Wednesday, September 10, 2008

314: entry yang tamak

*gambar takde kene mengena dgn entry, harap maklom*
Semalam Mr Sivaji nampak girang semacam je lepas balik meeting, padahal aku dengar banyak ammendment nak kene buat. Nak kata kene sampok setan, setan sume dah kene ikat. Makanya aku bajet beliau mungkin baru dapat projek mana-mana yang memungkinkan syarikat mendapat pulangan juta-juta la kot? Tapi hasil perbincangan meja empat segi dengan my senior planner, takdelah sampai juta-juta, juta tu adalah. Itu pun bila dikira-kira dan dicomparekan dengan kerja yang akan dibuat, macam tak berbaloi pun ada jugak. Cumanya tatau laa kot ade lagi yang Mr Sivaji belum war-warkan. Ah takpelah, janji masyuk.

Berbalik pada kegirangan beliau. Sambil tersengih tanda hepi, dia datang mengendeng kat tempat aku - nak tengok aku YM ke tak la tu kot. Pastu sambil gelak-gelak dia pun berkata..

Mas, I rasa ni semua salah you lah
Eh apsal plak
Yelah.. Kan I dah suruh you ngurat Mr Lim tu. You tak layan dia sebab tu dia sengal tau tak

Apeplaaaaaaakkk
Tapi ape salahnya kalau you kawen dengan dia. Kaya tu

Eleh tak heranlah saya dengan kaya dia *weeek*
Banyak duit tu Mas! Pastu nanti you dapat pahala pulak sebab Islamkan dia

Suruh dia wat plastic surgery dulu
Hahahahaha you ni kejamlah


Eh eh suka-suka hati je orang tua ni. Meroyan dah datang macam tu lah. Itu pun petang semalam aku terdengar-dengar dia nak bawak aku gi meeting kat Melaka esok (esok khamis kan?).

I ingat nak bawak Mas. Nak suruh dia ngorat Mr Lim.

Sungguh tiada makna. Kang tak siap keje aku kang dia bising lak.

:sigh:

*********

Aku berbuka dengan Minnie semalam. Sementara menunggu dia habis sembahyang, aku terpandang sorang remaja perempuan (memanglah perempuan hoho). Kulitnya gelap, ala-ala India. Tapi bila aku terpandang betis dia, ermmm..

Bersih betul. Takde bulu-bulu sabut, mahupun sebarang parut. Bersih sangat. Dan aku teringat kata-kata sorang kawan aku, orang yang berkulit gelap ni memang bersih kulitnya - pada dasarnyalah. Walaupun nampak hitam tapi sebenarnya halus je kulit dorang.

Lepas tu kebetulan henpon dia berbunyi. I tell uols, suara dia pun sedap. Intonasinya lembut, ada ciri kesopanan dan kesusilaan serta tak mengada-ngada. Aku sukalah. Eh bukan suka yang macam gitu, tapi aku enjoy dengan apa yang ada di hadapan aku. Yelah nak harap aku bercakap macam tu memanglah takde. Aku tak pandailah nak cakap lembut manje ni. Ada sape-sape leh ajar baby cecara nak bersuara merdu dan disukai ramai? ;D

Macam biasa, situasi ni (tengok gadis biasa suara sedap) pernah berlaku zaman-zaman hot and spicy aku dulu hahaha.

Dulu. Masa aku tengah makan-makan dengan beliau. Ada sorang budak perempuanlah juga lalu kat situ. Dia menuju ke public phone dan menelefon siapa-aku-tak-peduli. Bila dengar je suara dia, heh. Nampak kontras dengan personaliti dia yang kelihatan macam... gadis liar *oppsss.. ala-ala je*

awak dengar tak suara dia
kenapa?
sedap kan suara dia
ye ke
ye.. lembut je.. sopan sangat *aku wat muka terharu*
ala.. awak kalau cakap dengan saya pun macam tu jugek..
eh ye ke?

Heh. Eh apsal aku cite pasal beliau ni. Next!~

*******

Semalam (semalam lagi!). Budak-budak opis dah berkira-kira pasal cuti raya. Memasing dah heboh dah nak cuti padahal puasa baru seminggu lebih hahaha. Oleh kerana dah semua dok kecoh pasal cuti, aku pun secara tak sengaja terbabitlah sekali - takkan nak melawan arus perdana kot ;)

Lepas belek kalendar 3 kali, aku pun mengumumkan tarikh percutian raya aku dengan penuh yakin dan bersemangat.

Hah!!! Dua minggu??
Ha lah
Lamanya cuti
Cuti gua banyak laa.. sukati laa nak cuti sebulan pon
Ha'ah laa cuti dia banyak

Banyak tahu? Campur yang carry forward daripada tahun lepas, cuti aku ade 28 hari lagi okeh. Diulangi - 28 hari ye rakan-rakan. Ni kalau kawen ni kompem laa cuti sebulan hahahahaah!! Tapi nama je dua minggu, cuti yang nak diambil tu dalam 8 hari je. So ade 20 hari lagi. Nak gi mana ek?

Nak gi mana konon. Duit ade ke?
:sorry:

32 comments:

jerangkung said...

