Friday, March 27, 2009

379: Mimpi je..

:hi:

Sebenarnya, beberapa hari lepas aku mimpikan orang tuh. Errr ntah apsal tah. Nak katakan aku dok teringat kat dia, takde le sangat (aikkk apsal stetmen cam stetmen kantoi neh??). Mebi sebab siangnya, ada tersebut pasal dia kot. Kot laaa..

Alkisahnya masa kat opis. Petang tuh kami bersibuk-sibuk menyediakan surat untuk diposkan pada macam-macam jabatan untuk satu projek kecik yang kami handle. Sambil menenyeh surat dalam sampul pos express tu, aku selak laa antara banyak² surat tu - saje nak sibuk. Dan kebetulan aku terperasan nama aku pun disenaraikan dalam surat pemberitahuan sebagai salah sorang yang akan handle mende ni. Bukan exact handle laa pun, terbabit laa kirenya.

Pastu aku pun terpikir. Errr...~

kat ***N ade {nama projek} ke eh? aku tanya kat opismet
ermm.. eh tak mustahil ada
aku telan air liur. hauslah :p
ha'ah eh? Mas tak tanye ke dia? kot laa ada, kite kene mintak feedback gak
errrr kene ke? malaslah
. tapi rasa cam tak patot plak, macam tak pro gitu hahaha
alaaa apa salahnye. heheheh. ape nama dia? lupe plak
sarokhan (bukan nama sebenar hahahahaha) aku jawab sambil wat² tak interested
haaaa sarokhan. kalau betul, kitorang antar Mas jelah jumpe dia
errrrr... takmo ah huhuhuh
. ye ke takmo? *wat muka gusip kat diri sendiri*

Ekcely kalaulah betul-betul jumpa pun, aku rasa takde masalah kot. But still, kalau boleh diminimakan kemungkinan untuk itu, lagi bagus. Sebab apa eh.. Kalau boleh, aku mahu yang masih menyimpan perasaan tu (kalau ada lagi) biarlah aku je - bukan dia. Bukan apa.. aku tak attached dengan sapa² lagi dan aku tak perlu jelaskan apa² pada sesiapa. Err aku bukan kata dia ada hati dengan aku lagi, tapi bila berjumpa tu... Cara dia pandang aku, dan bercakap tentang aku - sikit sebanyak masih lagi macam dulu. Mek guguplah.

Ah bukan nak cite pasal perasaan ler. Mimpi.

Aku mimpi dia berprofession lain. Uniform gitu. Motif laa mimpi beruniform bagai. Hohehohe. Tapi tang dia bawak kete takde bumbung tu, rasanya aku penah mimpikan benda yang sama 6 tahun dulu. Masa tu member tu vangga laaa aku mimpi dia bawak kete macam tu hahaha.

macam ni laaa rupenye dalam mimpi tuh

Gaknye kalau aku cite kat dia, mau laa tersedak² dia gelak. Hehehehe. Tapi aku takde laa macam Anul mimpi nak make out laa ape laa takde maknenye. Dalam mimpi tu, aku just sms je dia yang aku nampak dia (tapi pastu berbalas² sms tu pakai kertas - sms zaman batu kot?). Setakat tu je laa hehehe.

Errmm.. rasa macam nak termenung pulak. Hehe~

Have a great weekend!~

21 comments:

ad3ck said...

ingatkan kak mimpikan saya tadi ehehe.

Rozita said...

mujur hanya sekadar mimpi..
tak suka lah dgn "uniform' tu..:)

Masy said...

ad3ck,
aiyoooo bole gak laa.. nanti akak cuba usahakan ahahaahh!~

kak rozita,
yaaa sibbaik mimpi je :)
tp dlm mimpi tu dia nmpk kiut je pki camtu hohehohe~

Rya said...

ekeke
boleh tahan fantasi akak ni
eh
tak boleh tahanlah
ahaha



*apada word verification - plochot?
opocot ke apa? ; p

Jard The Great said...

waa.. mimpi2 org pompuan mesti yg innocent2 ja kan kak? kan??

tak mcm sang lelaki.. huh?!

Masy said...

rya,
isk mane de fantasi.. mimpi laaa :p

cam opolot je?? ;p

jard,
tu arrr... tp gaknye sbb lelaki kan ade satu 'kes' bile bab mimpi2 ni.. takmo ah sebot ehehheheh~

noorlara said...

masy memang mimpi tu mainan tido tapi ade gaks mimpi yg memberi suatu petunjuk dengan syarat masa nak tido tu ada bace apa-apa doa yg patut, adeke?
jangan simpan perasaan sensorang kang bleh dapatsakit hati sebab dah tepu ngan pendaman perasaan, luahkan pada dunia....kwang kwang kwang...dengau nasihat hakak ko ni

Acai said...

akku ni, kata orang kalau mimpi orang tu kita selalu fikirkan tentang dia tau,hihi..lenkali mimpi sy je kak..ada gak faedahnya (ape ek faedahnya?,hahahah)...

Masy said...

kak noor,
ermm... ade gak baca doa.. mebi x cukup kot ehehhehe

aa... mane ade pendam2 perasaan ni :)

acai,
ooo ye ke? tp takde pon pikir. klu mimpi acai dpt ape pulak? dragon fruit?? ;) hahahahhah

kad0k. said...

dalam hati ada cinta...huhuhuhuhuhu

NONIE AZIZ said...

tergelak akak baca komen Kadok...biasanya org kata kalau kita mimpi org tu pun tingat kat kita...eh betul ke ha? ke akak reka ha...hikhikhik...yang penting masy anggap jer punca termimpi dia tu sekadar penyedap mimpi...hahahaha

Masy said...

kadok,
dalam hati ada darah hehehe

kak nonie,
sy penah gak dgr yg mcm tu. sooo anggap jelah dia tingat kat sy eh? hahahahahah. sy malas nk anggap pape, bole kot? ;)

HEMY said...

alaa..kalau ko mimpi make out pn ko tak citer kan kan kan???ahahaha

poyaty said...

amboi.. termenung tepi pantai nampak. kat zargus ada pantai kak??

Masy said...

anul,
wehhhh aku bkn cam ko tau! :p hahaha

poyaty,
uikss jgn kata pantai - bantai, santai, lantai, rantai pon ade gak hehehe

Monkey D Luffy said...

hehe... cinta lama ni... ;)

aim-a said...

mimpi sbb rindu kot...atau dia yg rindukan kite :p

tp ayat last tu sedap aaaa ... layan...

rasa kehilangan hanya akan ada bila kau pernah merasa memilikinya

syahdu sungguh..uwaaaaaaa!!!

zino said...

mimpi tak apa lagi jangan mengigau hehe

LavENDer Wind said...

"rasa kehilangan hanya akan ada bila kau pernah merasa memilikinya"

True ...

~mardihah~ said...

lorrrr..ingat mimpi Dihah datang ka...tok kadi datang ka...hehehe

Masy said...

monkey d luffy,
ala² laaa eheheehhe

aim-a,
ermm.. tang rindu tu tak pastilah pulak. teringat tu mungkinlah. teringat dgn rindu lain kan?

abah angkatku zino,
heheheh mintak² jgn laa smpi ngigau hihihi

lavender wind,
lirik lagu tu. tp betul kan :)

mardihah,
hehehehe klu akak mimpi tok kadi dtg dgn Dihah tu ape laa pulak maksudnye eh? hahahahah~