Monday, January 19, 2009

355: Wikenku, wikenku jua

Salam sume..

Hujung minggu aku kali ni ade colour sket. Bukanlah colour kebende pun. It just.. colour²lah.

Hampir² saja perancangan ujung minggu aku lebur, tapi alhamdulillah berjaya juga dilaksanakan walaupun ada satu perancangan terpaksa dibatalkan atas sebab² keselamatan. Tu dia, serius tak serius kaa alasan. Apapun, yang pentingnya rancangan untuk memasak kali ni berjaya jua. Oh ya, tiada gambar makanan ye dalam entry kali ini - don't worry pipel. Heheh.

Memula pagi sabtu tu memanglah cam malas² nak keluar beli barang. Tapi mengenangkan ikan bawal yang mak aku bagi daripada hari tu tak masak² lagi, maka terpaksa jualah aku menggagahi diri ke Jayen berdekatan. Beli laa barang sket... dan jugak barang² untuk masak breakfast esok (aku kalau dah start rajin, memang berpanjangan selama dua hari - dua hari je kot).

So, menu lunch ari sabtu tersebut adalah ikan bawal sweet sour, kacang buncis goreng dan jugek dramet ayam guring. Aku tak amek gambau sebab dah sah² laaa aku yang masak - ohh kecuali guring ayam tu dan nasik jelah (Anne sile percaya ye). Korang tak payahlah tanye Anne, bukan dia ade pun masa kejadian tu hehe. Alhamdulillah semuanya diterima dengan cemerlang oleh tekak budak² ni. Dan tekak aku jugek. Kononnya masak lebih untuk makan malam skali, huuuuu harapan. Masa lunch tu je dah tinggal dua tiga senduk je nasik, kacang buncis satu beg plastik tu pon abes gak, tinggal ikan bawal tu sket sebab ikan tu sihat tumbesarannya. Kagum betui aku nengok budak² ni makan. Tahniah ye adik²!

Dah memang rejeki Minnie yang datang bermalam di umah aku laa. Dia datang time aku rajin. So merasalah dia makan sarapan kat umah aku. Pagi tu aku masak mee goreng je. Tataulah tekak orang lain camne, aku rasa best je tapi tak pedas le pulak. Ahhh.. perdulikss. Lepas Melodi, kitorang ke JJ Bukit Raja menonton filim Maut. Ermm.. what can I say? Bole laa cuma kalau ko harapkan sepenuh pengajaran dalam cite tu macam yang diwar²kan, takde laa sangat. Kalau uols baca sinopsis, cite tu ade 3 segmen gitu. Cuma bahagian kedua je yang betul² bikin sentap kalau orang² yang bergelumang dengan maksiat menonton cite tu. Haaa ko tengok laa neraka tu. Aku pon cam merinding gitu. Rasa nak kuar cepat² gi solat Asar (padahal lom masuk waktu lagi). Yang lagi dua cite tu biase² je. Siap ade orang gelak² aku cam tak paham pulak kenapa dorang gelak. Isk~

AJL!!! Beberapa tekaan aku score dengan jayanya! Aku yakin Faizal Tahir akan menang Persembahan Terbaik. Tapi tak sangka laa plak dia leh menang Vocal Terbaik. Tapi bolehlah kot memandangkan tak nampak vocal sape yang power malam tu - walaupun aku suke jugek kalau Kak Ziana menang. It just.. masa starting lagu tu, Kak Ziana cam gigil je. Nebes kot dah lama tak masuk AJL. Apepun, Kak Ziana tetap best jugek!. And Meet Uncle Hussain menang! Hahahaahhaha! It sumting yang penah aku cakap (tak ingatlah pada sape) - "entah² Meet Uncle Hussain menang AJL". Sekali masin kaa mulut guwe? Oleh kerana itu, aku berharap agar Faizal Tahir dan Meet Uncle Hussain menyerahkan 20% daripada duit kemenangan korang tu pada aku. Alaaaa insentif laa untuk aku sebab aku sebut koang menang. Bukankah kata² itu juga merupakan satu doa? Hehehhehe.

(cilok kat gua.com.my)

Aku ade mimpi sesuatuh laa malam tadi. Bukan pasal AJL. Tapi rase sayulah mimpi itu. Jangan jadi betul² dahlah. Huhu. So... ape cite korang?
:woooh:

19 comments:

ad3ck said...

ehehe faizal tahir da teruja igtkan dia menang juara keseluruhan ;p. apa pong lagu MUH mmg best cuma tone dia tinggi gila, dari awal sampai abes pakai suara otak uhuhuhu.

