Wednesday, March 25, 2009

378: Menghitong Hari~

Hari ni dah 25hb. Maknanya kurang 3 bulan dari sekarang. Sejak bulan lepas, aku cuba mengumpul duit. Bimbang laaa, bimbang bila tiba masanya aku takdok duit nak dipegang.


Nak kata aku bertungkus lumus sangat pun takde laa sangat. Almaklumlah. Tak berapa nak rajin. Hahahaha. Tapi boleh dikatakan, elaun aku pegi ke sana sini bulan lepas dan bulan ni, aku tak berapa nak sentuh. Nasib baik laa selera makan aku ala² takde masa kat Ganu aritu. Selamat duit aku. Syabbas bettiiii *sambil tepuk perot sendiri* Duit claim bulan lepas pun sama, belum terusik lagi. Tak berani nak usik. Huhu~

Kalau sungguh bagai dikata, insyaAllah gaji akan masuk arinie. Kalau betul lah. Dan kalau betul, aku kene asingkan duit belen gaji bulan lepas untuk mengelakkan berlakunya adegan berloba-loba yang lama sudah aku tinggalkan (lama ke? huhu). Dan nasib baik jugek takde sale skang ni - eh ye ke? Ntah la. Aku pun dah kurang rajin merayap ke JJ. Takotttt. Takot terguda dengan keindahan bersoping.

Harap-harap kesihatan aku baik sajork - batuk je sket. Aku perasan perubahan sistem tubuh badan aku yang ada masanya sensitip bukan main. Risau gak kalau-kalau gastrik datang menyerang lagi. Janganlah ko sakit wahai tubuh dan organ-organ dalaman. Aku nak pakai korang lama ni. Banyak lagi mende belom selesai. Huhu~

Pasport pun belom buat lagi. Minggu depanlah.

Semenjak kes 373 tu, aku memang cuba menyorokkan apa saja kesukaran daripada pengetahuan dorang. Dan berkenaan perkara di atas pun, sebenarnya aku dah cakap kat mak - jangan bagitau sape-sape. Tapi aku rasa, dorang macam dah tauuu je? *huhu* Apa laaa mak aku ni, semangat perkongsian beliau ni memang menebal betoi sampai terlupa permintaan aku yang penting tuh.

:tsk: huuuu~

Aku tak bagitau bukan sebab aku eksen ke ape ke. Tapi demi nak mengelakkan terperangkap dalam situasi yang tak syiok. Aduih... serba salah.

perghhh dilema ni~

Takpe baby, takpe... cool down.

:astig:

33 comments:

Qas said...

wah. gaji mu dollar kah?

saya ringgit je.

gaji mu dijangka masuk hari ni kah?

saya selasa depannnnnnnnnnnnn je.

babi ah.

ghaahahhahahahah

Rozita said...

bagus amalan berjimat cermat tu..heheh jgn berloba loba..:)

Masy said...

qas,
mimpi jelaaahhh dlm dollar hahahahah

errmmmm katanya arinie. tp tataulah. kite tunggguuu :D

kak rozita,
jimat cermat ade makne ni kak hehehheh :)

Manje said...

wah k.masy,
mesti dah banyak simpan duit ni. mintak skit boleh~?? teeheehee....

achik said...

mau ke mana kah kak baby??? nak ikottttttt.. ;p

Masy said...

manje kuncop,
alahai.. baru nk kumpul2 ni manje uii.. huhuhuh~

achik,
haaaaa jauh akak nk pegi ni ;D

Jard The Great said...

aku rase mesti dah beribu2 duit ko dlm bank.. heheh..

bila nak blanja aku nih.. hehehe..

noorlara said...

ooit mende yg rahasia sesangat tu, nak bertunang ke? Nak kumpul duit cara terpaksa senang jek masuk main kootoo

Masy said...

jard,
dulu penah laa ade ribu2. since masuk umah sndiri ni, nk kumpul ratos2 pon rasa nk merangkak. huhuhhu~

kak noor,
fuuhhhhhh!~ amiiiin utk kekata akak tu (sambil cari2 sape laa nk btunang dgn kite ni huhu). sy blom brani lg nk main kutu2 ni kak hehe

ad3ck said...

