Wednesday, September 24, 2008

320: Kad Raye

:hi: Salam sume..

Semalam dok baca kat blog abah angkatku Zino pasal kad-kad raya yang dia terima. Fuh boleh tahan jugek jumlahnya tuh hehe. Tahun ni aku tak dapat sangat, which I don't mind bcoz yelah skang ni sume orang nak berjimat cermat. Main antau SMS ataupun e-card tu dah kira ok laa tu. Yang penting ingatan kita pada orang, kan kan kan.

But still, dapat kad yang boleh diraba-raba dan dibaca bila-bila masa ko teringat memang lagi syioklah. Kalau dulu, kirenye sape yang dapat banyak kad raya memang habis cun laa tu. Tiada yang cun melainkan cun-cun belaka. Atau mungkin dalam kes-kes terpencil, ada orang poskan kad raya untuk diri sendiri untuk mengcover ketidakcunan diri sebab takde kad raya langsung yang dikirimkan untuk dirinya itu (bukan aku ye). Tak kisahlah, yang penting hepi ye~

Untuk aku sendiri, baru je dapat 4 keping hehe. Dan dengar-dengar khabar dari suratkhabar (tipu tipu), ade 2-3 lagi yang masih dalam perjalanan. Kesian kad raya, tengah puasa ni kene jalan, dah la panas. Isk~


Haaa.. ini ler gambar kad-kad daripada mereka yang prihatin hihi. Mekasih bebanyak ye. Tapi arinie aku nak highlite kad yang berkaler-kaler itu, daripada adik kita dak Chika hihi.

Petang semalam aku amek kad beliau kat peti surat (aku tak berapa suka pegi kat peti surat rumah aku sebab kat depan dia ade tempat cam ala² tangki dalam bangunan yang menakutkan - terpaksa laa aku tunduk kalau lalu situ huhu). Sampai keciciranlah murtabak yang aku beli kat situ akibat terkejut melihat kadnya yang fancy dari luar. Terus terkenang zaman sekolah dulu. Camnilah stail kitorang masa mengirim kad, kirenye nak nampak kreatif laa kan kan *eh ni bukan kutuk Chika tau*

Balik rumah, dan bacalah kad kiriman beliau. Alahai ade pulak sepit-sepit kecik dalam tu, kemungkinan akan aku keluarkan sebab nak sepit kat mana-mana yang boleh semua orang nampak hehe. Tapi ayat Chika yang aku rasa nak sengih sampai rabak otot mulut adalah..


"I love kakak's blog because its funny". Ahahahahaha. Rasa macam baca borang peraduan pulak la dik Chika ;D Macam slogan pulak : i love kakak's blog because..... (tidak lebih dari 20 patah perkataan) hehehe. Ayatnya pendek-pendek membuatkan kad ni rasa cam separa formal pulak walaupun ade unsur-unsur lawak hehehe. Tapi memang fancy habislah kad ni, tetibe je rasa nak beraya secara meriah dan meletop-letop.

Apapun, mekasih yaaaa.. Cuma ada rasa kurang best sebab takdok alamat, so tak dapatlah nak balas. Aaaaa pekata nanti Chika bagi alamat eh? Akak bersemangat waja nak balas ni. Tapi takdelah nak fancy-fancy kot, macam tak sempat je nak berfancy hihih. Tapi kalau mau, akak tampal ketupat reben dalam tu, amacam? ;)
:okay:

Cite lain.

Aku start cuti bermula jumaat ni. So rasanya inilah entry terakhir sebelum aku bercuti, malaslah nak taip-taip lagi memandangkan tatau nak cite ape lagi dah esok. Lagipun semangat nak beli baju raya tengah berkobar dan berkibar ni. Tak sabau rasanya nak gerak gempur Jalan TAR jumaat ni. Akan ku usahakan jua untuk menyambar baju raya yang aku idamkan itu (ntah ade ke tak le tu huhuh). Selagi tak dapat, takmo balik raya!!! *choyyy*.

So kawan-kawan dan rakan taulan, di sini macam biasalah ayat klise tapi ikhlas nak aku taipkan : Selamat Berhari Raya dan Maaf Zahir Batin. Kalau ade salah silap aku, korang anggap jelah aku wat silap mata. Kalau takde, korang peluklah aku tanda caring huehehe. Moga dikurniakan keberkatan olehNya dalam sambutan Aidilfitri kali ni, Insyaallah..~


i said: sy berubah kang baru tau haa..
he said: no need to, dear. u r special in ur own way ;)


dear????? dimaafkan memandangkan dah nak raya.

44 comments:

Anonymous said...

salam k.masy...
selamat hari raya..maap zahir batin..hehe

-sofea-

i like kakak's blog becoz.....hahaha

Masy said...

salam sofea,
selamat hari raya jugek..

haaaa sile isi... kenapa kenapa... hehehe

acai said...

