Monday, August 04, 2008

300: dah 300 dah ek? ;)



Salam semua...

Macamana wiken korang? Best ke? Wiken aku nyaris je jadi celaka. Sibbaik aku dah balik Melaka. Eh cam ada rhythm lak. Celaka, Melaka. Eh tapi Melaka tak celaka tau! :p

Pagi sabtu tu sementara dok tunggu mak aku habis lepak kat umah abang2 aku, tetibe je Mr Sivaji call. Ada hal le tu. Aku dengar jelah. Malas nak kata apa2 - dan apatah lagi nak volunteer. Bateri badan gua ni dah nak kong dah, kasik aku rest dulu ek. So petang tu berlepaslah kami ke Melaka. Ada singgah sana sini. Malaslah nak cerita hehe.

Sampai kat umah, kene le serbu dengan budak2 ni. Aku cadang nak terus mandi, tapi dak Saadah ni dah ajak aku main pulak. Layan jelah, lagipun dah nak dekat sebulan tak jumpa. Hehehe. Cam ibu penyayang pulak aku ni huahahahahahaha *muka biru secara menyeluruh*

Malam juga aku diganggu. Syaiton betul. Menyampah kan kalau hal orang lain, tetibe je cari gua nak suruh gua figure out d solution. I mean, SETTLE the problemo. Hula hulaaaa!! Aku ni kat kampung taw, jangan kacau bole tak? Lu kat kampung ade gua kacaukah?

Malas nak pikir. Tapi terganggu laa jugek percutian gua. Sikit2lah.
:sigh:Nah amek ni sepam.

Malam tadi pun diganggu lagi. Tensi laa gua tengah tengok Supernatural kene kaco! Meh aku bagitau.. aku MENYAMPAH GILER a.k.a JENGKEL kalau orang kaco bila aku tengah:

- tengok CSI
- tengok NCIS
- tengok Supernatural
- tengok Prison Break
- tengok Desperate Housewives
- tengok Ghost Whisperer

atau dengan kata mudah, bila aku tengah tengok tv laaa... Menonton rancangan itu, bukan dok bercangkung mengadap tv tu taukah kanak2? Dua rancangan pertama dalam senarai tu dah sah2 menuntut konsentrasi yang amat tinggi dan fokus yang tepat. Kalau terganggu satu step, aku akan lost kerana tidak memahami jalan cerita, seterusnya akan membuatkan aku tensi kerana cerita kat tv takleh nak rewind. Huhu. Hanya panggilan telefon daripada Faizal Hussien sahaja yang aku terima dengan hati yang redha dan berbunga-bunga. Hoho.

Oh ye. Rentetan panggilan telefon itu, membuatkan aku kene bangun awal hari ni dan berkejar ke Bangi. Dan kemudian ke KL. Ya kawan-kawan, aku memang tak mahir jalan2 ni sume. Jadi aku sesat barat tadi sampai minyak kete yang aku bajet mampu bertahan untuk dua tiga hari ni - kering kontang.

::(

Aku rasa macam ade mende yang tak kenalah. Errmmm....~

30 comments:

achik said...

saya pun sgt jengkel kalau orang kacau saya tgk tv.. mengganggu konsentrasi sungguh!!!

Masy said...

achik,
betoi2. tp kekadang tu tpaksa laa kan, nk wat camne huhuh~

chot said...

aku marah bila org kacau aku tgh tgk bola je..hehe

Masy said...

chot,
apsal aku xleh masuk blog ko hah? kot ye pon nk praivet.. jemputlah aku huhuhuhu

Hasnul Efendi Md Yusof (ANUL) said...

ahaha...best je entri ni..aku tak tau nk komen apa

eh, bawahtu entri sblum ni kau kah...awat nmpk lain ah..terpikat la masy montok,,miyaawwww

Ungku Nor said...

akak cukup pantang kalo orang ketuk pintu taim akak kat dalam toilet.
*ketuk lak dgn tujuan sbb dia nk guna toilet gak*

mampuih la ko.
tunggu la sampai guwe selesai segala urusan 'resmi' segala..heh heh.

