Wednesday, October 15, 2008

322: Raya lagi?






Hah penat tak tengok gambar? Sibbaik leh combine2 kan, kalau tak berketahak laa korang nak melayan satu-satu (korang ke aku? mana-manalah).

Oh ya.. 1st raya aritu aku berjaya mengelak pakai suar panjang macam idea mak aku tuh heheheheh. Ok laaa tu kan. Dan raya kali ni aku berjaya mengelak untuk makan setiap kali orang datang. Orang datang je aku makan, bayangkan kalau rombongan bertali arus bagaikan arus perdana? kesian perut. Makan cikit² je.

Macam biasa, kitorang berjalan-jalan raya masa raya kedua. Sayangnya kali ni family Angah takde sebab ade special request from Kelantan (family akak ipau aku ler) untuk beraya kat sana. Kalau tak, perfect sume adik beradik aku ade masa raya kedua :(

Sape ek semalam tanye pasal duit raya? Weh... aku still dapat tau duit raya... Setelah dicampur, semua skali ialah RM150 (tak termasuk duit raya daripada Mr. Sivaji ler. Kalau campur skali kang tergolek lak bijik mata hehehe). Hah sikit je tapi syukuurrr... Aku tengok anak-anak buah aku nyer collection memang takleh celen arr collection aku dulu. Zaman-zaman student dulu, - zaman student tau bukan zaman skolah - collection aku pernah la mencecah RM300 masa raya kedua hohohoh. Dorang ni RM100 pon tak sampai. Tatau laa kot² dorang pakat joli dulu sebelum bagi mak aku (nak masuk bank ler). Tak kisahlah yang penting masyuuuuuuuuuuuuk. Lagipun budak-budak takleh pegang duit banyak² - itu kata aku tahun lepas kalau aku terdengar anak buah aku merungut pasal duit² ni.

Tahun ni alhamdulillah aku dapat bagi duit raya pada mak pak sedara aku sume. Kalau tahun-tahun sebelum ni aku asik kene sound je dengan mak aku sebab tak ngulur, tahun ni giliran abang-abang aku lak kene sound sebab mak nampak aku je yang ngulur ahahahahah padan muke korang :D Dengan duit raya yang diberi oleh Mr. Sivaji (mekasih boooooooooooos!!) lah aku dapat bagi kat dorang, termasuklah duit raya untuk anak-anak buah aku yang berkembang biak seramai 22 orang tu (tak termasuk Adan yg kat Dublin ittew) dan jugek duit raya untuk mak aku. Dan aktiviti pemasangan langsir kat umah aku kat Shah Alam ni jugek sukses akibat duit raya Mr. Sivajilah jua adanya. Mr. Sivaji, walau bagaimanapun bonus ujung tahun ni dilupa jangan ye ehehehe.

Panjanglah pulak entry. Jumaat nanti sambung lagi ek.:woooh:

32 comments:

kad0k. said...

wahh..kalau bonus ujung tahun ni..tu ada sikit2 rejeki utk kwn2 jugak ke masy?...:p

Masy said...

kadok,
entahlah wak. tetibe je ade problem pagi ni... hu~

Anonymous said...

waaaaaaaaa...beshnyer...dpt duit raya dr bosh...huhu..sy xdpt duit raya pong laaa...uwaaa...cedeyyy...T_T

sofea

♥ QasiehFirdaus ♥ said...

Lagipun budak-budak takleh pegang duit banyak²

seb baik tak jadi anak buah busu.. cancel!

hahha

Ungku Nor said...

peerrghhh..mr sivaji kasik duit raye mengalahkan duit bonus!!!
;p

Masy said...

sofea,
sian dia.. meh akak bank inkan singgit, nak? ;)

qas,
uit.. rugi tuu x jadi anak buah busu ni haaaaa penuh kasih syg ni hahaah

kak ungku,
eh tak.. duit bonus masih menang lg jumlahnye heheheh :)

Lan Rambai said...

itu langsir kat shah alam bila mau kasi orang ramai tengok... sambil tu boleh hulur sikit duit raya mr sivaji tu kat anak2 saya hahaha

en_me said...

en_me minta maaf dari kejauhan pada semua yang mengenali me selama ini .. maaf la segala kekurangan2 en_me yg ini k

Masy said...

lan rambai,
ha'ah kan. lupe nk snap. tp langsir sy murah je.. beli dah siap kat TESCO (tu dia pengakuan berani - well berani kerana benar hahaah).

duit raya sume dah abes encik lan. sibbaik sempat gak spend utk langsir, klu x sy sendiri pon x merasa hehe

en_me,
sy pon sama en_me... selamat ari raya :)

Semut Api said...

