Wednesday, July 30, 2008

298: Apekeyyynye?

Di angkasa nan luas
Terbang sang helang bebas
Menebarkan sayapnya
Sungguh megah lagaknya

Helang mendabik dada

Membelahi angkasa

Dengan gaya perwira


Bila saja engkau menghampiri
Burung lain terbang lari
Kau merasakan dirimu gagah
Hak yang lain tak kau endah
Mengganas engkau di angkasa

Dengan gaya perwira

Terbanglah engkau tinggi

Sampai ke mana lagi
Ingin engkau jelajahi


Sehingga kau terlupa

Yang tinggi jatuh jua

Bila tiba ketika

Kau ke tanah akhirnya


Usah kau lupa diri

Bahawa langit itu tinggi

Nanti lemas sendiri

Nanti lemas sendiri
:woooh:
Terbang Helang - Sharifah Aini


Amacam, sesuai tak lagu ni dengan senario politik semasa? Hahahaha. At least lagu ni jauh lebih elok daripada lagu nyanyian kumpulan Carburator Dunk apekejadah tu? Heh. Kita ada pelbagai cara untuk menyindir dan menegur. Terpulanglah pada kita nak pilih cara elok ke atau cara yang kureng, tak gitu anak-anak ayam?

Dan semalam sebenarnya aku bukanlah saja nak menyindir. Tapi entahlah kenapa terlepas (lagi!!) pulak kata-kata yang agak tak syiok. Hahaha. Mulut aku ni perlukan kunci firaun agaknya.

Camnilah.. alahai orang yang sama jugak yang pernah aku umpat dalam entry sebelum ni hahaha. Aku bukan ape beb. Orang lain pun banyak keje gak. Berlori lagi banyak dari dia. Tapi takde laa cam dia. Dia tu hadap satu projek je tau. Kalau keje dia, semua orang kene freeze untuk tolong. Berlumut je ukiran jiwa gua bila ingat beberapa bulan lepas, kitorang bersengkang mata terkangkang kaki tangan sume menolong dia siapkan hamjadah dia tu siang malam. Last-last hantar lambat gak. Gambir sarawak betol. Dahlah keje sendiri tersadai, keje yang ditolong pulak berciciran. Eh?

Tapi ada dia nak tolong wat keje orang lain? Harom! Dahlah semalam Mr Sivaji meroyan. Akak emo sampai nanges² kene marah, dia sedap² je pulak nak menambah beban keje orang tu. Haaaa angin gua sibbaik tak naik kat kepala - sebab hal aku ala² ok sebab Mr Sivaji tak meroyan kat aku hoho. Alasan dia best je - akak banyak keje nak edit report ni. Alahai kak oi, takat edit report tu apedehal. Leceh je mende tu tapi takdelah sampai takleh nak buat ape langsong. Anto nexwik pulak tu. So ape lagi aku pun...

Meh la orang tengok ape yang susah sangat edit report ni. Kasik orang buat jelah *sambil mengendeng kat partition dia* Senyap seketika! On the way balik umah, member aku pun cakap, "fuhh ayat Mas tadi memang takleh blah laa hahahaha! Pedasss je orang dengar". Heh. Tak sengaja, voley?? :p Tapi kalau dia mintak aku editkan report tu arinie, takde hal ler. Aku rela memberi space untuk keje dia asalkan dia tolong jugak orang lain. Jual ikan punye orang. Tatau ka jual ikan tu ape? Selfish la.

Bila aku dah terlepas cakap tu, tetibe terbayang muka anak-anak beliau. Ha kan aku dah kesian. Kesian laaa aku marah mak dorang. Eh mana ada marah, tegur je *sambil smackdown beliau sampai pengsan*

Ah malas nak cite pasal makhluk itu.

Semalam jugek aku asik wat silap je pastu gigil tanda nebes. Aku salah bank in laaaaaaaa duit!! Mampoossss..!!! Patutnya duit tu aku bank in dalam akaun aku untuk bayar segala macam utang. Sudahnya aku pegi bank inkan dalam akaun utang kete aku pulak!!!
::(::(::(

gambar xde kene mengena dgn entry. sekian :)

21 comments:

achik said...

