Friday, September 12, 2008

315: Zero


Salam sume..

Dalam minggu ni, aku rasa zero sangat. Kosong. Patutnya sebagai seorang Islam, takde istilah jiwa kosong nih. Yelah.. hati patutnya terisi iman dan ilmu *aik nak berfalsafah pulak. Tapi itulah aku sekarang. Hurrmm..~

Mungkin aku terlalu harapkan orang kot. Jadinya bila macam ni, aku rasa cam takde tempat nak bersandar. Lecehlah. Aku rasa aku seorang yang melecehkan bila dalam keadaan sekarang. Aku sendiri pun tak suka orang yang leceh, tapi rasanya tak mungkin pulak aku tak suka pada diri sendiri.

Padahal dalam internet ini, nama aku ditafsirkan seperti berikut:

Your name of Masy*** contributes sensitive, creative, and idealistic qualities to your nature that could be expressed in a variety of literary or artistic fields. You desire harmony and refinement in your environment and in all your personal associations. Although mentally quick and intuitive in recognizing the thoughts and feelings of others, you experience a lack of fluency in verbal expression in responding. Kind but shy, you appear calm but suffer inwardly from nervous tension that saps your strength. As a result, you experience moods of depression and self-pity and often avoid facing issues. A lack of confidence leads to procrastination, a need for support and encouragement from others, and a vulnerability to be taken advantage of in many situations. Physical weaknesses resulting from the use of this name centre in the heart and respiratory organs, or in the fluid functions.
Errrkkk...~

Cerita lain.

Ada beberapa sohabat bertanya bila nak buat majlis berbuka pose cam tahun-tahun lepas. So dengan ini aku memberi ruang. Nyatakan pandangan dan pendapat anda - di mana dan bila kita nak buat majlis tu. Wah majlis konon. Ala-ala ler.. takkan nak panggil 'party' pulak kan. Aku sebenarnya cam teringin nak berbuka kat Putrajaya (wah tak hagak). Tapi mebi tu dengan kawan-kawan aku yang lain kot. Yang dengan korang ni, kita buat area KL jelah ek. Depan muzium ke, dalam library ke, atau mungkin dalam Istana Budaya. Atau Masjid Negara *tunduk insaf*. Yang penting, pastikan tempat cadangan anda itu ade tempat solat. Kalau tak, korang akan berhadapan dengan manusia stress sepanjang malam. Huhu..

Oleh itu, kotak cadangan dibuka secara rasmi bermula.....



1..




2...




3...





.. sekarang!~:okay:

23 comments:

Mya said...

1. kalau buffet yang below rm30

2. kalau jauh tak lebih 30km

3. kalau boleh yang senang parking

sekian pendapat saya..

Mr PenyuBiru said...

aku cadangkan cadangan ditutp! timer kasih!

Masy said...

kak mya,
ini cadangan ke garis panduan ni hihi.. thanks kak :D

penyubiru,
aik, ade ke cadangan?? *ketuk cengkerang penyu*

indera kencana said...

Zoo Nenggara..!!!!!

Masy said...

abgku indera kencana,
nenggara mana laa pulak tu hehehe

meera said...

salam,
jiwa kosong? apa yg ko rasa selalu akak rasa ditambah akak selalu rasa sedih yg teramat sgt... alhamdulillah akak dah bertemu ubatnya... dan sedang melakukan terapinya...

ubat akak ialah buku La Tahzan (Jangan Bersedih)... akak tak abis baca lagi (sedang membaca), tetapi alhamdulillah jiwa akak semakin tenang dan akak dah tahu camne nak isikan kekosongan itu dan dah mula bersemangat kembali (walau tak 100%)... so kalo ko belum baca, cubalah insyaallah... percayalah cakap akak...

pasal majlis berbuka tu, ni kwn akak Kak CT tu ada bagi senarai... tapi... hmmmm dah ko kata taknak fudkot... ni la yg ada... tp 1 soalan, menepati bajet anda ke tidak?

1. Kunang2, Gombak, sebelah Shell (Sblum Danau Kota) - RM55++
2. Planet Hollywood - RM33++ (buffet)
3. Chitralada, Great Eastern Mall - RM50++ (buffet)
4. Madams Kwan, Pavilion - RM30++ (Q panjang giler...kena booking in advance- ala carte)
5. Thai Noodle House, Pavilion - RM40++ (sume thai food, ada nasik, tomyam sedap giler - ala carte)
6. Sari Ratu, Bkt Bintang - RM30++ (masakn minang....podeh lagi...)
7. Society, Lot10 - RM40++ (more on Penang style...rojak, char kuey teow,etc)

alamak panjang sudah...
sorry...

Masy said...

salam kak maya,
sy ade buku tu, x khatam lg. mak sy baca sikit dia dah xmo baca - dia kata makin baca makin sedih ihihihi. nanti sy sambung baca ek~

waaaa byk tuuu senarai. masakan minang sy suke, madam kwan x penah masuk.

apa kata org lain?

kad0k. said...

alahh..beli barang basah byk2..kongsi2..masak ramai2...lepas tu makan..kan mengerat lagi tu namanya..huhuhuhu..:p..dok gitu cik masy?

