Tuesday, October 28, 2008

327: ermm~




Paham laa kan mukadimah cite aku ni hah? Heheheh malas nak taip pepanjang. Senang cakap, boleh tahan jugek kenduri dak Aline ni. Aku rasa mana-mana aku pegi pon, belum jumpe lagi pengantin yang kecoh macamlah bukan kenduri dia seperti sohabatku ini. Adeehhh naik pening paler nak soh minah ni senyap. I wonder kalau aku kawen sok aku pon macam dia? Tak kot.. hehehe

Yang penting, aku dan kekawan (kecuali Nurul yang malang) tak pulang dengan tangan kosong. Regardless goodie bag itu, kitorang jugek berjaya membawa pulang.. wang kecil wang kecil. Aku cadangkan sape-sape yang nak kawen lepas ni pastu tingin nak wat aksi-aksi baling duit + gula-gula agar menggunakan duit kertas ye rerakan. Sakit siot kuku kaki aku kene lontaran duit syiling *atoi atoi tiru anak Debik hihihi* Tapi sape-sape yang kene tang kepala tu lagi malanglah ahahahahah~

Ok, tamatlah kisah. Balik kali ni pon ade lagi perbincangan meja bulat. Aku rasa dorang ni serius laaa pulak. Sebab bila aku gelak-gelak, dorang tak gelak pon? Huhuuh. Benarkah ini semua ataupun sekadar ilusi optik. Apapun, kita tunggulah permulaan (maybe) cerita ni bulan depan. Adeh adeh nebes huhuhuh.

Apa lagi nak cite dah lupe dah huhuhu~

26 comments:

Mr PenyuBiru said...

aku dtg sini nak bagitau, aku dah baca updet terkini ko nie dan aku dah taruk komen.hihihi..

asyik pi kenduri kekawan je, biler plak kekawan nak pi kenduri ko ni.

Masy said...

penyu,
ahahahahhaha

yelah2 thn dpn aku watlah kenduri. kecoh tau :P

noorlara said...

masy, zaman ni mana nak jumpa pengantin yg macam patung cendana, mak andam pun fenin paler ngan kerenah mereka.

zino said...

meriahnya pengantin... siap baling2 duit lagi adat kampong mana tu?

Masy said...

kak noor,
takpe takpe nanti sy jadi pengantin patung cendana eh ehehehe

abah angkatku zino,
itu kat Tangkak tp ade jgk kawan sy yg asal Perak wat camtu :)

RaFFLeSiA MeRaH said...

ingatkan cik masy yg tgh bersanding tuhhh...hehehe

Masy said...

kak RM,
amvoii.. klu sy x pakai tudung tu maknenye tak lama lg nk meninggal kene bunuh la tu hahahahhah

kadok said...

main campak2 duit?mcm pengantin dulu2 je..skrg ada lagi mcm tu ke?

Masy said...

kadok,
ade... ni bkn 1st time sy tgk kawan2 sy kawen mcm ni :)

Hasnul Efendi Md Yusof (ANUL) said...

ada duit syiling la best..wahahaha baru mencabar nk kutip...seposen plak tu..tp sakit..ahahaa

en_me said...

bestnyerr tengok oghang pengantin .. kannns

13may said...

http://13may.wordpress.com/2008/10/28/new-recruit/

13may said...

errr...bila???

hehhe heheh :P

acik ila said...

wahhh kenduri kawen main baling2 duit lagikkkk.. masy dpt kan duit2 tu semua.. nampak gaya lepas nie giliran masy lah pulak buat kenduri.. :D.. Aminnnnn

Masy said...

anul,
ko tatau aku berebut2 dgn budak2 kecik gak ahahahah tp bile dpt yg 50 sen, hepi cam dpt 50 hengget hahaaha

en_me,
seronok laa jugek.. depend pd siapa pengantin tu ;)

13may,
bila apa? :p

acik ila,
dpt gak kak tp x byklah. dlm RM1.20. itu pon berperang nk dpt hehehe. insyaallah... Amiiiiiin utk doa akak tu :)

Ungku Nor said...

perbincangan meja bulat?
nak pi makan angin kat medan lagi la tuuu..;p

AzahYgComel said...

kenduri ni kat mana? johor ke? org johor yg slalu baling2 duit dgn gule2 kan? besnya!!!

kalau kawin dgn anak datuk boleh la baling duit RM50 sekeping2 kan :D

Masy said...

kak ungku,
pengembaraan ke bulan je :D

azah.
kat Tangkak hehehe. tu lah klu tau, sy dtg bawak baldi hihihi

ha'ah betul3 :)

aNIe said...

Masy...dulu masa akak kawin pun orang kata bukan macam pengantin...sibuk kat atas pelamin...bertanyakan kengkawan...sebenarnya tu semua nak tutup rasa nervous tau...

KAKTINY said...

esok taim ko kawin esok.. sesilap ada aksi kejar mengejar gulin gulin cam hindustan dan ko yang rebut duit siling tu ngan bebudak.. ko tabur, ko rebut.. wakhakhakahkahkahkah...

Masy said...

kak anie,
oooo sy pon rasa mcm tu kot, nk kaber2 nebes heheeheh

kaktiny,
huahahahhaha takpon kan.. sy wat2 nk tabur tp lps tu sy bawak lari duit tu sume hahahahaha

Zul said...

Kenduri kawin.. bestnyee..

acai said...

err, apesal orang mesti takde dalam trip akk ek?hahahaa...hah, cerita pe yang serius sangat tu..projek juta2 ke kak? bleh ar nak join,huhu..

achik said...

aik, nape xde gambar akak pun?? ;)

chot said...

ye lo..asyik majlis kahwin je...sis bila plak lagi....huhuhu

Masy said...

zul,
kite yg pegi mmg bestlah ehehehe

acai,
trip apakah? :p lom wat trip pape pon tauk. aaaaaaaa acai dah lepas dah bab ni, ni bab akak lak :p

achik,
aaa pasan pon ek? :D saje malas nk tunjuk gambar sndiri lalalala~

chot,
tahun depan ye, bole? ;p