Wednesday, August 13, 2008

304: kabare waakk

Salam semua..

Aku ke Kota Tinggi ler senin aritu. Malam tadi baru sampai. Itu jelah nak cakap hehe.

Lain.

Masa mak datang ke sini aritu, dia ade mereveal tentang ketakutan aku masa kekanak yang tak pernah aku ketahui. Kata beliau.. masa kekanak dulu aku pernah berkeras takmo masuk bilik air umah sedara aku sebab ada banyak paip air yang beso2 tu.. Ala.. korang mesti tau kan..

lebih kurang camni laa tp bukan camni..

Tapi memang aku tak ingatlah. Mesti kejadian tu berlaku sebelum umur aku 5 tahun. Sebab hal-hal 5 tahun ke atas ada yang aku still boleh ingat lagi.

Kan Isnin baru ni aku outstation. Cam biase setiap kali ke Kota Tinggi, kitorang akan lepak kat Hotel Mayres kat tengah bandar tu. Bukan sebab hotel tu best sangat, sebab dah memang hotel tu je yang ada dan relevan dengan keperluan. Not bad.. tapi toiletnye memang ada sikit seram-seram kukulah.

Sesampai je kitorang kat bilik, aku lepak kejap tengok tv sementara akak sorang lagi ni mandi. Lepas tu giliran aku ke bilik airlah. Memula tu rasa ok je. Sekali aku pandang ke atas,berderau darah aku!! Terus aku keluar dari toilet. Dok je atas katil. Alaaaa aku nak solat ni...

nape?
akak nampak tak siling toilet tu?
nampak. ko takot eh?
ha'ah ler.. huhuhu

alaa ko jangan pandang, wat² tak nampak je..


Alaaaa huhuhuhuuh~ Tau kah siling toilet tu dah laaaa paipnye bersimpang siur, kaler itam lak tu! Kebodohan apekah yang melanda hotel tu mengalerkan siling dengan kaler itam. Aku rasa cam ade momok bergentayangan je dalam jamban tu tau tak.
:tsk:

Huwaaaa camne ni???? Lepas lebih 15 minit menenangkan diri, aku pun menyungkup kepala aku dengan towel dan masuk jugeklah dalam toilet puaka itu. Bodohhhhh!!! Bodoooooooooooh!!!! Aku sedaya upaya mempercepatkan aktiviti dalam tu. Amek air semayang pun tutup mata sebab aku nampak laaa refleksi siling tu kat paip air. Dah laa sepanjang masa tu aku tunduk je tak berani angkat muka, tengok cermin pun tak berani. Giler ah aku ni!

Dah abes solat, aku tetap rasa tak best gak sebab tak cuci muka - cuci dengan pencuci mukalah memandangkan niat nak mandi dah terbantut. Hampeh betoi. Terpaksa laaaaaa masuk jugak tapi pintu toilet aku biarkan ternganga je.

kak, jangan nanti esok pon orang mandi bukak pintu dah la
ko jangan Mas! nak tiru stail cina taiwan aritu plak hahahaha
adehhh...


Malam tu aku macam mimpi ngeri tauk. Kalau tak kerana aktiviti-aktiviti dalam toilet tu tak boleh didivert ke kawasan lain - dalam almari atau lobi misalnya, sumpah aku tak masuk laa! Huhuh~

Cite lain.


 (pic: kredit to Kak Maya)

Dalam perjalanan malam tadi. Akak ni dok bercerita tentang benefit berkahwin dengan lelaki yang kejenya dalam kategori terkawal terjamin.


bla bla bla MAB benefit.. bla bla bla ospital swasta bla bla bla first class punye bla bla bla pencen bla bla bla terjamin bla bla bla bla RM40k bla bla bla

Pastu disampuk pulak oleh abang yang sorang ni pulak

bla bla bla kawan aku bla bla bla sanggup kene gantung keje bla bla bla benefit banyak bla bla bla bla komuter LRT bla bla bla engineer

bla bla tapi kalau dapat yang keje Petronas lagi masyuuuuk Abg Den

Aku yang dok pasang telinga dari tadi sambil mengunyah cekelat pun menyampuk.

