Friday, March 06, 2009

372: benar-benar..

Yang sebenarnye..

Aku rasa sedih. Kadang-kadang sangat sedih. Kadang-kadang sedih sajerk. Terpulang pada tahap pemikiran aku pada hari tu.

Aku pun tau aku tak berhak. Walau seminit pun masa yang aku cuba rebut-rebutkan tu, memang aku tak berhak. Dan sepatutnya sedih ini pun tak perlu untuk dirasai.

Tapi..

Aku cuma ada perasaan ini. Jadi aku biarkan saja ia mau merasa apapun. Dan setelah berminggu-minggu menahan, petang semalam terlepas jugak.

Bila jadi macam ni, aku semakin bencikan diri aku. Kerana aku pernah berkata : if one day I cried because of someone, the only person I have to blame is myself - because I let he/she play such a big role in my life.

Salahkanlah diri sendiri sekarang.

Kawan-kawan sekelian,

Blog ni akan begini dengan entry ini tanpa diupdate. Insyaallah panjang umur, 16hb aku akan apdet - kalau aku tak sibuklah.

Moga bertemu lagi.

Mimpi adalah kunci
Untuk kita menaklukkan dunia
Berlarilah tanpa lelah
Sampai engkau meraihnya

Laskar pelangi takkan terikat waktu
Bebaskan mimpimu di angkasa
Warna bintang di jiwa

Menarilah dan terus tertawa
Walau dunia tak seindah surga
Bersyukurlah pada Yang Kuasa
Cinta kita di dunia selamanya

Cinta kepada hidup
Memberikan senyuman abadi
Walau hidup kadang tak adil
Tapi cinta lengkapi kita

Laskar pelangi takkan terikat waktu
Jangan berhenti mewarnai
Jutaan mimpi di bumi

Laskar pelangi takkan terikat waktu

Laskar Pelangi - Nidji

23 comments:

Jard The Great said...

huhuhu.. samala..

tp ku akan 'menghilang' slm dua minggu...

Rya said...

haishhh
lama lagi 16hb tu
nak pi mana ni
janganla sodih2
nah ni a shoulder to cry on

Masy said...

jard,
ooo nk g melancong eh :)

rya,
ke satu tempat tp masih dlm mesia lg :)
takpelah, takmo nanges dah hehe

achik said...

apakah?? mengapakah?? huhuhu..
jgn sedih2 sgt ek.. sedih lite2 takpe.. meh saya belanja ciskek!!

take care.. :D

Monkey D Luffy said...

jgn ler putus asa... usaha moga tercapai.... chaiyok! chaiyok!

entah apa maksud 'chaiyok' ni? aku ikut trend anak remaja jer

Mak Su said...

lawanlah kesedihan itu ya Masy
buat sementara ini, pujuklah dulu hati itu ya Masy

Masy said...

achik,
:) kepergian yg tiada kaitan dgn kesedihan

Monkey D Luffy,
jgn putus asa ye.. orait..

chaiyok tu org cina kata berusaha! hehe

maksu,
baiklah maksu..
baiklah maksu..
mekasih maksu.. :)

HEMY said...

siapa yg kau tangiskan masy..aku masih ada utk mentertawakn ko...huhuhu

Sierrauniform said...

aku dah berjaya upload video!tengok la..tengok la..

Masy said...

anul,
heheheh ntah sape ntah

rembo,
aku da pegi td tp lom tgk lg :)

NONIE AZIZ said...

Dah tok sah sedih-sedih...anak dara tak baik sedih-sedih...*amik mode makcik2 bagi nasihat...

nak komen pasal entri bawah tu...pegi alor setar balik hari...tak koser akak...akak kalau gi site kat Aloq setaq tak buloq tau balik hari penattttt...

Mr PenyuBiru said...

alaa..buat² sedih lah plak. padahal ko nak pergi toilet je kan?kan?

sementara ko takde dalam dunia blogging ni, elok juga kalu aku buat kuiz ni. haha..

13may said...

aisehhh....blues la plak...

meh nak peluk meh....

Masy said...

kak nonie,
haa.... ok ok tgh dgr :)

nk buat camno kak, btindak mengikut arahan huhuu

penyu,
ko mmg sajeeee dengki eh!~

13may,
meh meh :p

Anonymous said...

plzz..sila jgn sedih2 k...cheer up my prennn!
***Z

Masy said...

kurzz,
:) tq~

zino said...

meh abah belanja pizza ke milo ais ke...apa ke.. jangan sedih2 la.. nak pegi holiday ke menghilang lama tu..

Ms Minnie said...

aler.. baru semalam kita jumpa.. ko tak citer pun ko tgh sedih... ko ni... saje la... kalau aku tau ko tengah sedih semalam. mesti aku buat sesuatu supaya ko akan gelak sampai ko tetido tau!!!! ko nih... rasa nak gigit plak.... Ngap!!!!!

Ungku Nor said...

jangan ngadu dengan pintu jamban opis tu banyak2 sangat..kang dia buat gusip kaaanggg..bahye weihhh!!

;p

Mya said...

take care baby... nanti kita cuba selit2kan masa untuk jumpa k.. meh hug sikit.. :*

kadok said...

g cuti2 ehh..jgn sedih2..x baik..suka dgn phrase ni.." if one day I cried because of someone, the only person I have to blame is myself - because I let he/she play such a big role in my life"..sangat power kata2 tu..hehehe

Acai said...

huhuhu, nape ni akku..moga semuanya bertambah baik ye..16hb lama lagilah kak..update sekarangpun takpe,hihi

Masy said...

salam sume,
malas pulak nk balas satu2 hehehe. tp thanks~