Wednesday, October 22, 2008

325: cite lain~

Dah la kot cite pasal raya heh. Tapi kalau ade aku citelah lagi.

Lama tak wat entry mengadu. Ada rasa nak mengadu kat blogku yang hanya menerima chenta satu hala je (yelah aku jer chentakan dia tapi dia wat tatau pon huhu).

Belog,
ko tau tak? mesti ko tak tau kan. meh aku bagitau. sejak bulan puasa aritu kan, aku perasan gak satu situasi yang aku tak gemor. ala ko tau laa kan aku ni walaupun brutal tapi jiwaku tetap  bergenre sensitip, sebab tu aku tak suka orang buang sampah merata-rata - nanti alam sekitar tercemar (takde kene mengena). ko tau, aku kurang senang kalau orang bercerita depan-depan aku tapi macam tak bagi aku amek tau konon-konon macam rahsialah gitu. tapi mende ni tak terapply pada semua situasilah. kalau dah takmo aku tau, ape kata jangan cite depan aku - kan senang? semudah ko makan dan telan. ntahlah belog, provokasikah ini? ke aku sensitip?

Belog,
aku ni sensitip sangat eh? ko tau masa aku cuti raya aritu, ada laa satu ari tu aku kecik ati dengan mak padahal mak cakap sikit je. terus aku diam je ko. ko kalau tatau pangai aku meh le aku cite. aku kalau kecik ati kan, aku diaam je sebab kalau aku bercakap kang aku nanges. eleeeh cembeng lak aku ni ek hahaha. tapi betul ler. sian mak aku kene pujuk aku. eh dia pun bukan pujuk aku cam boipen dok mujuk2 tu. dia cuba laa ajak gak aku borak. tapi susah la belog kalau aku dah start diam tu nak soh aku bercakap. tapi demi laa takmo nyusahkan mak, aku bercakaplah jugek tapi sikit jelah. oleh kerana aku bercakap jugek, makanya aku nanges laa pastu. cam jahanam la ini pangai ahaha. tapi tak le aku nanges depan mak, kang tacing lak dia. dia tu lagi cembeng, bercerita drama kat aku pon bole nanges.

Belog,
raya aritu pun banyak benda yang aku pikir. aku sayang jugek kat orang tu, belog. tapi ko tau la kan. mungkin dah takdirnya aku takkan dapat apa yang aku nak. kalau dibagi pun tak tentu aku nak. sebab sana-sini aku pergi, macam-macam benda yang aku baca, macam-macam pendapat yang disuakan kat aku, takde satu pun yang membenarkan keadaan ni. alaa tak payah tu sume, aku pon boleh pikir sendiri. tapi kan, apsal laa aku macam ni? aku rasa nak lari jejauh je belog. pegi korea kaaa.. pegi Uganda kaa... Greenland kaa.. mana-manalah. tapi aku berani ke? ko nak ikut tak?

Belog,
kalaulah boleh aku tutup mata dan terima je sape-sape, dah lama aku buat. raya aritu pun berapa banyak proposal yang disuakan kat aku? tapi macam biasalah, aku tak tolak dan tak jugek beriya pun. kalau ada, ada la. untuk perempuan macam aku, dah letih rasanya nak mengadap keadaan macam ni. ko tau pakcik jiran ujung umah aku tu aritu macam hint² lagi. ahahaha. apelah pakcik. kalau nak wat menantu cakap jelah. aku dah abes selambe dah ni hahahaha.


Belog,
kekadang malam-malam sebelum aku tido, aku pikir panjang. aku cari dan pikir apa yang aku nak sebenarnya dalam hidup aku. aku cuma nak aku bahagia, aku jumpa orang yang boleh bahagiakan aku, aku nak orang yang boleh bahagiakan aku tu boleh juge bahagiakan ati mak aku sebab aku sendiri pun rasanya tak pandai nak bahagiakan ati mak aku. aku cari wajah yang aku sayang, orang yang aku betul-betul sayang. tapi selalu aku tak dapat jawapan. kosong je, belog. rasa nak salahkan orang, rasa nak salahkan diri sendiri. ntahlah.

Belog,
dulu ada seseekor yang pernah mencemuh aku. dia kata aku macam-macam tau. semuanya menggambarkan macam laa aku ni 'lawa' sangat sampai aku boleh memperlekehkan perasaan orang. aku 'halau' dia dari hidup aku masa tu. sekarang ni aku terpikir, betul ke aku orang yang macam tu eh? takkan aku nak abaikan perasaan aku untuk perasaan orang lain. lagipun dah banyak kali aku abaikan perasaan aku semata-mata nak jaga ati orang tapi apa aku dapat? kosong. nehi kabhi nehi.