Sedang elok lah tuh. Belen kat dalam bank ku RM20.98. Paham-paham lah ye ;p.

McBudu said...

nak gi umrah...?

Masy said...

ad3ck,
aa paham. belen dlm bank RM20.98. pastu? :p

McBudu,
ermmm taklah. tp amiiiiiiin utk tu :)

Mya said...

jom pegi JJ jom..

arianna adrizal said...

urgh~

tensi btul bila sebut hal saving ni. tekanang.. tekanang..

sib baek nda ada mud soping. kalu tak.. huh~

xpela kak.. yg penting gambarnya iya ;D

Masy said...

kak mya,
jom jom~

anne,
mmg tekanang berlebihanggggg huhuh

yaaa yg penting gambau :D

NONIE AZIZ said...

hiksss..akak dah lega sket dah menapas...gaji masuk hari ni...azab ooo nak tunggu gaji masuk...tinggai tujuh hengget jer tadi..

HappyIrfa said...

bilalah aku nak menyimpan utk diri sendiri nih(smbil pikir smpi pecah kepala).

Monkey D Luffy said...

kumpul duit kawen ni ;p

Masy said...

kak nonie,
gaji sy pon dah masuk! yeahuuuuu~ tp pastu kene korek balik huhuuhuh

kak irfa,
jom pecah paler same2 huhu

monkey d luffy,
bukan lerr :p ade hal berkaitan pelancongan :D

poyaty said...

k.masy,
cket duit tuh bleh? huhuu, kesian cket dgn org tak bergaji ni. sensitip hal duit. kehkeh

zino said...

kumpul duit banyak banyak nak kemana? nak buat apa? nak buat kenduri ke? hehe

Masy said...

poyaty,
olololo siannye... nah seposen, ok tak? huehehhheheh~

abah angkatku zino,
isk kenduri mendenye plk hehe. nak melancong ni abah :) tu yg kene kompol huhuuh~

kadok said...

kumpul duit nak kawen atau nak pusing2 dunia?

Masy said...

kadok,
nak pusing² tp taklah sampai dunia, bro.. heheheh

HEMY said...

ahhh..apa ni zino abg agkt...aku nk jadik adik agkt gakk..ahahaha!!!

aku lupe la ko nk kemana 3 bulan lagi???mana ek??haaaa...beijing kann..belikan CF card sandisk extreme 3 8GB...pleaseeeeeee

Masy said...

anul,
ABAH angkat laaa bukan ABANG!! :p adik angkat? ahahahahahha gatal tekak aku! hahahaha

grrrrrrrrrrrrrrrr bising tau bdk ni! takde takde aku tak nampak pape bende berunsur pesanan kat sini lalalalaalalaalalala~ hahaha

Mak Su said...

kes 373? errr... yg penting jaga diri, jaga jiwa... insyallah luaran akan sihat2 belaka :)

duit mmg tak boleh beli apa-apa pun (err... eh! bolehlah, can buy many things), tapi yg penting dalaman kita :D

aim-a said...

wahhh..gaji dlm dolar tu..aku dah 2 tahun berangan² nak menyimpan..tp..hmm...x jadik lor..asyik kne goda aje...:p

en_me said...

kenerr semayang istighara tewww..

Zalisa Maz @ ZN Isa said...

betoi le, akak pun takut tul tak de duit dalam tangan. hehehhe. lomah betul imam kak. huhuhu

Masy said...

maksu,
thanks maksu :)

errr duit bole beli mcm2 tau ;)

aim-a,
takde nyee dpt gaji dlm dollar huhuh.

en_me,
haaa mesti pikir lain ni... hehe

kak zal,
sbb zaman skang ni sume mende nk pakai duit kak.. huhuhu

aNIe said...

Masy...betul ke orang kata kalau kita mimpi seseorang tu...maknanya dia sdg merindu kita.??

Kara orang je kot...hehehhe

Masy said...

kak anie,
ni mesti salah tmpt komen ni hehehe. tu org kata laa kak, x tau laa hehehhe *malu ai*