Masy said...

kadok,
oo bole tu bole... tp kene wat ujung2 minggu lah hehehe.

debikdebuk said...

...


kat Planet Hollywood ok gak... eh, ko nak buat apa sbnrnya ni? Party ker? jgn la..kang kena panah petir kang..




..

Masy said...

debikdebuk,
weh.... aku kata mejlis bbuke pose laaa.... :p party tapawer laa kot

meera said...

syita,
ni akak dpt menu kat planet hollywood tu

RAMADHAN BUFFET RM33.00++
AVAILABLE EVERYDAY

WESTERN SALAD & DRESSING:
MESCULINE MIX, CAESAR SALAD, POTATO SALAD, CUCUMBER,CARROT, TOMATO, ASSORTED COLD CUTS, 1000 ISLAND, HONEY MUSTARD, VINAIGRETTE

LOCAL SALAD:
KERABU TAUGE & KERANG,ULAM PENGAGA, PETAI, KOBIS, REBUS JANTUNG PISANG, KACANG BOTO, IKAN MASIN, SALTED EGG, TAUHU SUMBAT, GADO-GADO, ACAR JELATAH, ROJAK BUAH, KEROPOK UDANG, ANEKA JERUK.

LOCAL DRESSING:
SAMBAL BELACAN, CENCALUK, SAMBAL TEMPOYAK, AIR ASSAM , CHILI KICAP

STARCH:
WHITE RICE

SOUP:
SOUP OF THE DAY

BREAD SECTION:
BAGUETTE, SOFT ROLL, WHOLEMEAL BREAD, PORTION BUTTER

PASTA STATION:
PASTA
SPAGHETTI, FETTUCHINE, PENNE

SAUCE:
TOMATO SAUCE, GARLIC CREAM SAUCE, HERB OLIVE OIL, CHOPPED GARLIC

CONDIMENT:
TURKEY HAM, GRILL CHICKEN, CLAMS, TOMATO, OYSTER MUSHROOM, BUTTON MUSHROOM, BELL PEPPERS, SLICED BLACK OLIVE, ONIONS, PARMESAN CHEESE, CHOPPED GARLIC.

SATAY:
CHICKEN & BEEF

SATAY CONDIMENT:
CUCUMBER, RED ONION & SATAY SAUCE

DESSERT:
BUAH KURMA, ASSORTED KUIH, MINI BROWNIES, MINI CHESSECAKE, CREAM CARAMEL, JELLY, ASSORTED TARTLETTE, ASSORTED FRUITS.

ICE CREAM:
VANILLA, CHOCOLATE, YAM, STRAWBERRY, CHOCOLATE CHIP & SWEET CORN

*ikut2 kan ko bayar rm33.00++ tapi makanan punya byk camni berbaloi la... tapi pikir balik ni nak berbuka posa ke nak mentedarah! hehehe... tapi cam menarik je kan

Pa'chik said...

aku tak mimpi... saja datang...

Masy said...

kak maya,
pergghhh cam nk bg org kebuluran je hahaha tp nmpk sedap dan berbaloi ek. nyam2

Masy said...

pa'chik,
ahahahahah sile2 klu nk tunggu mimpi lmbtlah lg nk sampai sini :D

Ungku Nor said...

akak cadangkan Jusco Sban 2!!!!

ehehehe, buleh?

achik said...

bila la hidung saya nak tumbuh jumpa kak masy lak ek? ai segan yu.. ;p

zino said...

buat kat rumah je.. ajak kawan kawan datang masak sama sama makan sama sama..

mesti kena rejek cadangan ni hehe

Abahnajwa said...

Salam kenal..

lompat dari blog kak ungkuuu..Gi shopping ikut advise kak ungkuu tuu..mesti Uniberssss

Ad Rifza said...

Habis yg jauh ni camana?..hehe...

me,myself n all around da world said...

sy cadangkan supaya jgn makan dikedai or direstoren2...makan di taman2 mungkin.setiap yg hadir bwk juadah yg di masak sendiri.air tgn itu akan diingat sampai mati

amacam cara tak cadangan sy?hehe

namun sy juga jauh~

Zalisa Maz @ ZN Isa said...

kak cadangkan, mai le senawang. hehehe

Masy said...

kak ungku,
apsal tak cadang kat sg udang je? :p hehe

achik,
ntah budak tu, pi laa pinjam belalai gajah :D

abah angkatku zino,
rasa mcm nk rijek je ahahahaha!!

salam abahnajwa,
gi soping pulak? heheh

ad rifza,
yg jauh kita dekat2kan ahahahahah!

shah,
menarik. tp camne nk solat kat taman eh? tak gelap ke mkn kat taman?

kak zal,
kat umah akak jelah ek? ;)