Friday, February 20, 2009

366: So Yesterday

Salam sume..

Semalam aku ke Penang, nengok site. Mati² laaa aku ingatkan gi Alor Setar (sebab Mr Sivaji kata gitu). Bergerak dari rumah aku dalam pukul 4.20 pagi gitu - ke umah Mr Sivaji. Kendian amek sorang lagi staff (baru ni) kat RnR Sg Buloh dan shoot ke sanun.

Sebenarnya malam tu aku susah betul nak tido. Sibbaik takde boipren, kalau tak memang aku kaco diri beliau itu hueheheh. Panas giler ah! Rasa nak meniarap atas lantai tapi takleh laa mempertaruhkan kesihatan aku. Huhu. Sepanjang perjalanan pulak aku takleh nak tidor walaupun ade rasa mengantuk, sebab aku co pilot huhu. Kebetulan topik yang Mr Sivaji borakkan pagi tu sangat² menarik untuk didengar. Aku teruja sampai saket kepale sebab tak cukup rehat.

(ada banyak benda dia cerita sebenarnya. antaranya mestilah pasal family. Mr Sivaji memang rajin memuji wife dia. walaupun dah 27 tahun usia perkahwinan, tapi memang nampak dia betul² appreciate his marriage. masa dia dok bercerita, aku terpikir gak - mungkinkah agaknya aku akan dapat suami yang akan terus memandang aku dengan pandangan yang sama walaupun nanti aku dah tua. masih sayangkan aku walaupun dah bercucu. huhuhu. yaaa tacing di situ yaa kawan²)

Sampai di tempat kejadian around 9.00 am. Ada setengah jam lagi sebelum agenda seterusnya, aku cadang nak membuang tapi..... toilet... huhuhu lagi. Dalam pukul 10 pagi baru laa kitorang gerak gi tengok site. Oh lupe nak cakap, aku jumpa dak Hana - dah tentu²lah sebab kami kan kerja ala² sekongkol gitu. Half way masa tengok site tu aku masih ok lagi. Tapi bila dah lepas makan (pun tak berapa beriya sangat sebab aku tengok lauk² tu sume cam berputar² gitu - pening kot) aku pun tidooo laa dalam bas. Hahahaha. Tapi tak lama laa pun. Jadilah, daripada takde langsung.
Balik ke Shah Alam tengahari tu jugak. Mr Sivaji soh aku drive. Maka drivelah aku dari Penang sampai ke hentian ape tah yang lepas Tapah tu. Dan jejak kaki dalam umah lebih kurang pukul 7.56 malam.

Cite pasal piknik yang bakal dijalankan.

Lupe nak letak email aku. Apa² hal korang emaillah kat masyita4180@yahoo.com ye.Kite berbincang kat sanun je eh eh?
:woooh:

19 comments:

Rya said...

wahh gi penang dari s.a macam gi kedai runcit seberang jalan je eh..
nanti nak datang penang lagi, kabor, kot2 sempat lambai akak tepi highway..
ekeke..

Mr PenyuBiru said...

laa..ko pi penang ke semalam? apsal tak cakap. aku tak pi mana² pun,pi opis jer.haha

Masy said...

rya,
klu dgn bos akak, mmg camtu la.. semedang nk cepat je (tp bile kite bawak laju, dia marah pulak hahaha)
bak nomo tpon!

penyu,
sbb ko dok opis jelah aku malas nk cakap. hahahha

ad3ck said...

yee. da tau nama penuh dan tarikh lahir! ;p. ;p.

Masy said...

ad3ck,
baru tau keee :p

Mak Su said...

adduuiii, penatnya travelling macam tu. maksu pun wishing moga2 walaupun dah tua ganyut, tapi tetap loving ngan paksu eden tu ha :)

achik said...

mak aih.. pagi gi penang, tghari dah balik.. pergh, mesti letih giler..

Masy said...

maksu,
huhuhuh mmg penat maksu tp ape nk buat, dah keroje huhu. harap2 gitulah ye maksu :) amiiin~

achik,
mmg pon.. tp akak sendiri pun mmg x sabau2 nk balik. klu dilambat2kan, lg penat huhuh

HEMY said...

ko nk try dihargai begitu ke masy..meh kwin ngan aku..ahahaha.mst rasa punyaaa

Masy said...

anul,
aaahhhhh takmo laa aku! hahahahah

Jard The Great said...

takde Ym ke kak??

Masy said...

jard,
ade : masy4180. silekan add heh

Sierrauniform said...

cam pergi kedai runcit jer pergi penang tu ko ek..ko ni ada organ yang boleh berfungsi cam enjin motor boat ke apa?

noorlara said...

assalamualaikum masy,
lama tak berhubung arap hadek hakak sihat yer. kan senang kalau ada tandas pakaibuang dan bleh lipat lipat kan kan kan takle hadek hakak terencat nak melepas hajat hahahahha

Masy said...

rembo,
dh tugas nk wat cemana. itu kire ok laa jugek. cube ko kene pegi korea balik hari, tak ke tahap superman aku ni hahahah

wslm kak noor,
bole laa sihatnye kak. hahahahhaha lg best klu bole melepas merata2 sbb sume org pon buat gtu heheeheeh~

flush said...

gile kedekut bos.. bg la rilex kat penang dulu.. stay semalam 2 kat hotel.. hahha

comel giler bb dgn monyet tu.. mana nak cari aaa..

Masy said...

flush,
byk keje maa.. lgpon sume tu kos.. baik cpt2 balik hehehe

comey kan? sy dpt via email :)

13may said...

ko nak suh aku emel apa nih?

Masy said...

13may,
pasal nk gi piknik tu lah..