

Aku pandang dia sekilas, sambil kepala otak mengira-ngira costing hamjadah dan mulut pun macam baca mantera semerah padi menyebut hektar, ekar, unit bla bla bla - aku geleng je. Memang aku tak buat ape pun sebab nak kosentret mende ni. Ada sesetengah orang dalam situasi aku mesti akan angguk. Hoh aku malas nak mengiyakan yang tiada, dibuatnya dia nak tengok kang mampus aku. Pastu dia cakap kat sorang staff yang kebetulan ada di sebelah dia.

I suke tengok Mas tensen, masa tu nanti kulit dia jadi putih hehe~

Syial je. Mr. Sivaji ni memang suke laa kutuk² tona kulit aku. Aku tau laaa dia cerah, aku mendung. Kecoh betoi.

cekik kang!!


Jangan marah, Mas! Jerit beliau dari kejauhan - lari la tu. Malas aku nak layan :p

Isnin dan Selasa depan (half day) aku takdok. Ke manakah agaknya kakiku akan melangkah minggu depan? Kita tunggu episod yang akan datang.


:wave:

16 comments:

ah tok said...

Kulit tidak menggambarkan isinya kan? kan?

Masy said...

ah tok,
yaaaa.. cam buah manggis yg lazat tu wihihihihi~

anoi said...

ahkak,
mau kemana???

r@tn@ said...

ooo..takdok yer...slalu ni takdok...bleh la wat kuiz...kalo kami teke betol dpt adiah sebuah tong minyak berkapasiti tinggi

Masy said...

anoi,
ke selatan semenanjung dan utara Kuala Lumpur heheh

ratna cik bawang,
kuiz? alaaa tong minyak je ke? akak ingat nk bg minyak setong, kensel arr hihihi

indera kencana said...

Apa akan jadik klu awak cekik Mr Sivaji tu? lalalalala...

Masy said...

indera kencana,
kemungkinan sy skrg berada di jalanan mencari kerja lain akibat dipecat 24 jam heheheh~

Sierrauniform said...

hantokkan kepala 2 anak kucing sebanyak 3 kali dengan momentum bertenaga 4 lejang..


nak ikot boleh?hahahaha

tipahvogue said...

ooo..nak gi jenjalan tak ajak akak ek?!!? takpe..takpe...*nyuruk bawah meja...marjoks*

Masy said...

rembo,
ko sampai ati nak antokkan paler kucing, giler kejiii!! :D

tanye bos aku :p

kak tipah,
aiyokk akak~ gi keje la, nk ikot ke? ok laa.. senin nanti bkumpul kat opis org pkl 5 pagi, ok? ;)

achik said...

keji sungguh Mr Sivaji tu.. ;p

Masy said...

achik,
keji yaamattsss hahaha!!~

13may said...

pandai mengayat gak Mr Sivaji tu yea :D

Masy said...

13may,
mengayat hape, tu mengutuk nama dia :p

lin said...

putih ke.. itam ke.. kelabu ke.. kita kan sumer rakyat mesia -->> macam tak betul je skrip ni.. ingat tak cite mekanik tahun 80an.. masa tu Masy kecik je lagi..

Masy said...

kak lin,
heheh org tau org tau hihi.