CRAZY BEAUTIFUL88 said...

salam
faizal tahir memang bestlah nyayi last nite

Masy said...

ad3ck,
tu laa masa tgk result tu cam faizal tahir menang je sbb dah 3 kategori dia dpt. tp yelah.. klu dh kata rejeki org lain kan.. tone tinggi tu laa best heheh

Masy said...

salam crazy beautiful88,
lagu Sampai Syurga tu mmg ade momoklah hehehe. best~

arianna adrizal said...

sy pasan mud memasak akak tu cam da ada sket-sket ms sy buat jelly aritu. cam semacam je rajennyeee tuuu.. hahahaha! sgt ngelat tau masak ms sy tadok. dengkik =p

persembahan abg pejal tu kira lain dr yg lain la. tp cam rimas pun ada. taim tu nk nyanyi tu time sibok nk bukak-bukak baju worang. huhu. papepun janji menang dak gitu.

Masy said...

anne,
ahahahahhaa malu ai ahahaha. tp akak x ngelat ler. kan patutnye en tdo umah masa ari jmaat tu kan. sape soh x balik, fadan moker! :p

mencabar tuu persembahan. silap ari bulan leh distracted kefokusan beliau. tp akak x pasan laa time bile dorang tukau suar dia eheh.

Ungku Nor said...

tunggu sampai akak ziana abes nyanyi je pehtu akak terus tido..hehehe

Mr PenyuBiru said...

ko mimpi jupe pakcik hussein ke? hik3..

HEMY said...

haha..klakar la meet uncle hussien wat joker face...mmg kreatipp

tp time nk announce...sume ingat faizal kot...tetiba lain

Masy said...

kak ungku,
aiseyy tdo plk.. rugilah akak x tgk persembahan m nasir, jac n jamal dgn budak2 idola kecil tu ehehe

penyubiru,
oooo tak tak. anak husin kot hahaha

anul,
tp mmg nmpk lain kan? cam sedih bebenor je aku tgk muka Lan tu hehe

aku pon ingatkan FT sbb dah 3 kategori dia sapu hehe

13may said...

selamat hari isnin :D

Masy said...

13may,
selamat selamat :)

achik said...

tgk gak AJL semalam.. cuma x tunggu sampai abis je.. sgt suka meet uncle husin.. dah la lagu tu mmg lagu peberet ai..

axim said...

ikan bawal sweet sour...mmm cedapnya!!

MAUT??memang takder bintang aku kasik..haha..tipikal malay movies...takder pembaharuan..Cuma mengangakat tema keinsafan..kira ok je la kot..yang segmen satu memang tak paham apa jadi kat Fadilah Fadil tu..

AJL-ingatkan Sampai Syurga jadik juara lagu..tapi apa pun kagum bangat ngan Vocal taja MUH tuh..memang tinggi..kalau Vocal aku pilih Jacylin Victor masa dia nyanyi lagu isabella(walaupun dia tak bertanding..)

SELAMAT HARI ISNIN!!

:)

Masy said...

achik,
ok laa tu lagu feberet menang heheh

axim,
mmg cedap! hehehe

MAUT tu insafnye ade pd bahagian 2nd n 3rd tp yg 3rd tu pon x clear. Fadilah tu mati, kes rogol n bunuh.

AJL. gua ske M Nasir. sebenarnye mati² ingatkan Amy Search ade tp rupenye lagu dia je yg ade.. adehdehdeh. klu ade, musti lg gempaksss

SELAMAT ARI SENIN JUGEK!~

noorlara said...

masy,
kalau ikut hakak yg menang tu lagu tah apa-apa bingit tinger dengau, ziana nyanyi penuh perasaan dan penghayatan dingin hati jadinye tapi takde rezeki kot

HappyIrfa said...

salam masy..
dah berzaman akak x tgk ajl..x sesuai ngan jiwa kot.hehe

kad0k. said...

MUH worlddd...hahaha...

Masy said...

kak noor,
hahaahah~ masa mula2 lagu ni kuar dulu, sy pon giler2 nyer anti. tp bila baca liriknya cam best pulak. mmg xde rejeki kak ziana laa malam tu huhuhu

salam kak irfa,
wah... skang berjiwa apa pulak kak? ;)

kadok,
abeslah saham Mawi hehehe