Kakak, nak kad raya dah kakak bulih?hahahaha...:) kak, jemput datang umh raya nnti tau..:)sy lum dapat sebijikpun kad raya,muahaha

Masy said...

acai,
aik e-card LZS kan ade? :p hahahahaah. dtg umah acai leh mkn ape ek, lemang ade x? nyam nyam..

laa kesiannye.. nanti laa akak send via email ke sms ke hihi

arianna adrizal said...

typo kot.. mesti he nk taip 'deer'. muahahhahaha~

ai laik kakak's blog but onli wen i get free baju raya lor.. kekekeke~

Masy said...

anne,
eleehh jeleslah tu ai tak panggil yu deer.. eh... dear ;D

so skang ni x suke arr?? *sambil bakar lemari baju en tanda protes hahahaahah*

debikdebuk said...

..


ko ni raya sikit2 dah laa... bukan puasa penuh pun.. hahahhahh.. lari selamatkan diri..lariiiiiiiiii....


..

Masy said...

debikdebuk,
aaahhh jeles hah! :p

♥ QasiehFirdaus ♥ said...

busu, maaf le, idak anto kad raya tuk diri mu.. hehe

Semut Api said...

Salam Mas..

Sekadar ucapan biasa yg tidak berubah lafaznya dari dulu..Selamat hari raya.

Mohom maaf zahir batin yang tidak special in my own way...

Masy said...

qas,
sebila jadi anak buah akak ni?:p ah takde2 nanti kene ganti dgn bende lain :D

salam deanz,
selamat hari raya jugek utk deanz sekeluarga..

sama2lah kita, maaf utk semua yg sengaja dan tidak..

Mak Su said...

kad raya point form giteww, ada attachment klip, menarik ek.

Masy said...

mak su,
haa itulah ye.. rajin betoi dak chika ni hehehe

Hasnul Efendi Md Yusof (ANUL) said...

selamat hari raya masy..wah gerak gempur ye kat TAR. kalau aku doa baju ko takde rasanya dimakbulkan tak?

ngahahahahahaa!!!

maaf zahir batin ye...(baru la ada dosa nk maafkan..nyiahahaha)

Ungku Nor said...

laaa..tak beli-beli lagi baju raye???
ish..ishh..iisshhhhh..

akak pun tak beli lagi nih.
;p

Ad Rifza said...

Dapat ke baju tu?..hehe..Selamat Hari Raya lah kay..Maap Zahir Batin..Ade ke ?..hehe..Salah silap komen komen jer laa kan..:-)

Masy said...

anul,
huhu tahlah.. arinie aku pasrah je pulak rasanya. klu takde, aku bedal jelah pape pon.. yg aku nak tu nanti aku paw ko je lps raya hoho

selamat selamat.. maaf sama laaa ek

kak ungku,
kad raya akak pon x sampai2 lg ni camnooo ni hahahaha

ad rifza,
esok br nak cari hehe.. selamat ari raya jugk... maaflah ek klu ade pape yg tersinggung dan tersigung (tau kan sigung tu ape) hehe

Mr PenyuBiru said...

huhu..cedey la..kad raya aku yg fancy (aku tampal gambar cicakman kat depan tu) ko tak publish kat n3 ko pun.huhu..cedye la..


by de way, aku nak ucapkan jugak ayat klise tapi jujur & murni dari abah muda yg hensem lagi macho. (hik..hik..hik..)

Slmt Hr Ry Mf Zhr & Btn. Semoga raya kali nie raya yg meriah dan meletop-letop buat ko. peace!


ps: taula dah nak blk raya,tapi jgnla penuhkan komen box aku.eeeiii..

Rya said...

slmt tggu kad raya & slmt ari raya kak masy!

Masy said...

penyubiru,
ah sebile yg ko bg aku kad raya ni :p syuh2 jgn nk mengaku lak

aku pon samalah ye.. malas nk ulang lg hahahaha

p/s: nanti kang ko ghindu, tu yg aku tulis byk2 tu hahahahahah *puas ati aku!!*

rya,
selamat jugek rya~

azriey said...

memandangkan cik masy dah nak bercuti...selamat bercuti yeee...berhati-hati dijalanraya &
Selamat Menyambut Aidilfitri

Masy said...

azriey,
hehehe selamat selamat.. insyaallah.. sama2lah kita ya..

giliran kg siapa pulak nk beraya thn ni? ;D

chot said...

dapat jugak ko kad raya...aku langsung..

Zalisa Maz @ ZN Isa said...

