Monday, July 21, 2008

294: ..

1: Arwah Laksa Sarawak @ Waterfront. Aku tak taulah betul ke rasa camtu, cam bihun kari je?
2: @ Kampung Budaya
3: Itu Orang Utan, takkan tak kenai kot... hohoho
4: Sape pesan kek lapis aritu? Nak amek le.. jangan rebut² ok. Banyak lagi tu..


Salam semua..
Aku pergi bercuti dengan spoil di awal hari - sebelum jejak kat atas ketebang. Effect tu. Taklah effect mood, cumanya kerisauan tu sentiasa mengisi reruang kosong di minda *poyo* Oleh kerana itu, kepala aku agak weng sket. Seumur hidup aku tak pernah mengkaraokekan diri, kat sana aku layan (tau mak aku ni mampossss gua). Tu belum lagi kes aku naik ke pentas kat Kampung Budaya layan menari pulak. Eh dua kali laa aku menari nara kat sane. Lantaklah. Stress tu. Ditonjolkan dengan stail etnik.

Scene atas pentas - sambil menari ye

Encik penari: Nama awak sape?
Aku: Mas
Encik penari: Dari mana?
Aku: Shah Alam
Encik penari: Lama ke kat sini?
Aku: Esok last day (mengah laa sambil menari sambil borak)
Encik penari: Alaaa.. (pause) Saya nak ikut awak balik, boleh?
Aku: Errkkk.. (sumbang terus langkah gua)

Hahahahaha time tersumbang tu memang takleh blah. Ekcely bukanlah pasal terkejut sangat, tapi memang kebetulan kaki aku terseliuh masa kat Airport Kuching nun. Tambah lagi dengan melecet sana sini. Lagi laa sumbangsih gayaku.

Gambar banyak. Tapi nantilah ye, aku upload kat Fotopages sikit². Dan akan dimasukkan ke dalam entry sikit-sikit kalau ade permintaan - fuh perasan laa pulak ade orang nak mintak.

Cerita lain - tapi berkaitan.

Sebelum gerak pulang, aku dah cuak giler dah ni. Tapi tetap tak tergambar di wajah - kerana filem kita wajah kita dan wajahku bukan filem *geleng paler* Dan ketakutanku menjadi kenyataan apabila aku melangkah masuk ke rumah dan menyaksikan...

Huwaaaaaa..!! Kaler dah betul dah pakcik, tapi area tu agak kurang tepat. Yang kat lorong tu dah betul dah. Takmo laa satu umah ijau gitu. Dah laaa kuantiti cahaya matahari yang hadir setiap hari memang kurang, ni dah macam Gua Niah laa pulak gelapnye. Takleh jadi ni. Cuba berkompromi dengan pakcik dan alhamdulillah berjaya diubah - walaupun tak sepenuhnya sebab... ingat abah aku ade share dengan Bank Negara?? (baca: aku takde duitlah). Tidak sekali-kali.


Dah fix tapi kosnye tetaplah aku yang menanggung. Roadtax pun dah mati. Aku pun rasa mau mati.

Mari mati. Demi perjuangan hakiki.


# mak macam merajuk dengan aku. aku ni dah laa rasa nak terjun bangunan memikirkan hal-hal ni semua, time ni laa dia nak merajuk dengan aku. sapa-sapa, tolonglah hulurkan berita gembira. rasa malas nak bernafas esok pagi.

27 comments:

zaida ismail said...

Umah ko DEKAT DI HATI sangat erk?! Aku yang kerja TV9 ni rasa terharu...

Masy said...

zaida,
ahahahahhah ye ek? gaknye leh dapat monthly komisen tak dr tv9? ;))

arianna adrizal said...

org ingt karang nak pakai bj ijo, smbil pgg luggage ijo beserta toto ijo juga bantal-bantalan ijo.. bergambo dekat dinding ijo la!
ahahahhahahhaha~

sebijik pangai amak gwa~ haish..

Masy said...

annem
ahahahahaha cam iklan sabun yg putih2 tu pulak, tp ni versi ijo2 :D

akak pon rasa nk majoklah. tp tatau nk majok kat sape. hu~

azriey said...

salam masy,
budak gemok majuk...mak majuk takkan la masy pun nak majuk gak kot!!
bawa2 la bersabar...dugaannn...

p/s sapa nama budak gemok tu? mcm kiut je :)

Masy said...

salam azriey,
waaa lama x nmpk :) tak majuklah.. lgpun penat je, bukan ade org layan pun huhuhu

p/s: nama dia E-Munk ;)

Just Nis said...

alala tomeinye 'budak' yg tperuk tepi tv tu..

kene suh jage umah ye..?

sian dia.. pastu kene marah lak..

hihihih!!

