Friday, April 10, 2009

384: Doktel!

Rabu lepas, tepat pukul 5 petang aku bercadang nak berambos dari opis sebab nak gi jumpe Acai - nak amek kad kawen. Oww... Acai nak nikah dah esok uols. Congrate² !!
:woooh:

Macam biasa, bila nak balik kene laaa mengadap Mr Sivaji since dia memang ade plak kat opis. Kendian beliau bertanye..

u tak sihat eh?
batuk je
(definisi tak sihat untuk aku adalah demam, ataupun gabungan demam, batuk dan selsema. salah satu daripadanya tidak diterima sebagai 'tak sihat')
i dengar dari tadi u asik batuk je. sampai i pun batuk skali - kendian dia pun batuk
heeeee~
dah gi klinik? dah makan ubat? bla bla bla

errr aaa klinik blom, ubat ade ni - sambil tunjuk ubat yang Anne bagi hihi
esok pagi u pegi klinik. mintak mc kalau boleh. make sure keje u takde yang pending. ade yang tak siap ke?
(pikir jap) rasanye takde
then esok u mintak mc

Kekadang aku memang tak perasan yang aku ni sakit teruk sampailah ade budak opis ataupun Mr Sivaji sendiri yang akan sound suruh aku MC. Sebab aku tak demam. Kalau demam, mesti awal-awal lagi aku dah amek MC. Hehehe.

Makanya, pagi semalam aku gi klinik. Dan jumpe doktel yang agak boleh tahan laaa... *kelip² mata* Setelah briefing sket ape saket aku, inilah antara perbualan kami yang sempat ku catat dalam minda. Eceh.

ade makan ubat tak?
aaaa... ade tapi ubat orang lainlah heheh
(senyum senyum) batuk² ni ada kahak tak?
(pikir jap) tak. eh tapi lepas makan ubat tu ade la sket. sket je la..
(senyum sambil tulis²) suara berubah tak?
aaaaa ni doktel dengar sore saye ni, berubah tak? berubah laa sket hehe
(senyum lagi sambil tulis²) mesti saket tekak kan?
taaakkk (geleng² paler)
(senyum lebau) gatal² kat tekak?
taaaaaakkk (geleng² paler lagi)
(tahan gelak sambil tulis²) demam?
taaaaakkk (geleng² paler lagi)
(senyum sambil geleng paler) takpelah saya check awak eh
yee sile sile

Doktel ni mesti pening kot, sumenye aku jawab tak. Heheh. Lepas dia check dan bagitau nak bagi ubat apa, aku dengan wajah suram dan comel menyampaikan amanat Mr Sivaji dengan jujur dan telus.

Doktel, bos saye soh mintak MC.
(senyum giler lebau - mungkin nyaris nak gelak kot)

Salahkah aku?


Tapi ubat yang doktel tu bagi memang ah. Tak buat aku ngantuk pun, tapi.... gua jadi 'high'. Gaknye camtu kot rasanye kalau ko makan ecstacy, atau minum daun ketum. Aku nak berjalan dalam rumah pon kene pegang dinding. Ni satgi camne laa pulak keadaan aku lepas makan ubat kat opis ni. Adeehhh~
:tsk:

30 comments:

Jard said...

tgh high la nih ek?? hehehe... tido.. tido!

Rozita said...

ko mmg sorang pekerja & pesakit yg jujur..he3

Masy said...

jard,
baru lps mkn obat ni, japgi high laa ni hehehe~

kak rozita,
sbg insan pon sy mmg jujur hihihihii (jgn muntah eh)

achik said...

errr dapat tak MC nya??? ;)

13may said...

lepas ni sambung MC plak...bahagia bahagia :D

Masy said...

achik,
dapaatttt hehehehe tp semalam je lah huhuh~

13may,
sape sambung MC? ko ke? huhu~

Mr PenyuBiru said...

bila ko high ko rasa ko ni fly ek. jgn ko makan apa yg fly makan dah. haha

kakpiah said...

wa pon dah lalok baca entri lu nih..
so kesimpulannyer .. lu tak dapek MC la ek?

