Monday, July 07, 2008

290: A.K.U bukan K.A.M.U


aku bukan kamu
yang punya emosi satu
satu hari emosi tiga
atau mungkin berganda-ganda

aku bukan kamu
setiap hari jadi tetamu
datang aku tidak diajak
hanya dinanti bila nak beranjak

aku bukan kamu
senyum manis bak madu
garit wajah jarang berperisa
mungkin aku perempuan biasa

aku bukan kamu
kerana kamu pun bukan aku
kalau dah kamu jadi aku
takkan aku nak jadi kamu?


:astig:



# kekadang rasa tak berhak dengan perasaan sendiri. perasaan ini ada sebab, tahu? aku bukan saja2. selamat hari isnin. have fun.

26 comments:

faisal said...

amboi2 akku sorang ni..dah pandai tulis sajak plak,hehe..makin byk skill baru akk sejak dah lama tak blanje sy nih,hahhahahahaa...

Masy said...

acai,
ahahahaha akak mmg terer laa wat sajak, saje je low profil wahahah!!~ klu acai belanje ni, mesti lagi bijak laksana hahahaah!~

r@tn@ said...

hahaha cube mentafsir sajak tuh..sampai abes 3 bijik karipap pon tak tertafsir lagi..i lap u u lap i lap lap i

Masy said...

cik bawang ratna,
org berIQ 198 je yg mampu menafsir dgn sekali baca (tak termasuk yg menulis laa kan, tak aci lak) ahahahahahah!!~

chot said...

layan blues nampak............

Masy said...

chot,
blues ke? bkn cam rock kapak? ;p

meera said...

aku bukan kamu gak...

syita... meh gelak berjemaah meh...
muahahahahaha...
gelak lagi dan lagi dan lagi dan lagi...

Masy said...

kak maya,
klu kita semua menjadi aku, dan aku semua menjadi kamu, apa akan jadi? *pening*

mari mari gelak huahaahhahahaah!!!! *pegang perot kesakitan*

Anonymous said...

aku bukan kamu..
selalu impikan kelainan diri..
yg hari2 risau akn kakimu...
lantaran berjoging di pagi hari...
*lariii ;P
-****Z

Masy said...

kurzz,
aku bukan kamu
yang hari2 makan maruku
mentang-mentang kamu melidi
selamba joe jaaa kamu berlari

*kejaaaaaaaaaaaaarrrr* :p

Anonymous said...

hahahaaaaa...:D jgn mare haa...lawok jer
*wah pesta pantun lakk...
-K***

kadok said...

ada sedikit kepeningan kat ramgkap last tu...hahahaha

p.s:
salam blog..:)

arianna adrizal said...

kadok.. tulah.. yg atas2 tu da cun dah. hehe.

kak.. suka ar gambo menatang yg kena tiup angin tu. huhu

lindosh said...

mmg takkan jadik org lain la hehe

Masy said...

kurzz,
mana ada marah ahahahaha :D

salam kadok,
hehehehhe bole masuk majalah Apo? tak heheh

anne,
hehe..

itu icon biase je.. leh letak gak klu nak kat blog anne tp cam leceh sket huhu

lindosh,
aku tgk dlm NCIS mlm td bole je ;)

Kak Lady said...

Masy kalau sesekali menulis sesuatu yang mempunyai maksud tersirat...memang susah nak ditafsirkan apa yang tersurat...

Masy said...

kak lady,
hehehe tu sebab kene tulis sesekali je kak, klu tulis selalu kang sume org pening masuk blog sy ni hehehe :D

Anul said...

wauuu...siap edit gambar dia..nyeh nyeh..memuahhh

nk action yg ko pakai wat filmstrip tu..hehehe..

Puisi sempoi tp ade seni..baguih ar masy..maseh maseh

Lee Novotny said...

Berseni yaamat uols..mak skerr..aku bukan kamu dan kamu bukan kami, ehh silap..bukan aku :P


tapi kalau KAMU tu berjaya dalam kehidupan, why not try nak jadi KAMU kan? :) Hiks...

kalau KAMU tu hanjeng, memang nak ke lesing dah si KAMU tu!

Masy said...

anul,
aku edit gmbr yg ko amek tu, jgn marah aaa ;)

yaaa mekasih kembalik ;)

lee,
seni ka nok? volehlah seni lite2 hehehe

betoi gak nah? klu bjaya dgn jayanya, kita sume jadilah KAMU. tp klu KAMU ala2 RAMU, haruslah berlari2 menjauhi hihi~

Noushy Syah said...

Hhehehhe....true indeed..just be yourself!

Muahhsss..

p/s BTW Kak Masy,Noushy xmau tag kak masy dah sbb you NEVER do it:(

..sukalah tuh yea?

zino said...

oarang kat sini pun berkarya juga ya ... hebat hebat..

axim said...

waaaa aku suka la entri puisi nih..!!!

Masy said...

noushy,
:)

eh iye ke? laa.. sori².. slalu kene tag sampai terlupa dah.. jgn marah aa... nanti tak seksi dah ;)

zino,
yaa sana sini membudayakan sajak puisi dan pantun memantun ;)

axim,
ko suke? aku lg suke hueheheheh~

Ad Rifza said...

Aku bukan kamu..Aku adalah aku ek?

Masy said...

ad rifza,
yaaaa itu yg sebenar2nye ;)