Monday, July 14, 2008

292: hulahup!!


Salam semua..
Adeh.. macam-macam cerita laa sepanjang kepergian aku ke Kota Tinggi. Aku pilih satu jelah..

Inilah punca kenapa aku tak masuk opis jumaat lepas. Tali kipas putus daa... Tersadai di Hentian Sebelah Tangkak tah berapa jam. Boring.. boring. Tapi sempat laa bersuai kenal dengan abang polis yang kebetulan tengah ejas timing nak wat road block hehe.

Apapun, mungkin ini trip terakhir ke Kota Tinggi memandangkan projek ni pon dah hampir sampai ke penghujung. Cuma kalau ade meeting kecik-kecik dan Mr. Sivaji ngade-ngade nak angkut aku pegi, maka berkesempatanlah ke sana lagi. Akan rindu sama nasi goreng udang (walaupun aku tak makan), seafood yang nyam-nyam, aktiviti shopping dan... ape lagi? Makan-makan jelah yang best hehe. Oh tubuh, kenapa tamau mengeluarkan metabolisme yang tinggi agar aku tidak dibayangi rasa bersalah untuk makan banyak-banyak.

Cerita lain.

Sebenarnya benda ni bulan lepas. Aku tak cerita pun sebab rasanya tak penting. Tapi.. err tetap tak penting tapi nak cite gak~

:woooh:

Dalam bulan lepas. Ada tiga makhluk yang menghubungi via telepon - ape lagi kalau tak aktiviti beli jiwa. Agak menghairankan sebab ketiga-tiganya macam dah kenal je aku. Yang 1st tu siap boleh keluarkan kenyataan "masih tegas dan garang macam dulu jugak" pada aku. Wah macam dah kenal lama lak. Yang seken dan third memang tau nama aku sesiap *dah kenal pastu nak berkenalan, motif??* Pandai eja lak tu. Betul pulak tu. Ok tu semua takde mendelah. Malas nak layan dan malas mau fikir jugek. Aku cuma nak cerita pasal mamat kedua ni je (sebab yang 1st dan 3rd kekal misteri - momok kot).

Ujung minggu baru ni. Aku baru perasan yang mamat ini telah memiskolkan diri beliau di telepon aku masa aku kat Kota Tinggi. Hari sabtu - entah laa gatal miang jari jemari aku ni, aku gi tanye lak dia. Teruslah beliau call. Macam takleh blah je mamat ni. Tapi takpe, kita tengok dulu.

Sekali beliau kata mau MMS laa gambar beliau. Aku silekan je. Dapat je gambar beliau, gua hampir mauk pengsan!! Kenapa? Sebab dia adalah mamat ini. Adeh.. hidup lagi budak ni! Ingatkan dah transfer gi Guatamala ke, Timor Leste ke, rupanya masih maujud lagi di KL neh. Dengan sepantas cahaya aku mendaftarkan nombor beliau ke 'Reject List' henpon. Heh. Alamatnye sampai mati laa aku guna henpon ni *poyoooo poyooo*

nape tak angkat call i?
i ada buat salah ke?
i salah ckp ke?
salam.. nape tak angkat?

:waaah:

Aiyaakk!!! Tolonglah Tengku, jangan ganggu patik - hamba pacal yang hina ini. Syuh syuh gi main sana dengan dayang-dayang. Patik tak rela hidup di istana tuanku. Dan patik tak rela diejas oleh tuanku. Tolong!!! Katakan 'tidak' pada rokok.

Tapi katakan 'ya' pada pokok.

22 comments:

Anul said...

katakan ya pada montok!!!nyiahahaha!!memuahhh la montok

masy..aku nk ngorat gak la..nyiahaha!!

Anul said...

eh..lupa plak..gambar first tu cantek banget la..send gambar ori kat aku..aku nk try edit...ehehe..buleh..aku letak ko nye nama copyright

hasnulefendi.mdyusuf@shell.com

Masy said...

anul,
ceehhh montok laa sgt :p gigit keting ko kang~

oo bole2. satgi aku email :) dah edit nanti, aku lak kene mintak izin amek dr ko hehehe

indera kencana said...

Alahai... posing2 manja tu tak tahan tu...

Kenapa baby..?? Baby terlebih makan ubat..??

-Sham-

kadok said...

aduhhh..sedihnya kalau kena reject...hahaha

Masy said...

indera kencana,
manje ke? hahahahaha!!

tak mkn ubat pon. tlebih duduk kot, tu yg sengal tu :D

kadok,
heheh takpe.. sume org penah rasa pengalaman dirijek, tmasuk laa diriku ini huhu~

achik said...

hahaha.. datang balik tengkuJUH tu ek.. ;p

Masy said...

achik,
hahah tu arr.. sibbaik telepon ni bijak leh rijek2 otometik :D

meera said...

hehehe... pe kata ko layan je dia... hakhakhak tuih!

:D

Masy said...

kak maya,
muntah sratos baldi dulu baru leh layan huhu~

flush said...

cehh.. ingatkan pergi melaram naik starcruise..

anda ditag.. sila jwb..

Masy said...

flush,
hihihi bole laa nk anggap gitu..

tag apekah? *pengsan*

Ungku Nor said...

hek elehh..
ape kelas pelok pokok.

pelok bantal lagiiii beshh!!
ehehe

arianna adrizal said...

hu~ sejibik pilem tamil.. muahahhaha. err bukan ropa tau tp aksi ja..

Kak Lady said...

Masy...siapakah gerangan Tengku itu...'tengku joe' ke?

Nanti akak nak pi skodeng entry tu balik...heheheh

zino said...

bagi le dia peluang ke dua...tak boleh ke? hehe

Noushy Syah said...

Hhehehhe..dah pandai pakai Photoscape yea?*wink wink*

Aipp Kak Masy afasal semakin gelap nampak gambar tuh..mesti mkn BBQ banyak nih..lariiiiiiiii*

Muahhhss,gelap2 sihitam manggis kan kan?

Masy said...

kak ungku,
dah sah2 ade pokok je kat situ. pelok akak kang! huahahah!!~

anne,
aaaa sibbaik saon awal2 hahahah

kak lady,
heheh tengkuJUH tu la bak kata Achik hihih. skodeng jgn x skodeng ;)

zino,
takmo arr.. kerek sgt. nanti ari2 bgadoh. sy ni mulot boleh tahan gak :D

noushy,
wihihihihihihi bole laa tikit2 ;)

tu arr makin mendung pulak skang ni. matahari panas sgt kot ahahahah!!

Chika Chika said...

berusaha chika baca previous post. yucks. jijik okey. macam bagus.geli je ayat dia meninggi diri.

Masy said...

chika,
heheheh usaha itu bagus. sesungguhnye akak rijek tu atas sebab yg amatlah kukuh, kan kan?

faisal said...

err, tapi kipas pe kak? kalau aircond, bleh je nak jalan lagi,hehe..:) err, dia sape kak? *tak tahu apa2..

Masy said...

acai,
ntah le dikku, tak paham sgt senornye hoho. dia tu... ermmm gi tgk entry lama hehe