Thursday, December 04, 2008

342: Jenglot di Kakiku


Salam semua.

Lupa nak inform korang, bahawasanya kehilangan aku selama 5 hari (yang mengakibatkan Penyu mengalami sampar ayam kerana tak biasa tanpaku) adalah kerana untuk mengabiskan saki baki cuti yang takleh nak dicarry forward. Dah tolak 3 hari, ade lagi 7 hari lagi cuti yang boleh aku gunakan untuk berfoya-foya. Malah kalau aku tergolong dalam golongan yang sentiasa dalam naunganNya, inilah masanya untuk aku gunakan bagi menyebarkan nur Islam dan juga membangkitkan semangat juang intifadah. Wah bersemangat laaaaaaa pulak *sambil tengok keliling kot2 ade abang aku kat sini*

Cut the crap and scrap. Aku dah apply lagi cuti untuk minggu depan pulak. Nak amek cuti seminggu stret. Heh. Sape keje Selangor, khamis depan kita cuti weh. Takkan korang takmo amek cuti kot... Rugi besau nih. Tapi aku cuti panjang-panjang pun bukan aku nak dok kampung lelama. Paling lama pun sampai ari Selasa je, pastu aku balik Shah Alam balik. Hehe. Bukan apa, aku memang takleh nak lama-lama sangat kalau balik kampung. Wah kejinya aku. Sebab aku nanti bukan sahaja mati kutu walaupun tak berkutu, malah kelumumur, ketombe, akal fikiran dan jua ketuat mampu termati begitu sahaja secara sia-sia.

Senang cite, aku nak jalan-jalan KL. Sape sanggup cuti panjang? Jom laa kita gi Aquaria kaa.. mandi sungai kaaa sambil cari kerabat raja muahahahahahhaa ataupun apa-apa sajalah. Cycling kat Putrajaya (aku tak penah). Nak temankan aku shopping pon boleh gak. Aku nak beli langsirlah. Kesian pulak kat diri aku dan Anne jugek. Asek wat free show je kat orang luar. Bila lagi nak wat show ala-ala tertutup. Aik.. show ape? Showmanship ler (ok ok dah mula nak mengarot).

Cite pasal ketuat. Berpandukan komen korang yang bernas dan berkhasiat tu, aku menggagahi diri sekali lagi untuk pergi ke Guardian yang berdekatan tetapi terlupa nak tanya aritu. Kalau sebelum ni aku just tanya Guardian n Watson kat Plaza Masalam, kali ni aku try yang kat SACC pulak. Aku paling ingat ubat yang Kadok & Anie dok mention dalam komen aritu – Duofilm. Bunyik cam kodak filem nak ubuh dalam kamera je hehe. Alhamdulillah, ketemu jua akhirnyaaa *sujud menghadap kiblat*


Yeay! Tak sabau nak musnahkan haromjadah yang bertapak di kakiku yang manje ini. Bila aku baca kat kutak ubat tu, barulah aku tau yang ketuat ni asalnya dari virus. Tapi yang aku geli geleman tu bila dia sebut ‘tempoh pengeraman bla bla bla’. Pengeraman???? Cilakak punye virus. Ko pikir ibu jari kaki aku ni ape??? Kandang??? Reban ayam?? Sesuka je nak mengeram telur dalam kaki aku. Huh!!! Jijik lagi menjijikkan.

Maka berpandukan fakta keji tadi, aku dengan sepantas kilat impak maksima pun menggunakan ubat itu – dengan sedikit rasa jakun dan teruja (first time laa katakan). Kat kutak tu kata sekali je sehari, aku bantai je beberapa kali ikut suka aku aaa. Mana leh tahan membayangkan ade bende mengeram dalam kaki aku. Kang menetas pulak kang. Argghhhh!!! Geli geli.
Sambil-sambil tu, aktiviti snappy dilupa jangan. Pastu bila aku tengok balik gambar-gambar tu sume, aku cam ternampak samting laaa pulak. So.. gua pon fokuslah pada itu gambar..

:hilo:

Macam muka orang kan? Serius najislah ngeri. Macam ade jenglot nak keluar je dari kaki aku. Ja-han-ams betul. Lepas ni aku tunjuk gambar time dah eloklah ek. Sebab cam huduh lak nak aplod gambar ketuat, nampak nau takde idea nak wat entry hahahaha.

Ok. Itu saje untuk arinie. Satgi nak wat entry untuk auto-publish sepanjang minggu depan lak. Kalau tak, meroyan laaa peminat-peminat fanatik aku (baca: Penyu, Ad3ck dll hihi). Aku lakukan ni semua pun demi kesihatan mereka. Prihatin diriku ini, bukan? Hihi~

36 comments:

Rya said...

ahahahah akak ni sampai gitu haa punya membelek ketuat..

Masy said...

rya,
hehehe mmg bersungguh2 ni huhuh

Jard The Great said...

waaa!!! first time aku nmpk ketuat! mmg berinformasi sungguh la n3 kali ini.. hehehe..

errkk..camner leh ada ketuat tu?? nak elak pada mase hadapan..=p

Masy said...

adikku jard,
1st of all, gmbr ketuat tu bkn rupa paras yg sebenarnye sbb yg tu hakak dah potong hehe. tp mmg berinfo skalik entry kali ni - ai tau hahaha

errrr mcmana ade.. ntah. kene gugel ni :D

aNIe said...

Hahahah...Masy...siap amik gambo lagik...bertuah ketuat tu...sebab mendapat perhatian yang berlebihan dari Masy...