Salam..

Dari cencalok, super girl, super boy, super mom & dad, super spider, super Masy....semua beraya sakan.... meriahhh...

achik said...

wah, mesti banyak Mr Sivaji bagi duit raya.. err kem salam kat Mr Sivaji.. dgn ucapan, nak duit rayaaaaaaaaaaaaaaaa.. ;p

Hasnul Efendi Md Yusof (ANUL) said...

perghhh...dpt duit raya...damn!!!

mesti duit raya mr sivaji ko thap smpi ribu ni..huhu. meh la belanja aku minum cendol..

RaFFLeSiA MeRaH said...

sori masy, lame betul akak x masuk blog masy....dh byk entry ketinggalan, apepun slmt hari raya, maaf zahir batin, kat akak x nak ngulur ker? hehehehe....akak pun tahun ngulur lebih skit la, maklum la anak buah dah bertambah...huhuhu....

Masy said...

salam semut api,
yaaaa mmg super la raya ini tahun :)

achik,
ah tensen dgn Mr Sivaji arinie :p

anul,
syyyyyyyyyyhhhh diam2 sudahlah ahahahahha

kak RM,
takpe2 mengerti :) slmt ari raya jgk utk akak... ulur? ulur salam bole le hahahaha ;)

indera kencana said...

Abang... Abang **tunjuk diri sendiri**

Hmmm... haiii? tak ingat nak hulur kat sini jugek ker??

Masy said...

abgku indera kencana,
aikkkk sy yg patutnya ckp kat abg ni.... saye saye!! nak gak duit raya :D

Ad Rifza said...

Meriahnyee raya Masy...ramai bertndangg.Takde lebihke duet raya ? .. hehe

Mr PenyuBiru said...

wah! jelesnye dah besar panjang pun dapat duwit raya lagik.pas² la kat sini skit.hehe

lindosh said...

dah tua dpt duit raya lgggg

weh letak nuffnang kat tgh2 bawah entri gak! :P

Masy said...

ad rifza,
hehehe tu gambar campor2. bertandang dan pegi bertandang hehe. adeeee... tp sy guna wt belanja hari2 hehehe (kopak sudah huhu)

penyubiru,
ala.. ko sebagai apak bole per menggunakan kuasa veto utk mengepaw duit raya anak2 ko hehehe

lindosh,
sape tua? sape sape? :p

camno weh, aku wat x jadi pong :(

Mak Su said...

geli ati tgk gelagat spiderman

kakLuna said...

ni kata2 anak buah busu yg pakai baju cheogsam (alalala..comeinya..)

busu! mak cakap org besar pun x leh pegang duit byk2...kene pegang duit plastik jek..jadi, busu kene bg kat kita la duit busu..

۩۞۩ FaHReeN ۩۞۩ said...

ait??
nape aku tidak terlibat dalam aktiviti dapat duit raye ek?
huuuu x adil, mmg x adil
aku ni budak bawah umo suda
kekekeke

Masy said...

mak su,
mmg lawak pon :D

kakluna,
oo camtu lak ek. tp busu bkn orang besar, busu org kecil lalalalala~

fahreen,
kat kg ko diorg bahagikan grade cara lain kot hahahaha

Lee Novotny said...

Sakan noh duit raya masih dapat...mak ni mujur jah tak balik kampung, kalau idak habislaaa pitih mak!! hahahah.... tapi tetaplah kitrim duit kan? :)

Tak cecah 300?? Inflasi kjot noks..:)

Nice photos of raya :)

Masy said...

lee,
haruslah pitih byk yg dilabur! tp niatkan sedekah, byk pahala tuuuu ;)

i pon rasa gtulah sbb i antara org yg bagi duit raya sikit tu ahahahahah~

thanks ;)

r@tn@ said...

uwahhh ais krim soda kah ittew? lameee dahh tak makan air ittew..sungguh nyaman sekali..tapi tak mulih lawan perasaan nyaman jike diberi duit raye oleh kak masy yang cantik jelitw ittew~

dah dpt da email..lupe laks nk gitau..thehehehe

Masy said...

r@tn@,
ahahahahah ingatkan takde org perasan :D alaaa tak payah bodek2, klu berani dtg sini laaaa heheh

oo benarkah? gud2 (^_^)v

en_me said...

salam pagi jumaat akak masy itteww..

Masy said...

salam en_me,
akak? adeh dehdeh heheheh

acai said...

huh, sejak bila akku ni pandai cantum2 gambar,hahahaha..

Masy said...

acai,
tu laaaa dah berape lama x dtg blog akak ni? :p