Belog,
selalu aku rasa perasaan aku sakit sangat. sakit. sangat-sangat sampaikan aku rasa tak mampu dah nak tarik napas. aku terpikir kenapa aku jumpa yang aku mahu pada satu yang aku tak boleh dapat. aku dapat apa yang aku ingin tapi aku tak boleh memiliki. aku cari-cari apa hikmahnya Allah turunkan aku ujian semacam ni. sakit sangat dalam ati sampaikan kekadang terasa-rasa sakitnya kat ujung jari. kalaulah aku mampu, aku nak pegi jauh. buang semua kebiasaan aku dan bertukar jadi Miss World. eh, maksud aku - aku jadi orang lain. kalau bukan Miss World, Miss Braganza aha pun boleh.



Belog,
ni cite lain pulak. aku jumpe blog dia baru-baru ni. banyak gambar² dia dan wife je pun. aku rasa aku dah kuatlah, belog. aku rasalah. tak macam sebelum² ni. oh.. masa bulan puasa aritu, ade jugek kitorang sms. untuk aku sekadar kawan (harap2 aku betul2 maksudkan). tapi tone sms dia lain betul kali ni. ade lainlah. bunyiknye macam dia nak aku tau yang dia still appreciate aku. adekah aku gumbira? ntah. aku suspek dia meroyan. ntahlah. dia dan dia yang lagi sorang tu. sebenarnya aku pun dah tak mau tau ape 'pandangan' dorang tentang aku. ya pandangan yang biase tu takpelah, tapi hal jiwa-jiwa ni aku dah tak mau tau. dorang paham tak gaknye, belog?



dahlah belog. makin banyak aku tulis, makin banyak pulak mende yang tak patut aku dok cite dalam ni. dah ler ko wat tatau je aku cite. boringlah ko ni. takde reaksi langsong. ko bisu eh?

Belog!!
jawablah woi!
(auto-published entry)
:woooh:

33 comments:

benjamin said...

kadang-kala bila kecil hati dan kita berdiam adalah tindakan yang terbaik pada saya

kad0k. said...

cemeng?aku x penah lak dengo perkataan cemeng..bukan cengeng atau gembeng ehh masy?...:p

jodoh pertemuan ditangan tuhan..tp kita punya hak utk memilihkan..rasanya itu tidak salah..setuju?..:)

Masy said...

benjamin,
itu yg sy buat.. kadang2 kite kecik ati atas benda yg kecik.. klu bcakap bimbang bende kecik jadi besar pulak :)

kadok,
bkn cemeng la.. cembeng. cengeng tu iye jugek tp gembeng tu x penah dgr heheh..

betul3! :D

zino said...

tapi kalau dah besar2 ni cembeng hilang cute dia tu.. hehe

Masy said...

abah angkatku zino,
jgn selalu dah la kan.. buat org meluat je heheheh

arianna adrizal said...

hehehe~
kuceng tu kiuttt jek. kalo org, da pelok wat mantal pelok. hahaha!

Masy said...

anne,
koceng2 tu poyo tau.. anak buah akak tdo je, dorang pon panjat sofa ngendeng2 join tdo skalik, mcm laa dorang pose :D

kuncop said...

dah nak habis raya ni cembeng pulak k.masy kita. ni mesti kueh raya dah habis dia makan, teeheehee...

Masy said...

kuncop,
ha'ah laa.. rasa nk am am kuih raya tp takdok lg huwaaaaaaaaaaaaaa~

Hasnul Efendi Md Yusof (ANUL) said...

hehehe...sungguh byk yg diluahkan..siannya..

weh bukan gembeng ke? bila masa tukar cembeng ni..saja nk rosakkan bhs jawa ek..ehehehe

rilek la masy...Allah akn bg jalan kalau ko yakin..haa..aku doa ko bhgia la...kalau ngn aku pn aku amiiin je..ahaahaha

Masy said...

anul,
ko ckp kesian terus aku pon kesian dgn diri aku huahaahha

aku biase cakap cembeng. mana aku tau cembeng ke gembeng ke hahahaa. satu lg cemey. haa mana2lah janji sama je maknenye :p

aku mmg tgh rilek ni wpon takot2 huhu. ah ko tu adeeee je nk memesong ek hahahahahah

hasANah haLim said...

