Friday, April 17, 2009

386: Kokol de Kronikel

Cintamu,
Yang kurasa walau tak terucap,
Semakin dalam

Cintamu,
yang terukir di batas cintaku,
Selamanya

Tak pernah ku mencuba,

Lepaskan cintamu walau sesaat,

Sejujurnya diriku terlalu sayang padamu

Ku ingin selalu dalam,

Cintamu


Dan tiada yang kan memisahkan,

Selamanya

Cintamu,

Yang terlimpas, terbias matamu

Selama ini


Adakah di hatimu,

Terbesit satu harapan untukku

'Tuk berjanji selamanya kan selalu milikku

Satu cinta,

Tak pernah kumencuba,

Lepaskan cintamu walau sesaat,

Sejujurnya diriku terlalu sayang padamu

Kuingin selalu dalam,

Cintamu...


Cintamu - Dygta feat Ira


Tengah syok layan lagu ni. Mendayuuu je. Ni kalau layan time² berchenta ni musti best. Takpe, ku teruskan berangan. Hehehe.

Batuk-batuk masih berterusan sampai naik fedap aku dibuatnya. Bukan apa, jangan kao ingat aku tak berpantang. Ai berpantang ok. Pantang tok moyang aku mengata aku tak pantang macam orang bersalin time² batuk kokol neh.

Dahtu mende yang ko fedap tu, baby? korang bertanya pada aku - aku imejin je.

Fedap sebab semakin aku berpantang, makin menjadik² pulak batuk aku neh. Ubat batuk weng-weng pemberian berbayar daripada encik doktel senyom tuh dah selamat abes dah isnin lepas. Tengok, aku ni patuh tau dengan arahan doktel - soh makan 10ml, aku sukat betul² 10ml. Walaupun semasa makan ubat yang berperasa cam cilaksss itu seluruh tubuh akan terefek, namun ku gagahi jua. Malah cara makan ubat itu jua ku mematuhi undang-undang yang telah digariskan oleh mak aku. Iaitu makan ubat tanpa disulami dengan air-airan sama ada berperisa mahupun tidak.

Tapi batuk tetap batuk *terbatuk-batuk sambil menaip nih*

Oleh yang demikian, aku pun ape lagi sekarang. Semua aku bedal. Tapi taklah bedal sangat. Cam kat Kelantan aritu, aku rasa lemaaaaah sangat sebab ko dah laaa jalan jauh panas² tu, pehtu bila order air pon air panas. Tak ke semakin panas diriku ini?? Makanya aku pun orderlah fresh oren satu. Perghhhh... aku rasa memang dah lama aku tak minum ais ni, daripada sebelum batuk lagi. Asek²lah order air suam sebab terasa diri kekurangan menconsume air suam.

Aritu masa kami gadis² sunti keluar berloba² secara sopan kat Mid Valley, aku terliur tengok banana split. Terlupa plak yang sebenarnya haus, pehtu gi order banana split plak. Baguih dok ada.

Masa budak pompuan tu tengah sediakan order aku tu, tetibe je dia cakap kat aku ade satu ingredient takdok. Owww.. whipped cream dah abes. Ekcely aku tak pedulik pon ade ke tak, bukan aku suke nau. Pehtu aku try mintak budak tu oberdosekan coklat cair atas banana split guwe. Yessssssssssssssssssssssssssssssssssss berjaya!!~ (tapi bila tengok dalam gambar ni macam tak berapa banyak pon??). Banyaklah - sampai melimpah keluar. Huhu~

Pastu ape lagi? Mamamlah~

Rasa jelah.. rasa sampai habis. Hahahaha!

Dari semalam Mr Sivaji pun dah bising-bising sebab aku batuk macam takde kesudahan. Dia suggest pegi doktel kat sanun, makan ubat yang ini, offer duit (dia mengesyaki aku tak gi jumpe doktel sebab takde duit) dan sebagainya. Tapi aku suke kata-kata opismate baru aku neh.

kalau batuk ni kene bagi dia rehat
i dah bagi dia cuti per <-- Mr Sivaji kata

Itu MC laaa Mr Sivaji :p Tapi sebenarnya takleh nak cuti sangat pun. Workload tengah loading skarang ni hehe. Minggu depan ni kene standby ke Kedah. Pastu Mr Sivaji tanye aku nak ikot ke gi Perlis lagi (minggu depan gak). Aku lajuuuuuu je nak ikot hahaha. Bukan ape weh, kali ni dorang nak masuk Thailand secara sah - nak jumpe Gabenor mane tah. Aku bukan pedulik pon laa kan, yang penting nak berjalan je hohehohe. Tapi tataulah tu. Pegi pon ok, tak pegi pon takpe.

