Tuesday, December 16, 2008

345: i'm back :)

Salam sume..

Fuh! Dah lama tak bangun pagi-pagi cam arinie heheeh. Ni ape aku nak cite eh? Pun macam-macam dah jadi sepanjang aku cuti. Yang penting, sebenarnya tak larat nak berjalan sangat. Aku berjalan sakan yang betul-betul sakan pun dua hari je.

Nak ubuh gambarlah.


Ni santapan kitorang masa raya haji aritu. Orang makan daging korban, kitorang lak dok korbankan ayam. 5 ekor ayam tumpas dalam perjuangan kali ni.


Yang suar putih tu aku laa kan. Berjaya jugak mak aku buat aku pakai suar di pagi raya. Eheh. Tapi masa gi solat raya tu aku pakai baju kurung la.. (dok seblah makcik 'seswatuh' lak tuh huhu)

Yaaa!! Berjaya gak ke Aquaria. Me and Dyana, adik manes yang rajin meneman aku ke mana-mana. Ehehehe.

Haaa.. gambar kami yang berdua ni, abang Aquaria yang amekkan. Aku tak suruh pon. Tak mintak pon. Tetibe je dia datang dan amek kamera dari tangan aku masa aku tengah amek gambar ikan dan kata "jom, amek gambar kat sana" pastu terus dia lari. Ko gile takkan aku takmo ikot dia. Pastu tu lah. Itulah gambarnya sebagai bukti. Aku tak tipu, sumpah. Tataulah apa motif abang itu berkelakuan sedemikian. Kalau nak usha, nape tak mintak nomo tpon aku? Hahahahahah!!!

Apepon, thankslah kat abang Aquaria tu. Hensem pon ensem, baik budaknya. Tapi lenkali janganlah ragut kamera saye sambil berlari macam tu, biru jap muka sayer dibuatnye. Huhu.


Hepinye muke aku kan. Pastu kaki sakit. Huhu.


Damai je akuarium tu. Best ke agaknye jadi ikan? Aku dah penat jadi orang :(


Ya.. lepas gi Aquaria dan lunch (lunch laa sangat pukul 4 petang tu), kami ke Galeri Petronas tu pulak. Menjajau kitorang cari. Aku tak sangke plak mende ni kat tempat yang sama aku pegi masa tengok Pameran Kebaya apetah. Errmm.. Mekasih Chot yang bagitau exact location aritu. Hehe.

Lepas solat asar, kitorang ke sini plak..

Macam ni lah aku kalau aku rasa kaki aku dah penat. Aku takkan segan-segan tanggal kasut dalam kedai dan berjalan-jalan (dalam kedai jelah.. kalau dalam soping kompleks lom penah buat lagi. err tapi kedai dalam soping kompleks tu penahlah heh). Mintak maaflah kalau ade kekawan aku yang rasa malu dengan aku, tapi kekadang tu aku tak peduli - sebab yang sakit tu kaki aku. Huhu. Kali ni aku selamba je duduk dalam Kinokuniy@ tu. Alaa... ramai per yang duduk bersila macam tu. Kalau aku meniarap kang mesti lagi kecoh hahahahahahah!!~

Lepak kat sini for the 1st time. Macam kaye je. Alahai.. sekali seumur idop, takpe la kot. Huhu. Ciskek itu sedap. Tapi Sikret Resipi nyer lagi sedap. Eheh.

Oh ye. Kisah tanah runtuh di Bukit Antarabangsa. Abang aku, Ude pon tinggal di situ. Bersebelahan tempat kejadian. Kondo pertama yang selalu disebut-sebut dalam berita, yang diminta keluar dengan segera. Syukur masa hari kejadian, dia dah berada di kampung mertua. Bila ditanya, macamana, jawapan dia simple je:

malas nak pikir. apa-apa hal, raya dulu.

Heh. Abang aku. Aku doakan cepat selesai masalahnya. Kalau dia meminta rumah aku sekarang pon, aku sanggup bagi. Tapi bagilah notis sebulan eh, kasik orang cari umah sewa pulak. Eheheh.

Cerita lain, tunggu esok-esoklah eh :)

31 comments:

ad3ck said...

yang hang lepak kat 'sini' tuh kat mana? oi2 agak2 ar nak lepak sekali seumor idop pong jgn smpi tertinggal kasut yg ditanggalkan! ;p.

Jard The Great said...

aku tak pernah plak pi aquaria nih.. hehe..

welcome back!

chot said...

aku dah letak muka wanted ko kat blog aku...huhu

en_me said...

me nampak muka wanted ko kat blog chot yg ittewww.. ammvoiii

Masy said...

ad3ck,
ya Allah adek aku ni.. penat hakak tulis 'kinokuniya'.. apa kao butakah hahahahha

jard,
ye ke? klu tau hakak ajak aritu ehehehe tengkiu2

chot,
oo ye ke? aku amek ek bole ke?

en_me,
errr hehehehehehhe comel tak comel tak hahaha

Ungku Nor said...

kinokuniya tak besh..takleh baca buku pree..ahakss

Masy said...

kakungku,
kat MPH jugek yg best eh ehehehehe

Rya said...

err..
humm..
aaa..
lupa plak nak kate ape..