AhKak,
Apsal balik beraya kat melaka tak beraya umah orang? Kecik bulu roma orang taw...
huhuhu.
Ni ape entry sedey2 nie?
Bile nk bgi org duet raye nie?
Moh kite ke PSN.
Kite buat rombongan cik kiah.
nak tak?
nak?
tak?
hehe

Masy said...

aNoi,
umah org tu katne eh.. pastu klu tau cane eh nk kontek org tu eh... explain explain hihi
haaaa nak pegii nak nak!! bile??

HappyIrfa said...

SALAM MASY..
emm apesal ni?
bawah bertendang.eh silap.bawak bertenang...

apa nana blog 'org tu'nak gak gi intai.hihi

Masy said...

salam kak,
alamakkk.. akak nk tgk ke? huehehehheeh

Mak Su said...

errrrr, belog dah jawab lom?

Masy said...

maksu,
senyap je belog ni. heheheheheh

Purpleheart said...

Baik berdiam diri kalau terasa. Akak kalo marah pun diam je, baik diam sebab bila tengah marah masa tu gak nak bercakap, mesti kuar ayat-ayat kurang ajaq kan..

nanti kim salam kat kucin poyo tu ya..

en_me said...

ammvoiii, poyo nyer kucing ittewww.. kannns

Lee Novotny said...

Belog oh belog...belog yang takde nyawa pun akhirnya terpaksa mendengar rintehan uols inniew..hahhaha matiker mak jugeks???? :P

takpa, at least it keeps you sane and funny at the same time!!! :)

p/s ni apo dgn laki orang ni...biaq betoi...yg jantan tu pantang nampak pompuen comel skett!!!!

Masy said...

kak PH,
betul tu.. pastu kang menyesal pulak hehehe

insyaallah :D

en_me,
mmg poyo yg amaaaattssss hahaha

lee novotny,
ahahahhah mmg agak2 malanglah beliau tu hihih

i try to keep it in maself wuhuuu~

p/s no laa.. he's my ex.. aaaa i comel ke? aw aw hepinye (^_^)v mekasih!~ ;)

acik ila said...

hi masy.. banyak kan bersabar yer.. hidup nie tak selalunya indah.. sebagai manusia, tak semua apa yang kita nak kita dapat.. Allah sentiasa menguji hambaNya.. akak percaya setiap ujian dari Allah ada rahmat terselindung yang kita tidak ketahui..

Masy said...

acik ila,
mmg bsabar ni kak hehehe.. sy pon pcaya sume ni ade sebabnya diturunkan pada sy.. :) mekasih kak *hugs*

noorlara said...

betul tu masy, hakakpun bengkak bebeno ngan manusia yg tak reti nak jaga kebersihan terutama yang dengan selamba badak melempar sampah kat jalan raya, macamle dia orang ade bayau upah org lain ngutip sampah tu. Inilah masalah sikap yg paling kronik di kalangan masyarakat kita, PENGOTOR. Tu lom gi siasat bilik air kat umah mereka!

Ungku Nor said...

mesti Belog tu ensem kan? kaann??

Masy said...

kak noor,
betul tu kak. kadang2 tu tong sampah dpn mata pun malas nk gerak. adehdeh. takpelah.. sebelum kita ubah org, meh kita ubah diri kita (klu kita cmtulah heheh)

kak ungku,
uiksss tgklah tuannye sape hueheheheheh :D

KAKTINY said...

ko suh blog jawab?.. ape kelas..
meh ko suh kaktiny JAWAB... siap kena bukak KELAS nanti..wakhakhakhjakhakhakhakhak

Masy said...

kaktiny,
alamaaaakkkk bole caya ke akak jawab? kang merepek2 kang self yourself kang camne?? hahahahahahhah

ad3ck said...

nak beli stem tuh dgn harge 99sen boleh? eheheehe

Al-BIMA SAKTI said...

salam

kita sekadar mampu merancang....

Masy said...

ad3ck,
99 pound bole lg dinego.. 99 sen jer? isk2~

salam al-bima sakti,
betul tu.. semuanya Allah yg tentukan.. :)

arsaili said...

salam..kenapa saya tak paham isi surat itu...terlalu tinggi ker bahasa yg digunakan tahap2 bahasa bersurat yg bersurat berusia lebih 700 tahun tu..ahahahah

Masy said...

salam arsaili,
ni mesti salah tempat komen ni hehehe.. biaselah yg bg surat tu pon ala2 artifak sket hihihi