28 hari? wah banayk tuh...apa kata yang baki tuh simpan untuk kenduri kawin ekeke

Masy said...

jerangkung,
ahah!~ mmg itu la cadangannya. masalahnye nk kawen bile pon tatau, asek carry forward je hahaahahah!!

arianna adrizal said...

ok la tu leh carry forward. kalo sini, dah ler xbg cuti.. ujung tawon ader ati nk meng'burn'kan cuti org yg xabis tu...
kesiotan sungguh!

Masy said...

anne,
tp tahun ni tataulah brape byk leh carry forward. cam mustahil lak nk carry sume.. huhuhu~

achik said...

wah, cuti sampai 2 minggu.. sakan nampak..

Masy said...

achik,
itu pon tak abeh2 cuti gak huhuhuh

indera kencana said...

Beliau tu sapa? Saya ker? Jap-jap, nak ingat ada ke pasal gadis liar tu..

Banyaknye cuti. Kalau tak nak, meh sini kasi kat abangmu ini..

-Sham-

Masy said...

abgku indera kencana,
mestilah bukan abang indera.. itu kekasih lama ler.. heheheh

aik mana bole bagi je.. klu nak, kene beli hahahaha :D

Ungku Nor said...

kalo nak merasa bersuara merdu, meh la slalu2 kita burak kat tepon.
mesti suara awk akan jadi semakin meredu sebab terjangkit dgn kemereduan sore akak..hahahahaha ;p

p/s mengilai2 dengan merdu, oke la tu kan??

nick carter said...

Cuti gue lagi banyak.... ader 2 tahun setengah lagi woooo......

Masy said...

kak ungku,
alaa sape yg menjangkit dgn sape ni... baik ckp bebetul hahaahh!!

p/s: tang ngilai akak tu mmg xleh celen hhaahahha

nick carter,
ahhh poyo laaaaa :p klu berani gi la balik rembau hahahaahhaahh!!!

-langkahbaru- said...

oh..kulit hitam tu lemah lembut eh? betis bersih ka?
tapi saya punya...masyaallah...
kah3

r@tn@ said...

uwahhh lame gituh cuti kak masy ekk

*SiRibenMerah said...

kak, meh share cuti akak yg panjang tuh ngan I.. hiksss...

da posa ke neh??
I da settle bab raya dah.. kne posa balik wooo...

Mr PenyuBiru said...

aku punyer AL tak luak. camne tak luak, kalu aku ambik AL tu,aku rugi shift elaun.so, aku tak ambik la AL tu. kalu nak cuti,aku swarp ngan member² je.ko kaver aku aku kaver ko.

rien said...

salam kak masy~

best nyer cuti raye lelamer...
jeles2...^_^

Masy said...

langkahbaru,
ahahahaha itu dia laa.. jgn kata awk, sy pon sama - huru hara hahahah!!!

r@tn@,
rasanya sejak 2005 akak cuti camni hihi

siribenmerah,
nak ke? kene bayar aaaa ahahahah

akak pon baru nk start arinie *opppss*

penyubiru,
oooo klu gitu takpe ek?

salam rien,
klu rien nk cuti lelama tu bole je kan tp kene ade cuti byklah hehe

nick carter said...

woit... rembau jangan sebot arr... sensitip...huhuhu

Mya said...

ini mmg entry tamak.. :D

Masy said...

nick carter,
nak sebot jugek!!! *tapi sendiri pon saket ati huhu*

kak mya,
sesekali tamak di bulan ramadhan ni heheeheh~

kakLuna said...

suara masy pon merdu!

Masy said...

kak luna,
auwwwww benarkah? *tersipu malu* mekasih2 meh kite merdukan suara kita ;)

Mak Su said...

adakah mr lim itu tak ensem mcm aaron kwok?

Masy said...

mak su,
itu apek sudah tua maaa..... talak ensem jugek.. klu selupa itu aaron kwok hoh, saya yang pegi meminang dia looohhhh hahahahha

flush said...

minta sini no. tepon bdk india tu.. nak dgr jap suara dia.. agak2 leh cair x.. huahuahua

Masy said...

flush,
mcm india laa tp dia bkn india (aku rasa laa). anak mami kot.. hehehe..

nk cair2 plak budak neh hehe

~mardihah~ said...

hehehehee...banyaknyer cuti.....erm, yg kisah plastic surgery tu...suh dia sunat dulu, baru bleh kawen...hahahahahaa.

Hasnul Efendi Md Yusof (ANUL) said...

huhu..ko ngorat encik lim mcm bhgia stkat duit..baik carik org cam aku yg seadanya ni.

caring loving surfing taiping sume lah..ahahaha

Masy said...

anul,
oooo taiping... aku nak yg tingging, kurusing, single-ing dan juge sayanging akuing ahahahahah!!!!

debikdebuk said...

...

ko ngorat arr cina tu.. dah islamkan ko suruh dia su**t pulak!! hahahhahah....


...

zino said...

tapi baby kat blog zino memang ada kena mengena..hehe

Masy said...

debikdebuk,
takmo takmo!

abah angkatku zino,
ohh dah nk timang cucu ke? ;)