Thursday, September 04, 2008

312: Entry Separa Bisu

Salam sume.. 

Aku malas nak tulis pape secara panjang. Ku tulis sikit-sikit dan ku tampal gambar banyak-banyak, bolehlah ek? I think I'm not in a mood for love.. errr.. for writing kot hehe. Ku bimbang tulisanku akan jadi melankolik, melodrama dan seterusnya meletuskan gelombang mual lantas mengakibatkan pekatan berunsur masam pedas bernama muntah memancut dari lohong tekak kamu, kamu dan kamu jua. Nanti batal puasa, kau salahkan daku (aku lagi huhu). Atas kesedaran itu di samping ingin menunaikan tanggungjawab sosial, nah - ku tampal gambar-gambarku bersosial di Desaru minggu sebelum ni bersama sedikit penceritaan. Peace!~ v(^-^)v



Aktiviti mandi manda terganggu - ekcely aku dah rasa terganggu sejak awal. Sebab memang tabiat aku bila mandi kat mana-mana kawasan bertakung, mesti aku 'raba-raba' air tu (sebab masa kecik penah terpegang ekor pari dalam air laot - mek masih trauma ok). Dan masa aktiviti QC air laut tu, aku terasa samting yang.. errr... susah nak cakap. Dan end up aku nampak menatang kat gambar kedua tu sepanjang pantai. Macam jeli tapi sangatlah banyak dan kecik. Lebih kurang cam gel dalam pampers budak, atau dalam sanitary napkins. Budak-budak lain serta merta mengalami kegatalan kulit. Aku? Tak rasa ape sampai sudah. Mebi kulit aku ada unsur-unsur kulit kerbau kot. Ntah.


Last-last mandi kolam je. Bolehlah. Alang-alang dah basah, biar sampai lencun. Itu pon aku malas nak mandi lama-lama. Nak kejar Ezora punye pasal :p

Esoknya nak balik. So posing sampai lebam.


Dan gambar terakhir yang aku agak suka la..

32 comments:

Anonymous said...

waahhhhhh mesraaa nampakk gitu...ala2 'asmida sama ali setan' hihhhihi ;p
****z

Masy said...

kurzz,
kitorang sume memang mesra2 gitu. nape, nak mesra2 dgn sy ke hahahahaha!!

*errr cam lain macam je ayat ni huhu*

Mr PenyuBiru said...

sopannya ko mandi kolam.ehehe..

gambar last tu pun aku suke.cantikkk..

Masy said...

penyubiru,
takkan baru tau aku sopan kot ahahah~

ustaz aku kata klu nampak benda cantik (cthnye aku - tp aku bkn benda ahaha) kite kene cakap subhanallah. ko sebut tak? ;D

Ungku Nor said...

ngko ni suka nau singgah kat R&R Semban.
tak jugak reti-reti nak divert ke jusco Sban2 layan big epal dgn akak..;p

Masy said...

kak ungku,
sy bkn drivernye kak, org len. dia berenti kita berenti. dia jalan kite pon jalan hehe.

big apple? akak blanje ek ek ek? ;D

arianna adrizal said...

xpenah nmpk pun pokcik tu?

indera kencana said...

OO tu citer di Desaru yek!!

Yeay-yeay petang ni berbuka di Shah Alam. Cadangnya nak lepas windu pada ABC Coklat Berlaili Laici tu kat seksyen 2.

Tapi kul 8 baru leh ke seksyen dowa itu... Bukak posanya satu umah kat seksyen 7. (lokasi; rahsia) makan simple je. Sampai seksyen 2 karang, baru la masa tu abang jadik Ngolila.

Nak join?

*SiRibenMerah said...

pheewitttt...
dasat ar bercanda di pasiran pantai..
hahahaha..
kak masy, I jeles.. apesal x ajak ikut skali ??
neh yg nk majok neh =P

Masy said...

anne,
pokcik? yg mane satu? hohoh

abgku indera kencana,
wooo banyaknya lokasi makan2 dia hehe. betul2 nk ajak ke ni? tak ke sejuk mlm2 mkn ABC - dah la ujan hehe.

klu betoi, sile kompemkan ek *waahh mcm berani gtu hihi* eh betul ni. ape2 email sy eh, sy ade kat opis smpi pkl 4 jer :)

siribenmerah,
hahahahahha
pegi tu hal keje dek non, sambil2 tu yg cecuti mesia hehehehe

achik said...

cantiknya gambar last tu.. subhanallah.. :)

indera kencana said...

Nah, amek email address neh. Kompemkan tau!!

indera5kencana@yahoo.com

kadok said...

mcm sentiasa free aje cik masy ni..memanjang berjalan..:)

chot said...

bermangga2 ye...

Masy said...

achik,
tu lah.. subhanallah...~

abgku indera kencana,
sy dah email, jgn lupe check tau..~

kadok,
pegi tu hal keje abgku kadok, sambil2 je tu hehe

chot,
yaaaa akulah duta Mangga skang hahahaah!!!~

lindosh said...

kemain laa ko pising yeee huhu

Masy said...

lindosh,
pising tu posing ek heheh ala bkn slalu hohoho

Jard The Great said...

waaa...canteknyer gmbr!!!

Titicaca said...

hoh! sungguh seksi lelaki yg posing maut dgn ko atas pasir tu hahaa..auwwww!

Masy said...

jard the great,
yg mana satu tu? klu yg last mmg cantek heheh

titicaca,
ah ko asalkan pakai singlet je seksi wakakakakakakka!!

Anonymous said...

huii....kemain stekmen..masyalallahh...coobaaann semua nih..;)
***Z

Masy said...

kurzz,
ahahahahha bebaik kang batal lak pose awk tu :D

Julia ♫°♪ said...

ekor ikan pari best wat bedal orang. =P

ju ada gak trauma mandi laot nih masy, masa kat sabah dulu.. relax je berendam.. sekali bila ju menyelam.. keliling ju penuh dgn jellyfish !! bulat bulat kecikkk tuu..

eiii seram.. seram.

Masy said...

julia,
alahai ngeri ah, nk pegang pon cuak :p

amboiiiii jellyfish lg! bahye tu klu kena sengat. sibbaik x jadi pape kat ju kan.. huhu

AzurA said...

wah..macam seronot sahaja.... huhuhuhu..

selamat berpuasa...selamat menyambut ramadhan...selamat bertarawihk...

Masy said...

azura,
seronok sbb takde bos huahahahahah! heaven!!

selamat bpuasa, berbuka, bersahur, berterawikh dan beraya skali utk zura hehe ;D

Mr PenyuBiru said...

subhanallah..

debikdebuk said...

...


echeh ceh ceh... berguling2 kunun... menyampah aku... mesra la kununnya tuh? ujarku dengan nada tak puas hati..


..

Masy said...

penyubiru,
syukur syukur :)

debikdebuk,
berguling tu semata2 nk posinglah woit. jgn nk speku2 haha. ko x puas ati? gi la guling2 kat laman hahahahhahhaah!!!

13may said...

alang alang mandi, jangan lupa sabun cik kak :D

zino said...

bab posing tu memang tak ada sape yg boleh lawan hehe..

gambar yg last tu memang cantik.. kalau zino jumpa suasana macam tu pasti tak lepas peluang tangkap gambar..

Masy said...

13may,
sabun kat bilik le cik abg hehehe. aku pakai camtu pon mat saleh2 kat kolam tu dah kaget, klu bersabun maulah diorg bertempiaran hahahahaha

abah angkatku zino,
hehehehe bole2 klu abah angkat nk celen :D

betui2.. sy pon kebetulan terpandang, sibbaik kamera ada bateri lg :)