Masy said...

rya,
nk kata akak comel ke? ala.. ckp je hehehe

Lan Rambai said...

ko nak jadi ikan ek?.. kalau dah jadi bagitau aku.. nak masukkan dalam akuarium kat umah.

Mr PenyuBiru said...

apsal takde gambor member aku kat aquaria tu.

Masy said...

lan rambai,
klu ko nak jadik buah rambai pon bole, bgtau je tau heheh

penyu,
ade ade... siap video lg.. sabau tau.. esok2 aku aplod hahah

kakLuna said...

tak de teknik la abg aquaria tu amek gambar..apsal jd vibrate...terkasima agaknya melihat keayuan masy :P

Masy said...

kakluna,
isk bukan xde teknik kak, xleh nk flash. almaklumlah kang ikan2 sume terkejut ikan, atau mata silau ke kang kene flash, nanti blanggau dinding lak kang eheheheh

tp tang terkesima tu pon mungkin gak huahaahhaha

Mak Su said...

maksu blum agik pi aquaria, huhuhu

maksu dah jawab tag yng hot tu :), meh ler...

KAKTINY said...

biler ko nak detin ngan kaktiny plak?.. setakat aquaria ngan KLCC.. tiap2 hari kaktiny nampak dari opis.. kehkehkeh...

Abang Long said...

Santainya duduk dalam perpustakaan. Itulah tabiat abang long.

aNIe said...

Masy...seronok dapat berjalan2 dengan teman sekepala...pi jenjalan...makan2 dan buat apa yang kita suka...tu le nikmatnya jadi orang...jgn le nak jadi ikan...nanti ikan tak boleh blogging tau...hehehhee

Akak lom pegi lagi kat akuaria tu...agaknya kalau akak masuk sana keluar terus terduduk agaknya...kepenatan

Ms Minnie said...

hoit... nape la kowang tinggal aku nih.... ajak la aku sekali.. mana tau aku free... kowang memang kijam sesungguhnya....

meh la duduk umah aku... ehheeheh

Masy said...

maksu,
nanti pegilah bawak anak2.. syiookkkkk heheheh

kaktiny,
ha'ah kan? tp kak ungku klu baca ni mesti cebik2 sbb org janji nk deting dgn dia pon x setel2 lg hihihihi

abg long,
santai mcm tu baru le terasa sense of belonging gtu heheh

kak anie,
alamak betul jugek ek.. hahahahahahha!

ermm taklah jugek kot kak. sy tgk makcik2 n pakcik2 pangkat atuk nenek pun jalan steady je dlm tu heheheh

minnie,
ahahahaha ha'ah laa boleh lupe plk hehehe. takpe2 aku ade byk tempat yg kite bole lawati sempena cuti skolah ni huahahaha

aikk ajak dok umah pulak eheheh

hasANah haLim said...

kak,
nak cheeeseee cakeeee...
eheheheheh

Anonymous said...

Salam Masy..

mano gamba abang aquaria ngan ko masy :p

...adakah kinokuniya itu saudara saudari ngan chikungunya? hoho..

Masy said...

aNoi,
gi amek kat sikret resipi eh ehehehhe

salam anon (sape ni?),
tak amek gambau dgn dia arrr xde masa.

hampir sama laa kire adik beradik tiri angkat :D

zino said...

hazwan pun dah masuk sekali ke aquaria tu.. tapi rasanya sekali tu je lah.. mahal oo hehe..

seronok ya cuti2 KL hehe

HEMY said...

alaa..sketnya gambar aquaria. aku masa msuk dulu dok ulang2 msuk jln bergerak tu...ahaha

Masy said...

abah angkatku zino,
hahaha mmg pon tp sekali bole laa kan.. wat lepas kempunan hehehe

yaa bolehlah tp x puas lg. nk tunggu abah angkat bawak gi menara KL plk hihi

anul,
byk gambau gegau ler lgpon pakat2 muka aku je hahaha kang ko boring lak :D

Anonymous said...

wahh akhirnya tercapai jugak cuta2 anda yer hehee...sakan jenjalan..
***Z

Sierrauniform said...

pegi aquaria berpoya tak hajak haku, aku nak mengidam g aquaria la canik

yaaa..soh la uda ko tu pindah, punya ramai takmo pindah, bahye2..

Masy said...

kurzz,
baru satu yg tcapai.. ade byk lg lom tcapai ni haa.. takmo ke topap2 tolong capaikan hahaahahah

rembo,
aku pegi time keje laaa ko nk ke amek cuti masa tu, sipak montot kang hahaha.

dia nk tunggu structural report 19th ni. huuh

QasiehFirdaus said...

alalalala layan abba la pulekkkkkkkk. hehe

Masy said...

qas,
haaa pasni nk tukau lagu arrr hehehe