Masy said...

anul,
best ke entry ni? semacam je membodek ni! hahahah

ha'ah laa aku la tu. miawww aku kan cantek hahahah!!!!

kak ungku,
haa yg tu pon betol gak. kekadang tu saje je ketok2 pintu. ketok paler tu kang baru tau :p hohohooh

13may said...

aku marah bila org dok berdiri depan TV ajer....byk tempat boleh berdiri sambil sembang2...depan TV gak nak berdiri sambil sembang...hoh!

arianna adrizal said...

eh bukan sesat larat ka?? hehehehe...

bertabah la kak eh kalo terganggu konsentrasi dgn munyik merdu dariku yg udah ketiduran taim ncis berkumandang di tv. huhu~

Masy said...

13may,
hahahha tu pon satu sengal gak!seluas2 dunia, dpn tv gak dia nk parking hahaha!!

anne,
ntah la. sesat barat tu maknenye sesat sampai barat. betoi la tu :p

akak mmg tabah.. sangat tabah hahahaha!!~

Mr penyubiru said...

aku marah biler aku tengah layan citer kat tv, pahtu ade iklan.memang hampeh tul! hehe..

Masy said...

mr penyubiru,
nak nak pulak bila tgh bdebar2 hahahaha!!

Marjerin said...

mr. sivaji? tiba2 aku teringat dengan pelakon tamil, sivaji.

Masy said...

marjerin,
itu paswed utk bos aku. dia bkn tamil tau, dia melayu.

oooo kau ingat tak cerita tamil yg femes last year? tajuknya Sivaji The Boss. hehehe

zino said...

lain kali kalau dah tau tak mau orang kacau ke apa ke tutup je talipon tu.. bagi tau faizal husein tu waktu waktu sekian talipon tutup hehe

Masy said...

ayah angkatku encik zino (heheheh),
susah laa pak angkat.. kang klu mak nk call camne plk? tak ke haru nanti.. huhuhu

KAKTINY said...

betul ler.. mmg geram kalau org kacau time tgh layan baikk rancangan tersenarai tuh.. ooo.. leh plak bagi laluan kat faisal hussein yer..

Masy said...

kak tiny,
hanya beliau je yg dapat pelepasan setiap masa huahahahah *mcm laa beliau penah call pon hohoh*

kad0k. said...

lain kali..off kan aje hp..pakai no private lg satu...hehehe

Masy said...

kadok,
amboi cemerlangnye idea... bak duit! hahahahah!!~

meera said...

ko gi bangic jumpa chot ek?
deting ek?
kehkehkeh

Masy said...

kak maya,
chot dok Bangi ke? tatau pon?

meera said...

syita...
ye ke tak tau... *wink... wink...

deting sbb nak tepu dada dia ek...
nak tanya selera dia ek...

lalalala...

*larikkkkkkkkkkk

Masy said...

kak maya,
hahahahaha ni ape kes nk gosip2 org dgn dak chot ni. mak koserrr tau! :p

Lee Novotny said...

Ooo hanya Faizal Hussein yek??? Mrasa!

kalau mak, hanya Kak Melah sahajork, voley???? Heheheheh

Wirawan Terulung said...

isk isk isk !!!

pe nak jadi ngan anak dara ni?

asyik tgk tv je....

cam ne jodoh nak masuk...

muahahaha.....

p/s: sape kate jodoh ngan tgk tv x de kene mengene? bak kate NABiL Raja Lawak, lu pikiaq lar sendiri. :p

zino said...

kalau macam tu buat tak dengar je lah bila ada call masuk kecuali call mak..

bila dia org tanya kenapa tak angkat.. kata lah talipon buat silent letak pulak dalam beg beg pulak nunn jauh kat dalam bilik..

boleh gitu anak angkat ku? hehe

Masy said...

Lee,
ha'ah laa abg Faizal sajork hahaha!

hah! mmg boleh! u kan diehard fan Kak Melah... ahaaaaaaaaaaaa *nyanyi cam kak melah hiks*

wira,
ooo jodoh bole masuk ek? jemput2 masuk hahahhaha~

apak angkatku zino,
hehehehehe klu dah siap2 silent bole gak wat camtu kan? klu tak, bernanah laa telinga dgr ringtone bingiiiittt hehehhe

Sastri said...

NCIS, peberet tuuuuuu... suka ngat kat Gibbs... :p

Masy said...

sastri,
awwwww sy suke semua :) Mc Gee pon comel hahahah!!~