Friday, August 15, 2008

305: flu~

fuh.. gross betoi!~

Salam jumaat semua.

Nampaknya makin menjadi-jadi pulak selsema aku ni. Setelah dikhutbah secara lite-lite oleh akak ipau aku semalam (thru YM) maka aku pun mengambil inisiatif untuk menelan vitamin C yang diberi oleh sohabat aku beberapa bulan lepas. Hah... nama je ade vit, menyentuhnya jauh sekalik hehe.

Dah lepas setengah tahun ni, aku rasa makin berserah la pulak. Memang dah lama berserah pon. Cumanya makin lama makin... heheh. Semalam orang itu meninggalkan jejak di laman peribadi aku (poyo kan ayat). Setelah dianalisis ayatnya tu, kirenya dia bertanya bila aku nak kawen. Puji-puji pulak aku makin cun. Perlukah? Heh.

Untuk dia memang mudah melupakan setelah sekali memohon maaf. Untuk aku, aku tak kata aku dendam ke hape ke. Kau nak bertunang, nak kawen - terpulanglah. Yang penting hati aku ni hanya aku je yang mampu ubati. Kau apa tau? Dan untuk aku kembali berpaling menjadikan dia sahabat - hanya sahabat - adakah kau rasa semudah ABC 123 alif ba ta. Memang tak pernah pun aku putuskan silaturrahim ni. Cuma... kau fahamkah? Kita takkan sekali kembali semesra dulu. Kalaupun mesra, 'jiwa'nya tu dah takde. Jahat ek aku? Meh sepak aku.

Kau takkan faham. Aku tau kau akan kata aku emosi. Tapi inilah aku. Beremosi pun tentu atas sebab, bukan menghanjeng buta. Dahlah.

Apa-apapun kita kan Peng-Yu (kenapa bukan eja 'Pangyau'?)

Iklan jap.

Haaa.. Kak Ungku! Ni jelah yang dapat amek - gambau muka mamat yang cobak mengayat baby. Oh daku girang bukan sebab dia ayat ek, tu untuk kaber² malu. Huhu~

Ok sambung cite lain pulak.

Pasal sang bebola ikan. Ada juga yang tak dapat tangkap apekejadah yang aku cuba sampaikan. Begitu keraskah metafora yang aku gunakan? Heheh. Itu kisah orang kat sini. Yang dengan seronoknya menuduh aku OT sampai tengah-tengah malam pastu tak wat keje. Memang laaaa tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuutttttt~. Oppssss... mencarut bukan budaya kita.

Aku nak sambung keje. Ah... saketnye paler.. nak bersin!!!!

16 comments:

Sastri said...

selsema tak ok lagi ek... cuba ambik actifed... selalunya berkesan... :D

take care ya... get well soon...

Masy said...

sastri,
actifed tu ape? actifastkah? huhuhu

thanks~ *hugs*

meera said...

cecepat amik herbalife... hehehe...

Masy said...

kak maya,
esok esok heheh

kuncop said...

owh masy takot makan obat rupanya ek~??
abg cK cepat masukkan obat kat mulut masy. cepat lar kuncop pegang tangan dia kuat2 ni. teeheehee....

Ungku Nor said...

heh..kaber2 malu kengkununnn..nyampah.

kalo ngikut pirasat akak yang ahlil makrifat sesat nih,
tu memang sebijik rope orang yang hatinya sedang nyenyanyi 'Bawalah Daku Pergi' je akak nengok.

ekekeke.

Masy said...

kuncop,
aipp akak tak takot makan obat laa tp obat tu yg takot akak mkn dia wahahahahah!!!

eleh takat cK tu akak ketis je bersepai tulang rusuk ahahhahh!!

kak ungku,
hahahahahah!!

akak tgk sape, saye ke itu orang hah? klu sy, salah belaka laa hehehe

achik said...

selsema.. siannya.. sila makan panadol solube.. campur ngan aiskrim soda utk rasa yg sedap.. ekekeke.. ;p

ehem ehem.. mamat tu memberikan tenungan makrifat kat akak la.. wink wink.. ;)

ps: bukak page ni tadi.. baru ada 2 pengomen.. duk buat keje lain.. tetiba dah ada 7 pengomen..

Masy said...

achik,
oo bole ek? kalau benar bagai dikata, akak gi bli skang :)

camtu ke makrifat? cam musibat je hahahahah!!!

p/s: fuhh tekun tuuu wat keje heheh

arianna adrizal said...

alaa.. br nk banjer abc tp akak sesema pulek. kensel la. hu~

Masy said...

anne,
eleeehhh time2 tu laaaaa nk blanje ABC laaaa alip ba ta laaa :p

Fata'un Hana' said...

ehehe...masy nmpk montokss..miawwwww

kadok said...

ada kekeliruan..lelaki dan perempuan boleh jadi sahabatkah? apa pendapat kamu..mcm ayat bm kan?hahaha..:p

Eisz said...

kalo nak ilangkan selsema kan akak, ko minum je sup ayam panas tue, kenakan kat lelangit. nanti cair la selsema tuh. give a try first ye.

ops! terlebih sudah!

chot said...

aku kalau selsema..isap rokok 2-3 btg hilang la lepas tu..huhu

Masy said...

fata'un'hana,
laaaa montok pulak? hahahahha

kadok,
boleh. sy rasa takde masalah. bermasalah jika bermula dgn cinta dan cuba disambung dgn persahabatan. ada susah sket. heheh~

eisz,
kenekan kat lelangit? tak melecur ke huhuuhh

chot,
ahhh ko ni ajaran sesat betul hehehe. lps tu batuk pulak haaaa~