Monday, September 22, 2008

319: Fuh~


Salam sume..

Dalam bulan puasa kali ni, aku tataulah apsal aku cepat ngantuk. Tidur sampai kekadang tak sedau-sedau diri (kadang2 ye). Menakjubkan bila aku mampu melakukan perkara-perkara berunsur pakej seperti tengok tv sambil tido, tido sambil tengok tv, sahur sambil tido, tido sambil sahur, melakukan aktiviti ***** sambil tido, tido sambil ***** dan macam-macam lagi kelakuan sarkas yang jarang berlaku di bulan-bulan lain. Sibbaik aku tak solat sambil tido.

:yawn:

Dan satu lagi. Agak-agak heran juge bila melihat tenaga berjalan yang tinggi di bulan puasa ni. I mean.. sejak dua menjak ni lah. Aku yakin perubahan tenaga dalaman ini akibat misi aku yang belum selesai. Aku nak cari baju rayalah woi. Argghhh ape ke susah betul tahun ni nak cari baju raya.

::(

Tak macam tahun-tahun lepas di mana selera aku bersikap tak-kisah-la-baju-ape-janji-murah, tahun ni konsep selera aku bertukar menjadi lantaklah-kalau-mahal-janji-nak-pesen-tu-jugek. Tak ke sikap begini membunuh semangat perayaan yang semakin meledak di lubuk jiwa? Aku pon heran apsal yang aku lorat nau nak baju tu jugek padahal mak aku dah kata, raya pertama ni dia nak aku pakai seluar panjang. Dengar tu... seluar ok bukan baju kurung. Menderita jugeklah organ otak aku memikirkan kenapalah tahun ni mak aku begitu rugged sampai nak soh aku pakai pakaian kasual di pagi raya? Kalau kata alasannya nak aku buat keje dapur, bukan ke memang raya pertama aku kat dapur je? Sampaikan kalau ade tetamu nak jumpe aku, dipersilakan merafak sembah ke dapur.

:argh:

Cite lainlah.

Semalam aku bertemu jua dengan Kak Tipah. Selain daripada tujuan utama adalah untuk penyerahan barang berharga, kitorang berbuka puasa bersamalah jua. Ermm.. kak, orang rasa peliklah dengar sore akak. Rasa lain betoi dengan bayangan orang sebelum ni huehehehe. Tapi takpe, tetap comel jugek *aik motif puji memuji ni pon tatau??* Hahahah~

Sape yang rasa baby ni garang dan sumbung masa 1st time jumpe, bolehlah bertanya pada Kak Tipah sama ada benarkah stetmen itu. Ai bukan garang yu, ai cume malu je ihihihihi~ Tak gitu Kak Tip? ;)

Insyaallah nanti leh ler jumpe lagi. Bile idong tumbuh panjang sket (cam Achik kan malu nak jumpe ai sebab takde idong :p), boleh laa kite bermesra dengan lebih lanjut lagi eheheh.

Gambar? Trylah tanye Kak Tip. Dia je snappy2. Aku tak bawak kamera satu hal, pastu boleh tak nebes sampai lupe yang henpon canggih aku tu ade kamera gak? *eh mek nebes ke malas? ah mana² lah hehe* Apepon tengkiu ye akak sebab datang ler jugek jumpe baby yang ermm.. ermm... aaaa... errmm... kiut ni.
:okay:

Petang ni aku amek half day. Jenazah sepupu aku tu sampai petang ni. Insyaallah akan disolatkan di Masjid KLIA dan dikebumikan di Presint 20, Putrajaya.

So semua.. jaga diri hiasi peribadi, dan selamat beramal~

edited: tadi aku terjumpa entry tentang abg Hisham kat sini dan sini. Dan ade lagi sebenarnya.  Ada beberapa kesilapan info tentang arwah dalam entry aku sebelum ni.. apapun, terima kasih utk sahabat2 beliau.. 

23 comments:

Hasnul Efendi Md Yusof (ANUL) said...

oo..aku first komen kah??

uu..uu..bila la nk dpt mug daku ni..huhuhu!!!

kang raya kite jumpa ek masy..cembam takde di sini..orait je..wahahahaha

Masy said...

anul,
hah betui la tuh.

ntah nye ko. boring plk aku tgk mug tu, rasa nk tanam togey je dlm tu hahaha.

♥ QasiehFirdaus ♥ said...

baby,bagus tau amik pakej ni, senang kan.. tak ya dua tiga kali keje.. hahaha

Ungku Nor said...

bistu yang kita nak bukak pose sama2 ni bila lak aaa???
;p

Mak Su said...

takziah utk kehilangan tu, dan mehler amik awards kat blog maksu... :)

debikdebuk said...

...

apa barang berharga tuh? sibuk je aku nak tau..


Al-fatihah..



...

Al-BIMA SAKTI said...

isy isy... isy..
jangan amalkan slalu tau...? bahaya... nanti tertidur dalam tidur...

salam ramadahan...

salam kenal....

Masy said...

qasieh,
btl3. menjimatkan masa dan lebih efisyen muahahahah

kak ungku,
itulah nyer.. bile bile? ;D

maksu,
mekasih.... siap bg award lg ;)

debikdebuk,
DVD player daa.. hehe

albima-sakti,
sy tak amalkan tp amalan tu yg amalkan sy *haa camno tu hahaha*

salam kenal.. :)

zino said...

Bergaya lah raya ni dengan baju2 baru yg mahal mahal.. zino tak beli lagi baju baru ni hehe

salam takziah sekali lagi ..
al-fatihah..

Masy said...

abah angkatku zino,
ye ye je kata nk beli, smpi skang ape pon takde huhuhu

mekasih ye.. :)

mUaDZam ShaH said...

yg dok seblh ko tu cam Mila AF ler..!! *seh kembang hidung minah tu klu ko bagitau ..!!

Masy said...

zam,
mila ke? cam xde rupa pon? ko ce tengok bebetul. tp tataulah kot tang rambot ade plk heheheh

Purpleheart said...

Tengahari aje nak tido, bile nak tido aje mesti dah tengahari..

kakLuna said...

abih..kalo nak mintak duit raya (bagi pihak Oman) kene le merafak ke depan pulak ye?

Masy said...

kak PH,
sy tdo ptg hehehe bile ptg je tdo, bile tdo je ptg hehe

kak luna,
knp pkataan rafak tu diboldkan ek? ermm..~ hehe

Mr PenyuBiru said...

pakai seluar panjang raya pertama? nie mesti kes kena keje kat dapur plus waitress nie. hehe..

Masy said...

penyubiru,
ala stendet le tu tetiap tahun. aku pon tataulah motif sebenar mak aku ni heheh

blackpurple @ jowopinter said...

Seluar panjang? Seluar jeans ke?


Salam Takziah.

Masy said...

BP,
ermm bukan kot. ala2 tp kaler putih..

mekasih~

kadok said...

abeh penuh satu gerobok ke baju mahai2 tu?..:p

p.s:
ada org kata..kita sgt mengantuk masa bulan puasa sbb kita kekurangan gula..betullll..ni tak bohong punya...hahaha

Masy said...

kadok,
satu pon takdok lg ler huhuh

p/s: ooo betui laa kot sbb sy sahur minum teh kosong jer xde gula, mkn pon tak.. owwww hehe

tipahvogue said...

ngape dgn sore akak dan muka akak ek? moskel nih?!?!!?

Masy said...

kak tipah,
ntah mcm lain je drpd bayangan org. mmbayangkan akak jenis ckp selow je, skalik dengo sore cam nk ke tempo garang pulak hihih