Kalau yang keje pam minyak Petronas pun dapat ke benefit camtu?
:ahaha: Kene gelak kaw-kaw punye!!!~

22 comments:

Ungku Nor said...

toilet tu tade kuar bunyik memacam ke?

ye ler..bunyik orang tingkat atas flush jamban ker..contoh la contohhh..ekekeke

Masy said...

kak ungku,
ermm takde la plk huhu

zino said...

dalam toilet memanggg banyak momok..memang dah rumah dia org terutama sekali bila azan berkumandang.. semua momok nyorok dalam tu.. berhati hati lah..

pasal tu kita di sarankan tutup kepala bila masuk dalam tu.. kalau tak momok bergayut atas kepala pulak hehe

yg keje pam mintak tu ramainya mamat bangla.. ada ke benefitnya hehe

Hasnul Efendi Md Yusof (ANUL) said...

hahaha...batang paip pn takut..apa ke da kessss...nyiahaha

takpe masy peluk saya yee..kalau takut peluk erat2 tau...ahahahaha

Masy said...

ayah angkatku zino,
yg itu mmg sy tau, dan mmg biasenya masuk toilet tutup kepala. tp dek kerana takot aritu, sampai nyaris terbungkus mata skali huhuh

takde laa kot hehe

anul,
ko tak tgk rupa parasnya camne weh. nk peluk ko? baik aku peluk paip tu *reverse saikologi aku laa konon hahahaha*

meera said...

ooo citer dorang tu bla bla bla je ek... cam tabla je... hehehe...

Masy said...

kak maya,
hahahaha lebih kuranglah :D

KAKTINY said...

ada gak per benefit kawin ngan yang keje kat pam minyak tuh..

leh naik kapal terbang balik bangla..

dpt anak esok.. ala2 shah rukh khan dan rini mukhreje.. ok ler tuh..

(diorang tak nampak yang tersirat tu.. pasal tu diorang gelak.. hihihi)

Masy said...

kaktiny,
aikk ke situ pulak ye hehehe. takpe sy tanye tu saje je nk memecah keboringan hehehe

indera kencana said...

Nak dengar sembang saya pulak?

Indera bla bla bla hensem bla bla bla lelaki mutakhir bla bla bla kayo rayo bla bla bla mcm Tom Cruise bla bla

Kalu paip dan siling dicat ngan warna itam apa ada takut? Lagi takut Otel Sri Mesia... Banyak lipas. Mana-mana ada lipas. Alor Setar, Penang bla bla bla

indera kencana said...

Ni kang tak pasal-pasal saya kena "Boley blaaaaaaaaa..."

Masy said...

indera kencana,
amboiiii sembang bangga diri nampak ahahahah!!

takutlah. rasa cam nak runtuh. huhuuh

kadok said...

dengo cite..yg keje pet tu..bini salin pon dia cover medical seme..syiok woo..ape laiee masy..kalau ada pakwe keje pet skrg..bole dipikir2kan tu...:p

r@tn@ said...

iii takut momokkkk itam dekat siling toileeettt!!!takut takut takut

Masy said...

kadok,
tu la... tp mmg xde kenal sesape pon keje petronas selain yg keje pam minyak tu je hahaha. encik kadok usha2 laa utk sy :D

ratna,
takot jugekkkk huhuuhuh

arianna adrizal said...

mcm kat umah pun da serem..
tetiba je munyik air mengalir padahal sume org tido.
haaaaaaaaaaaaaaaa....

Masy said...

anne,
yg tu x berape seram lah.. ni dah laa paip bersimpang siur, bergantung2 pastu kaler itam lak huhuuh

TedungS said...

haha.. ni lah yang dipanggil plumbfobia. boleh buat fearfactor ni :p

kakLuna said...

kalo bangunan lama mmg banyak la paip2 gothic camtu..


tp x pe..kalo kawin dgn org pet tu....boleh beli paip PVC yg kaler warna warni, k?

Masy said...

abg ted,
wujud ke plumbfobia tu? cam merepek je? huhu

kak luna,
betoi laa kak... horror betoi..

klu warna warni ok kot. silap2 asik lepak dlm toilet je hihi. *jgn wat kaler kulit ular / anaconda ke dah laa*

Lee Novotny said...

Mak ingat lagi masa mak buat A-Level kat KL dolu dolu, kat kantin tu..(KANTIN..hah tempat makan bagai!!) berpusing pusing simpang siur dia punyer paip air apa ntah tapi weols hoi ittew ialah paip sewage!!! Kau tak rasa nak muntah ijau kalau tetiba ada dripping ke hapa masa tgh makan?? **pengsannnnnnnnn

p/s alahai kalau kerja banyak duit pun kalau tak bahagia, tak de gunanya noh? Baik jadi tukang pam minyak tapi hati mulia dan redha dgn apa yg ada, dok gitu? :)

Masy said...

lee,
mak aiihhh kat kantin tu hahah!! lagi laa horror heheheh

p/s betoi la nok. manusia zaman skang ni makin senang makin lupa diri. huhuhu