Monday, February 23, 2009

367: Apsal tah~

Salam sume:hi:

Dalam beberapa hari ni, susah betul aku nak tidor. Maksud aku, nak nyenyak laa. Sejak aku susah nak tidor masa malam nak ke Penang aritu, sampai laaaa ari ahad semalam - memang itulah penyakit aku.

Asik terjaga je. Panas sangat kot. Dan tetibe telinga jadi sensitip sangat. Ade jugak sesekali aku tersentak dari tidor sebab terdengar bunyik jantung sendiri, voleh gitu?? Pastu malam ahad ritu lagi laaaa pulak. Ada miskol sekali je pon, terus ilang mengantok aku. Huhuhu. Kesudahannya beberapa hari ni ku rasakan tubuhku seperti tidak berapa nak sihat. Bukan demam. Tapi... camne eh? Kepala berat, badan panas sket. Tapi alhamdulillah semalam hujan lebat sangat. So malam tu sejuuuuuk je. Tidor pon nyenyak. Syukur...~

Selera makan pun dah kurang sket. Kekadang tu aku laparrrr sangat, tapi bila makan - takleh nak abes. Sebu je perut. Rasa nak muntah. Apekah ini?

Sabtu aritu aku tunjukkan ubat pada Kintan. Pastu aku cite laa yang orang-orang lain makan ubat ni diorang rasa berdebar².

kalau berdebar² tu dadah tu Ctah! kata Kintan. Terus dia amek nama ubat tu. Katanya nanti dia checkkan. jangan makan lagi ubat tu, tunggu orang check, kata dia lagi. Aku diam je sambil angguk-angguk tanpa bermaksud apa-apa.

Aku berenti ke makan ubat tu? Hehe. Sambil taip ni, baru je aku telan lagi sebijik. Ade lagi sebijik lagi barulah abes stok. Cadang-cadang nak order lagi. Sebab belum nampak kesannya.

Ingatkan nak cite kat korang pasal aktiviti ujung minggu aku, tapi gambar² sume kat cik Kintan. Tunggu dia email laa nanti aku apdet eh!
:okay:

Nak jawab tag si Jarah ni hah.

Instructions:
Go to your photos folder in your computer. Go to the 6th folder of photos. Go to the 6th picture in that folder. Put the picture on your blog and description of it. Invite six friends to join the challenge. Link them in your blog and let them know they have been challenged.

Bercirikan bizi bodi bukan tag ni? Gambar dalam folder orang pon nak tau :p hahahahaha. Folder keenam dalam komputer ni adalah gambar² masa aku gi outstation 3 hari ke JB tahun lepas. So ni laa gambar keenam dalam tuh.

Hah, puas ati? Nak tag sape eh.. Jap pikir..

..


..


..


..


takpelah, aku tak tag sesapa. Heh.

27 comments:

ad3ck said...

kat bantal tido ku pong byk gak peta. nak tengok dak? nak tengok dak?

Masy said...

ad3ck,
dpt duit ke klu tgk? :p

achik said...

akak makan ubat apa ek???? adakah ubat d*r*m*n [bukan doremon ye]?

en_me said...

chantekkkk gambo peta daerah johor tewwww..

Masy said...

achik,
ape tu? deraman kah? no no no no *goyang² jari telunjuk*

en_me,
cantek? kembang laa org² kat opis JB tu hahahahah

Rya said...

rasa kepala kembang atau berdengung, macam sy sekarang.. ; p

HEMY said...

ishy..ko ingatkan aku ni masy...kompem sah!!

dr ciri2 simptom tu mmg sahhhh

i miss u too baby..ahahaha

Masy said...

rya,
masa tu rasa paler kuncup huhuh

anul,
aahhh cam haremm haahahahahha!!

Mak Su said...

gambar peta? hik hik
pekan rembau ker? rindu plaks, dah lama tak balik rembau

arianna adrizal said...

gilos dak anul. hahahahhaha..

btw pesal org kata susah nk buka page akak. org ok jek.

Marjina said...

kak masy,
letih kot~

Masy said...

maksu,
takdo eh rombau2 :p heheh

anne,
anul mengong :D

tatau arr.. huhu

marjina,
ye kot.. huhu

Jard said...

tenkiu, tenkiu... Sbb jwb tag. Hehe

anie said...

kak..ape name ubat tuh..bgtau sikit...

Masy said...

jard,
welkem welkem heheh

anie,
aaaaa.... errrr hehehe malu la hehe

Monkey D Luffy said...

erk! boleh komen ghupernye kat sini... lama aku singgah x nampak benda komen ni... muiahahhaha

Masy said...

monkey d luffy,
apa kao butakah??? hahahahahhaa

noorlara said...

masy,
ada beberapa faktor nape kite susah tido antaranya:
tak mandi
tilam banyak pepijat
nyamuk berpesta dalam bilik
otak dok fk pasei cowok
tak tutup lampu
dll

salah satu ubat tido ialah cuba minum segelas minuman bercoklat sebelum naik atas katil
hahahahha selamat berjaya

Masy said...

kak noor,
xde satu pon yg akak sebot tu berkaitan dgn sy hehehehehe

sy ni xleh panas2 dlm bilik kot.. huhu

maymay said...

lega :D

Masy said...

may2,
lega apsal tuh :p

zino said...

kalau makan ubat rasa berdebar2 tu makna nya ada dadah dalam ubat tu..kena lah ambil ikut nasihat Dr.. biasanya kalau rasa berdebar2 Dr akan nasihatkan berhenti makan ubat tu.. atau kurangkan dos nya.. ini nasihat bukan Dr ya hehe..

Masy said...

abah angkatku zino,
ermmm.. tp dah beberapa ari ni dh xde kot.. mekasih doktel Zino :) heheh

hanisakura said...

uishh..sungguh kengerian ku mendengarnyer..

Masy said...

hanisakura,
jgn jgn ngeri okeh heheh

Ungku Nor said...

giler banyak entri awk yang akak tak baca..jap eh..nak gi baca ;D

Masy said...

kak ungku,
akak mmg :p