Hasnul Efendi Md Yusof (ANUL) said...

ahahaha...cat time org takde...mmg susah la nk monitor..hebatnya masy siap cat umah..

nak kawin ngn masy la..umah dh cantik..nyehehehehe

Masy said...

just nis,
tu laa asik tido je kan dah kene marah ahahahahah!!

anul,
hebat laa sgt. poket dah rabak ni.

ko byk duit tak anul? klu byk duit bole la kawen dgn aku huahahahaha!!!

KAKTINY said...

salam..

dah dah.. jgn pening2 kepala sampai nak terjun bangunan.. jom kaktiny belanja makan johnny's kat alamanda nak..

Masy said...

salam kaktiny,
fuhhhhh johny's tu sedap tu kak.. sampai alamanda tu...hehehe akak kumpul duit dulu banyak2, nanti sy datang hehehe :)

Noushy Syah said...

Alhamdulillah dah selamat sampai Msia yea...

Kak Masy ada bawa souvenir the Rangutan tak?:)

chot said...

jalan2 cari makan ye...

Masy said...

noushy,
alahai.. sarawak tu masih malaysia lg.. mmg akak x keluar pun dr malaysia, cuma keluar dr semenanjung je hehe

err rangutan tu ape?

chot,
jalan2 cari pasal hohohohoh

Rya said...

ngaaa..sedap kek lapis yg dkirim dgn air lio tu.. <_<

kadok said...

ehhh..kaler rumah tu cantik ekkk...sponsored by nippon paint ka?...:p

zino said...

tak baik biar mak merajuk pegi pujuk cepat.. bawa le ole ole dari sarawak tu.. amboi sakan dia menari di negeri oarang ya.. hehe

kaler ijau tu ok apa.. redup je macam alam sekitar hehe.. rumah pun dah cantik.. boleh le jemput kenkawan datang .. sembang2 makan makan..

Masy said...

rya,
mmg spesel utk rya tu hihi

kadok,
sponsored? alahai bertuahnye badan.. sponsor sendiri smpi xde duit nk makan nih huhu

zino,
dah belikan utk dia mcm2 ni.. ermm.. heheh sesekali, gian tuuu hahahaha

mmg cantik (tgk laa sape pilih hihi). cumanya umah sy ni mmg dah redup giler2, jadi kene cerahkan sikit je. xleh la kalerkan sume ijau, cam hutan simpan lak kang.

nk jemput kwn2 kene tunggu elok lg sket.. skang ni malu lg.. ;)

Kak Lady said...

Masy...dah mula mengecat...dah nak raya ke dah...heheheh

Alah ...jgn bimbang...mak tu majuk kejap aje...nanti balik kampung...peluk2 mak tu...baik le dia...

Masy said...

kak lady,
hehehe tu lah mcm nk raya padahal puasenye belum lg :)

ermm... yelah harap2 mcm tu :(

indera kencana said...

Kenapa marah budak dumuk tu..??
Mana la dia tau
Dah la takde instruction
Balik tak bawak sobenir...
Sampai-sampai trus nak marah jek
Mana la kawan tu tak majuk.

TAK DULIK.. HAAAA

-Sham-

Masy said...

abg indera kencanaku,
alaaa.. marah sket je.. marah2 sayang bak kata muda mudi zaman 80-an dulu.. heheheheh

Wirawan Terulung said...

makkkkkk!!!! masy g karoke...:p

Sierrauniform said...

berita gembiranya ialah kau dan geng2 penyamun yg laen akan tetap datang kenduri aku dengan cukup sifat semuanya..

jadi bernafaslah kamu dengan baik wahai sohabattt...

mana kek s'awak aku 2kotak?..:p

Masy said...

wira,
ahhhh mak tak dengarr :p

rembo,
kek swak? ade kat umah, dah tinggal sikit. tp bole la wat jamah2. meh dtg hehe

zaida ismail said...

Monthly komisen erk? Aku la dapat sebab aku yg encourage ko haahahahaha

Masy said...

zaida,
woi woi mana boleee.. at least 70-30; 70 tu aku sbb umah aku yg cat kaler tu ekkk hahahahahah