Bolehlah mengulau kalau Mr Sivaji takde lalalalala~

23 comments:

Mr PenyuBiru said...

patutlah batuk... berpanang kunun...cehh!!

HEMY said...

ooo..dh tukar layout laaaa

oit..aku pn kalu batuk mmg yg jenis gegar oh...smpi terasa nk cabut je paru2

tp kalau aku bedal rambutan brg sekilo dua..baik lah ia..ehehehe

achik said...

berpantang la sangattttt.. ekeke..

rya said...

pantang jumpa

ih ih ih

Masy said...

penyu,
aku pantang laaaa isk3

anul,
layout??? ko ni ngigau ke hehe

ko gile bedal mutan. mau laa admit spital lps tu hahahah

achik,
lerrr betul lerrr... heheh

rya,
pantang sgt! hahahah

Sierrauniform said...

sian laa..cepat la kamu baik yaa..

13may said...

munga munga cinta?

ehem ehem :P

Masy said...

rembo,
harap2 gitu la sohabat. aku bener2 rindu mo mkn siklemak huhuhuuuuhu~

13may,
munga munga cinta tu kebende? gajet baru ke? :p

flush said...

sma la kita.. aku pun batuk gak.. tp aku belasah air asam jawa pekat je.. amik ko, hilang jap.. tak tau la jap lg dia dtg blk ke tak..

agak2 jumpa tak kita masa kenduri acai nanti.. rasa cam nak pergi.. tapi acai tak bg kad.. rasa malas la.. hahah

Masy said...

flush,
klu minum slalu tu bole ilang.. heheh

ko pegi ke? aku ni takde mmber nk tumpang mengadu (i mean nk ajak pegi skali). klu pegi bole le jmpe. alaa acai x sempat tp mmg dia soh jmput sume.. pegi jelah.. ko kan bestfren dia hehehhehe

poyaty said...

kakak masy

jgn mkn banana split.

minum air suam je

baru bek batuk yg uhuk uhuk tuh

cpt2 g baik batuk

pehtu jum baskin robbin dkt s.a mall

oke??

aNIe said...

Hmmm...dah lama tak makan banana split...ada coklat kat atas plak...memang sedap

Lee Novotny said...

Oooooo makan pisang eskrem rupanya...mak shima lah noks...ehh tu bos nak bagi choti choti tu, hah apo lagi, rembat je lah, buleh gi merayau lagi! **lariiiiiiii

Monkey D Luffy said...

ko batuk tak apa

jgn loya2 ;p

Ms Minnie said...

masy... elok gak tu... ajak la aku ngulau sekali... muehehhe... anne... nak join the ulau club???

kueh bakar said...

kuatnya ko bejalan...

tahi lalat besar dan berbulu kah dikaki?

ngeh..ngeh..ngehhh...

zino said...

batuk2 pun bedal juga eskrim.. mana nya nak baik cepat.. lepas tu tak pelawa pulak tu hehe

Ungku Nor said...

ada keje kosong tak kat opis awak?
macam best je asek jenjalan sana sini..ihikss

noorlara said...

banana split, yum yum yum sedapnye, batuk sendiri tanggung kan kan kan,

hadek hakak dok jiwang ngan lagu syinta tu ade pepe ker?

Cepat hilang batuk tu!

Masy said...

poyaty,
mmg asek minum air suam je tp tak baek2, geram nih - tu yg tala gak banana split tu hihi

kak anie,
sedaaaapp. tp yg kat midvel ni kurenglah kak. tp bole laa asalkan ade hehehe

lee,
nak ke? kat UK tu mesti melambak2 hehehe. alaaaaaaaaaa klu bg free ok gak, tolak cuti x best. lgpon sangap ah dok umah hehe

Masy said...

monkey d luffy,
klu loya nape plk? :p gedik eh ko!~ hahaha

minnie,
bole jeeee tp klu ko bz pon x guna gak hahahaaha

kueh bakar,
keje laaa wehhhh.. klu aku x bjalan kang tak keje laa namanye :p

abah angkatku zino,
itu lps dah tensen tuuu abah. klu x sy pantang tau. ekcely pelawa dah mmber2 kat situ... dorang mamam sket je heheh

kak ungku,
keje kosong xde gaji adelah. nak ke? hehehe

kak noor,
ya benerrr hahahaha

mane de chenta2 ni kak.. masih single lg neh huhuh~

NONIE AZIZ said...

masy cuba makan ubat batuk cap ibu dan anak pasal akak kalau batuk.. ubat batuk klinik ni tak mendatangkan kesan pun kat akak lagi teruk ada..

Masy said...

kak nonie,
bos sy pon ckp camtu. xpelah sy abeskan ubat doktel ni dulu, pehtu sy mkn ubat tu eh :)