Selamat hari raya Masy. Maaf zahir dan batin :)

achik said...

zaman muda remaja dulu slalu la buat kad raya kretip camtu.. la ni beli dah siap punya pun x tertulis/pos.. ekeke..

selamat bershopping.. x beli kasut raya lagi ni.. isk isk xde kasut..

selamat hari raya.. maaf zahir batin..

Anonymous said...

tokey kedai kt jln tar tu mesti kata.."cik adik manis shoping bagai nih mesti pose penuh taun nih kan...kan.."...;p -JK-
*debikdebuk ko nyorok kt ner aku nk tumpang sama..

okeh..dikesempatan ini sya pun nk memohon ampun dan maaf jikalau terguris rase(temasuk yg diatas nih)selama kita kenal ek ;)o-o okehh! Selamat Hari Raya!!

*u**

Masy said...

chot,
tp aku rasa via sms dan email akan ada laa tu.. insyaallah :)

kak zal,
selamat hari raya gak utk akak sefamili.. thn ni btambah laa pendapatan duit raya akak eheh

achik,
skang ni dah tak berapa nk rajin.. hehehe

selamat2.. akak x beli pon kasot.. hehehe

kurzz,
alaa... sy tak dulik pong :p pegi laa nyuruk dgn debik tu, kang dua2 kene debik gak ahahaha

sama2lah kita bmaaf2an hehe

Ungku Nor said...

awk kasik salah alamat tak?
akak dah pos ahad lepas tauuu..

takkan la pacik posmen tu dah cuti raye cepat nau lak..ishhh

zino said...

selamat soping kat jalan TAR nanti abah angkat boleh tinjau dari tingkap opis ni ha.. dan semuga mendapat baju idaman tu..

kalau tak cukup duit mengadu kat kawanku ya hehe..

acik ila said...

salam masy.. selamat hari rayer.. lama akak x jengok umah masy nie.. dah lawa ahh umah dia.. cantek macam org dia gak.. hehehe.. hehehe.. akak doakan moga masy beroleh kebahagiaan selalu hendaknya.. :D

r@tn@ said...

kak masy..selamat hari raya..maaf zahir batin :D

kad0k. said...

slmt hari raya aidilfitri sis..maaf zahir dan batin.:)..baby tu sure chinese look bila dia dah beso panjang..:)

faridmw said...

salam zaiarah... selamat hari raya aidilfitri... banyaknya kad raya... baca la kad raya dgn penuh senyuman...

KAMATO said...

Salam aidlfitri

Al-BIMA SAKTI said...

selamat hari raya....
kekal aman dan sejahtera sekeluarga...

13may said...

Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir dan Batin

Darkz05 said...

Selamat Hari Raya Aidilfitri 2008
Maaf Zahir Batin

=)
Darkz05

p/s: Nanti ada makan2 dihari raya dengan Exists lagi macam biasa.

arsaili said...

salam..cam ne raya?

KAMATO said...

Salam Aidilfitri, Maaf Zahir dan Batin

flush said...

kalau aku bg kad raya.. agak2 masuk tak dlm entry ni..

selmat hari raya.. updateeee..

mie said...

best plak baca blog awak ni.. ceria je. anyway SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR DAN BATIN



mie
www.modeofbaby.blogspot.com

Orang Biasa said...

comey sungguh ayat2 adik chika tu..mesti orangnye pon comey gak kan...comey macam si penerima kad tu jugak =D

aNIe said...

Masy...akak ni sejak kawin takde orang nak bagi kad raya...huk huk huk....

Masy said...

fuh! jenuh nak jawab ni hah ahahaha. takpe2 jawab jugek!~

kak ungku,
sampai ke sudah x dpt2 lg kad akak tu. last saya cek ptg semalam, takdek :(

abah angkatku zino,
dpt tp beli kat shah alam gak :) cuma pesyen yg sy cari tu mmg x jmpe. so beli jelah baju lain huhuh

acik ila,
selamat ari raya kak :)

r@tn@,
samat braye jugek :) tak sempatlah nk bagi alamat. bg sekarang relevan lg ke?

kadok,
smat ari raya jugek.. haa tu tataulah tu.. kite tungguuuu :)

faridmw,
salam salam... mmg senyuum je baca kad raya ehehe

kamato,
salam aidilfitri jugek :)

al-bima sakti,
selamat hari raya jugek..

13may,
samat ari raya dude. maap sama ek..

darkz05,
samat ari raya jugek..

bila? apa2 apdet ye..

arsaili,
salam.. raya? fun!~ ;)

kamato (lagi?),
salam salam hehee

flush,
kompem! meh lee hantar sempat lg hehehe

mie,
mekasih.. samat ari raya :)

orang biasa,
ha'ah.. aku sokong kedua2 stetmen ko tu hehe

kak anie,
pulak? tp kad jemputan kawen mesti selalu dpt kan? heheheh