Memang pun ketuat tu kalau tak dibunuh boleh beranak pinak...merata tempat nanti dia membiak...tapi tulah kalau nak guna duofilm tu...guna masa kit uzur tak sembahyang...boleh pakai sepanjang hari...nanti lepas masuk 6 hari...rendamkan kaki tu kat dalam air suam...

Dulu akak ada juga gunakan Corn Plaster...'Plaster cap bunga ros' selepas seminggu tanggal dengan akar2nya...tapi sekarang tak jumpa dah plaster tu lagik...

Mr PenyuBiru said...

oh hoho..n3 penuh ngan kengerian & kejelikan. sib baik ade namaku yg menyelamatkan keadaaan.hahaha

Masy said...

kak anie,
ape2 yg ade kat badan sy ni mmg bertuah kak. semua mendapat perhatian yg sama rata dan berlebihan heehehe

sy guna je kak. skang ni sy rendam air panas dulu tetiap malam lps tu baru letak ubat :) kire bole la eh?

corn plaster tu penah gak guna dulu.. tp kejap je gunanya hehe

penyu,
eleeeeeehh poyo laaa ko hahahaha

capik said...

ilang selera aku nak lunch ini mcm hahaha...

Sierrauniform said...

hadeii haii entry kawan aku ni mmg buat aku kuar nafas naga jer tahan gelak..ketuat tetiba jadi jenglot.harhar

Masy said...

capik,
aaaa klu kurus lps ni jgn lupe bterima kasih kat aku tau haha

rembo,
hehehe tp betul kan. masa aku belek awal2 tu pon aku tgk ketuat tu cam senyum sinis je kat aku huhu

kadok said...

ada muka org kat ketuat tu ye..byk kan muka org yg masy x ske..pijak2 je dia..wahahaha

Masy said...

kadok,
haaaa betul laa ek. idea yg vagos hehehe

noorlara said...

ooit masy camna bleh dapat ketuat tu, tu le pasai jalan kaki ayam. Apapun takpe jauh dari perut lagikpun bawah jari kaki bakal suami gerenti tak tau. Dah baik ke?

capik said...

ye laa skrg aku gemokkk..ye laaa!!!!

Masy said...

kaknoor,
huhuhu tatau laa kak mana dtgnye. ermm mintak2 bakal suami tak tgk gmbr ni hahahaha. lom lg, masih dlm proses :)

capik,
laa ko gemuk ke? mana aku tau :D

Mak Su said...

uuuuuu..... uuuuuu..... uuuuuu

Acai said...

kak, apa kata akk berfoya2 kat sikret resepi sambil membelanja sy..sy rela tau,hahahahahaa..

blackpurple @ jowopinter said...

Ketuat dengan kutil itu sama ke?

Masy said...

maksu,
apsal tu heheheh

acai,
akak lg rela klu acai yg melanje akak lalalalalalala

BP,
ermm rasanya tak sama. kutil tu mcm ada isi dlm dia kan? ketuat ni berakar huhuhuhu *geli2*

13may said...

waaa....ada show free?? >:)

zino said...

kalau zaman kecik2 dulu.. titik kan cuka je.. gerenti pupus..

ini agaknya jalan tak pakai selipar la ni.. hehe

Masy said...

13may,
free laa sgt hahahah

abah angkatku zino,
bole eh? modal cuka lg murah ek

hehehe pakai pakai :D

ad3ck said...

saya memang pencinta wanita, namun saya bukan buaya. eheheheehhe.

amboi amnboi ambooooooooooooooooooi peminat fanatik ye???

update update neh post semlm. post ari neh mana!!!

Masy said...

ad3ck,
heheehe org van tu laa bkn akak :D

ewah2 ai tak apdet ari2 ye.. hehehehe tunggu senin dpn plk okeh? for now, sile komen kat sini smpi ade 200 komen hahaahah

Lan Rambai said...

ko dan anne satu umah ke wei?

Masy said...

lan rambai,
ha'ah. wai wai? ade cabutan bertuah ke heheh

HEMY said...

haha..susahnya nk ilang..aku pakai bawang putih ilang je alhamdulillah..ehehe

Masy said...

anul,
haaa ni dah start lekang ni nul. nanti laa aku tayang lg gambau ketuat.

kirenye entry2 ni aku namakan..

KETUAT THE SERIES

Sastri said...

baru la sas tau apa ketuat tu... isk isk... kalau sampai mengeram dan menetas, ngeri seh...

Ungku Nor said...

daripada ngko buat entri Ketuat The Series tu, lagi afdol buat entri deting dgn kak ungku bersiries-siries..

akak tunggu awak hari senin lepas sehari suntuk..hapah pun tade..bluweaakkk ;p

Masy said...

sas,
haa tgk, sy sanggup korbankan darjat dan harga diri demi sebuah ilmu utk semua hahahhha. geli2 huhuh

kak ungku,
errrr ala.... yelah2.. lenkali sy seprais jelah eh. klu rancang2 ni mmg x jadi aje huhu *hugs kak ungku tanda ampun*

@tune® said...

insyaAllah. letak tuh leh baik...hihi

razifembi said...

aduhhh ... really something ...

ilang selera makan ...

wakakaka

darkz05 said...

Memang jahanams sang ketuat tuh. kita memang rasa macam nak cabut kuar jer. tapi nanti berdarah pula huhu. Sapu ubat saja. Lelama musti hilang punya =)

Moga cepat sembuh dari ketuat =d

achik said...

masa sek men dulu saya penah kena ketuat tu.. siap kena 'potong' kat spital.. err padahal kecik je ketuatnya.. ;p

Masy said...

@tune,
dah mule nk baiklah ni ehehe

razifembi,
best kan kan kan ahahahaha

darkz,
sy dah potong dulu, tu yg bdarah2 tu.

achik,
kat spital lg! adehdehdeh