"Meh la orang tengok ape yang susah sangat edit report ni. Kasik orang buat jelah"

uish, tajam menikam sungguh.. hahaha.. ;p

Masy said...

achik,
sesaat selepas kata2 tu terluncur kuar dr molot tak insuran akak ni, dlm ati akak - oppsss i did it again! hohoho

azriey said...

mak dah balik ke? :)

Rya said...

lohh..siannya silap bank in..
dah tu apa jln penyelesaiannya?
halalkan je ke..
lenkali jemputla t'sasul bank in akaun sy sm ye akak.. (nah amik number, 05211.....blablabla)

Masy said...

azriey,
ada lg. arinie br antar ke umah abg pulak :)

rya,
takpelah, bukan ke tmpt lain pun - ke akaun loan kereta jugek. tp shotlah bulan ni. hamjadah sgt huhu.

aaa ape ape? lalalalala x dgr :p

chot said...

bulan depan ko bank in dlm akaun aku plak ye...

Masy said...

chot,
hampeeeeehhh :p

indera kencana said...

Nasib baik silap bank in akaun keta sendiri. Kalu silap bank in dalam akaun saya, siapa yang susah? Awak jugak....
Siapa yang suka? siapa yang untung? Abang jugakk...

Aisehhh... kalu sepejabat ngan staff pompuan ni memang ada yang syoknya, ada jugak yang tak syoknya. Yang syoknya, selalunya org pompuan ni tak kedekut bab2 makan ni. Yang tak syoknya, macam kes ni la. Lagi satu orang pompuan suka menjoyah...

Oppp.. jangan marah. Bukan org pompuan kat opis awak...
Orang pompuan kat opis org lain..

kadok said...

perghh..bahayanya boleh salah bank in duit..nak my acc bank no ka?..:p

Masy said...

abg indera kencanaku,
klu tmasuk kat akaun awk, sy mintaklah balik dgn memaparkan tagline "jgn bagi anak2 makan duit harom, nanti dah beso jadi haromjadah". heheheh

betoi laa tu sume. ade yg kata open minded tp sebenornye sensitip, ade yg x reti tp buat2 reti, ada yg reti tp buat2 x reti (ahahaha sape la ni ek)

kadok,
nomo akaun je? nomo IC tamo bg ke hahahaha :p

CRAZY BEAUTIFUL88 said...

salam, bahayos tu salah bank in duit. akak pun berangan kalu ader tetiba aje orang salah bank in kat bank akak.

Masy said...

salam crazybeautiful88,
alahai kak... sy pon bukan takat berangan camtu, tp berangan jugek kot2 Sultan Brunei nk wat sy ni anak angkat hahahahah!!~

Mr PenyuBiru said...

berani ko ek tarik telingga kawan tu.aku bukan ape,takut tengah² malam nanti dia datang teman ko tidur.huhu..serammm..

Masy said...

mr penyubiru,
ala tarik tinger je bkn tarik suar ahahahahah!! isk ko ni mikir smpi ke situ, jgn cobak2 nk takotkan aku tauk :p

marjerin said...

lain kali apa kata ko masukkan duit tuh ke akaun aku. aku ok jer.

meera said...

kalo ko bank in dlm akaun bank akak lagi afdol rasanya...

akak tak dpt gaji lagik ni... huwaaa...

Hasnul Efendi Md Yusof (ANUL) said...

masy..ko nmpk memuah la pakai camtu..ehehe..miaoowwwww

arianna adrizal said...

sib baek ler.. tak salah jalan pulang. huhu~

Masy said...

marjerin,
itu je? lg? umah aku takmo ke? :p hahaha

kak maya,
tiada keafdolan rasanye andai menabor kewangan secara tidak berhemah.

aaaa x bergaji lg ke? laaaaaaaaaaaaaa!!?

anul,
aku mmg memuah laaa :p

anne,
alhamdulillah..masih kembali ke jalan yg lurus ;)

arsaili said...

salam..lagu ni sungguh nostalgia..masa kecik..teringin nak jadi burung...bila bosan jadi kanak2...bila dgr lagu ni..makin kuat naluri nak jadi burung macam sang helang tu...adess...dah besar2 ni baru lebih rasional

Masy said...

salam arsaili,
aisey... ada cite2 nk jadi burung rupanya :) tp mmg simbolik dan terkesan kalau kene tempatnya ;)