:D

Masy said...

penyu,
ape salahnye mkn mende yg fly? ok wat. hahahahah~

kak piah,
dpt laa kak. sbb tu smlm x keje :p arinie je xde sbb x ckp dgn doktel "doktel, bos sy soh amek MC sampai senin". hahahaahh~

poyaty said...

k.masy, cpt2 sihat

kemudian, bole la kita ye..

ahahaha

flush said...

hbs tu dpt ke mc nye.. cerita tergantung ni..

kau membuatkan aku teringat zmn dkt arau dulu, perliss bestttt walaupun panas..

Masy said...

poyaty,
mmg harap2 nk cepat sihat. kita ape? ape? tak pahamlah lalalalalala~

flush,
dapat encik.... semalam gua MC :)

ha'ah panas giler!! giler! tp masa nk balik tu ujan lebat giler!! giler ah! hehehheeheh~

HEMY said...

beshnyaaa boss suh MC..aku ni sakit mata pn cam tak smpi hati nk amek MC..tkut ada keje

Masy said...

anul,
aku jarang MC beb sbb jarang saket. tp bile saket mmg lambat baik. tu sbb bos aku gitu. nak2 plk batuk kan bole bjangkit. huhu~

noorlara said...

masy,
tak sihat lagikke, main ujan kot atau berpanas atau tidur lambat macam burung antu, tu le paseinye.
Almusykille plak, MC tu bleh diambil ambil ngan mudahke, Kat Ipoh separuh mampos baru dapat MC, nyampah tapi ade gaks yg nampak sihat tp dapat MC berhari-hari, apapun semoga masy rehat dan sihat diujung minggu ni. g nite n sweet dream

kingbinjai said...

kalau saya jumpa dokter, saya tak perlu mintak mc. dokter yang akan offer. mau mc? mauuuuuuuuuuuu!

[S]itie [B]Um [B]Um said...

btol ke ubat yg die kasi tu?

Monkey D Luffy said...

ada RANSANGAN tak ubat tu ;p

zino said...

elok le duduk rumah je diam2.. dah elok nanti baru pegi kerja..

Uncle Lee said...

Hi Masy, love your humour.
Have a pleasant weekend, Lee.

Ms Minnie said...

masy...

high cemana pun ko.. ko tetap takkan tinggiiiii... muahahaha... ada kena mengena tau... kalau tak de pun ko buat-buat ada...

chii said...

ihiks..dokter senyum2 plak eh..
teringt drama semlm..dokter dok sangkt kat pesakit..alala

eL said...

eh acai nak nikah dah? dah nikah ehh

kueh bakar said...

diorg kata ko hampir pi gathering mini tu...

kad0k. said...

lepas bg tau dokter pasal bos suh amik mc tu ape reaksi dia? hahaha..mkn ubat ye sis..semoga cepat sembuh..:)

RaFFLeSiA MeRaH said...

ishhhh...akak kalau amik ubat yg leh jadi mamai2 tu, mau 2/3 hari baru normal balik badan ni, kalau x, rasa melayang jerrrrr satu badan, badan berat pun leh jadi ringan....hukkksss....

13may said...

MC lagi ker nih?

achik said...

MC lagi ke ni???

Mak Su said...

hari ni camner? dah ok lom?

Masy said...

kak noor,
ubat dah abes. tp batuk still ade lg, cumanya taklah susah nk tdo mlm cam sebelumnya. skang ni sy topap sendiri ubat batuk - beli kat farmasi :)

kingbinjai,
woooo means king jmpe doktel time dah kronik laa tu hehe

siti bum bum,
betul.. tp dos dia bg tu yg pawerut kuat kot

monkey d luffy,
ransangan sampai teransang nak baring :p

abah angkatku zino,
tak jugek.. ujung minggu balik melaka gi kenduri kawen mmber :)

uncle lee,
thanks!~ :) hv a pleasant day, uncle :)

minnie,
huehehehehhe tempeleng pusat kang baru tau hehehhe

chii,
aikkk ade eh? tp doktel ni mmg gini kot :D

eL,
yaaa udah nikah dah hehheheh

kueh bakar,
hampir laa.. tp ko pon x gi eh?

kadok,
dia senyum je.. tp dia bg MC tu heheheh. thanks bro~

kak RM,
mmg rasa melayang laa kak.. konon2 dah kuroslah padahal takde maknenye haaahhha

13may,
tak... :)

achik,
tak tak :D

maksu,
tinggal batuk je.. panas dalam sume dah setel dah :)