Wednesday, April 22, 2009

388: Hari ini 22 April..~

Salam sume..

Arinie birthday bundaku! Selamat ulangtahun, bunda.. Semoga Allah memberkati hidup bunda, dikurniakan kesihatan yang baik, dipertingkatkan kesabaran dalam menghandle anak bongsu (tah sape tah budak tu isk² degey nok mampuh), dimakbulkan segala doa dan diberikan ketenangan dunia dan akhirat. Amin....~

Me love you, bunda~
:inlove:

Sape² yang rasa nak bagi sesuatu untuk menggembirakan hati bunda, bolehlah menggunakan aku - maksud aku bolehlah memberi hadiah pada aku sebagai wakil. Anda bolehlah mula memilih baju, kasut, henbek atau apa saja di gerobok kegemaran aku (aku tengok je stakat ni huhu). Tapi sebelum beli tu, tanye ai dulu tau. Let me choose. Hahahaha.

******
Petang semalam sebelum pulang ke umah, aku cam biaselah ke toilet dulu. Elok je nak keluar, aku dengar bunyik budak menangis. Me cuak laa sket sebab masa tu dah pukul 6.30 petang - kot laa antu ke huhuh. Rupa-rupanya anak sorang encik ni (encik yang selalu datang betulkan PC kitorang). Alahai tombam eh... teringat kat Alfi laa pulak.

Puas laa kakak opis aku yang berdua ni dok pujuk², lagi kuat meraong budak tu hahahaha. Elok je aku datang, aku panggil je dia - terus senyap ko! Tu dia aura keibuan di situ wakakakakaka. Aku puji²lah sket kata dia ensem laa ape sume, memang senyap itu budak.

eh eh Mas, dah tak lama lagi nak kawen la ni
ha? apsal plak?
orang² tua kata kalau budak kecik rasi dengan kita tu maknenye dah tak lama lagi tau
ooooooo ye ke? tatau laa pulak

Itu orang² tua laa yang kata ye tak. Orang² muda kata ape pulak? Kalau betul, aminkan jelah - ape susah? Kata² kan satu doa. Kalau kata² yang baik, why not - betul? ;)

Tapi memang lepas tu itu budak siap senyum lagi kat aku. Kakak-kakak sekelian, jangan jeles hah hahahahah~

******

Malam tadi secara tak pasal-pasal aku mimpi pasal baby lagi. Baby yang tak diberi perhatian dalam keadaan tengah sibuk berperang tu aku laaa yang jaga. Sampai terlupa yang sebenarnya masa tu tengah sibuk berperang laa weh. Orang tengah tembak² kat luar tu!

Memang sah. Memang sah laaa kata orang. Kita ni selalu akan mimpikan benda-benda yang kita alami sebelumnya.


:sleep:

*ada masanya memang yang indah tu semuanya dalam mimpi. kalau ketika berjaga kita tak bahagia, sekurang-kurangnya kita kan masih boleh bermimpi... hum....~

27 comments:

Qas said...

mak mu cam orang arab gitu.

mmg arab2 eks?

arianna adrizal said...

tp nape ek org mmg gemo tul ckp camtu. aritu ms pgg anak buah kak nab tu pun org kata camtu gak.
dah tu kan dia punya xmo lepas smpai baek punye blweek kat bj sy lg tu. oo manyak pandaii aa.. tau sy xkan marah.
hoho.

Masy said...

qas,
ermm tak pon. pakistan ade ler. tp mak je eh camtu, kat anaknye takdok plak menurun ciri2 aroban itu hehehe

anne,
itu ler pasal. tp ok laa tu budak2 suka, daripada bapak budak yg suke. hahahahhahahahaha

jom mkn bege lagi arinie!

Rya said...

a'ah akak, sy macam dah terbau2 nasi minyak, kompang pun dah sayup kedengaran..
aih, kata nak turun s.a saja, kena lajak gi melaka nampaknye..

~cak pong cak pong~

HEMY said...

budak rasi ngan aku stat aku skolah rendah lg...tp la ni tak kawin2..how???ahahaha

ibu..selamt harijadi dari bakal menantu mu plg hot ni..ahahaha

en_me said...

hepi besday bonda..

Masy said...

rya,
akak rase laa kan.. rya ni mesti opisnye seblah kedai mamak - sebab tu tbau nasik minya, betoi x? pehtu belah kiri plak ade balai raya - sbb tu ade bunyik kompang. hahahah

anul,
hahahahahah aku pon memula nk tulis camtu kat dlm entry tp saje je malas. alaaa thn dpn nanti ko kawen ler tu kan kan

poyo ah ko! ahahaha

en_me,
mekasih ye :)

Mya said...

happy birthday bunda.. :)

achik said...

hepi besday bunda kak baby.. :D

anak buah saya plak melalak bila tgk saya.. adakah itu bermaksud...??? hurmmmm.. ;p

Masy said...

kak mya,
tengkiuuuu :)

achik,
tengkiu lg :)

hahaahahahahhaah achik ni musti berwajah kebapaan ni hahahaha

Jard The Great said...

hehehe... kalo la bole idup dlm mimpi kan besh...

Rozita said...

eh..slmt hari lahir bunda..

kim salam kat bunda ye..

Masy said...

jard,
utk akak plk, klu benda dlm mimpi tu bole jadi kenyataan, lg syiok ooo :D

kak rozita,
mekasih2..

insyaallah kak heheheh :)

NONIE AZIZ said...

selamat hari lahir bunda.semoga diberi kesihatan yg baik...

akak dah gi jumpa mak lampir suwoh nujum..betula dik tak lama lagi akak dapat makan nasi minyak ko lepas ni...hahahah

noorlara said...

hepi birthday untuk bonda masy semoga panjang umo, urah rezeki, sihat tubuh badan dan bahagia sentiasa...amin

Masy said...

kak nonie,
mekasih mekasih.. adiah2 takde ke? mak sy ske klu org bg adiah kat sy hahahah

loh... akak tanye mak lampir laa pulak. bole jadi dia kelepet je akak tu heheheh (tp aminkan gak hihi)

kak noor,
amiiiiiiiiiiiiiin utk doa akak tu :)

Lee Novotny said...

happy birthday Ummi Masy! Boleh githoo nama? Sangat Arab kacukan Omputih noh?? Hiks...

Sierrauniform said...

Selamat hari lahir buat bonda mu itu..panjang umur bertambah rezeki, menantu (dapat dr nko) dan juga cucu yang membiak berkembang..

hehehe..

kingbinjai said...

semoga panjang umur dan murah rejeki

Monkey D Luffy said...

heheh..

bak kata jard

hidup dalam mimpi = mimpi itu realiti

realiti itu mimpi...

habis... NIGHTMARE ler kita setiap hari

Masy said...

Lee,
hahahaha majmuk katanya! mekasih uols :)

rembo,
ahahahaha amin amin.. tu gabung skalik doa utk aku tu hehehe

kingbinjai,
mekasih king.. amin!!~

monkey,
ehem!

bak kata seseorg laa kan pada aku : i'm ur nitemare, ur my switdrim. hohehohe~

KM said...

selamat hari lahir mak....bleh ke ckp begitu ekkk????

Mak Su said...

mimpi yg indah2, jadikan realiti. jangan biarkan ilusi, berlalu pergi.

happy birthday buat bonda masy, maksu tak ado apo2 nak bagi :(

Masy said...

KM,
boleh je hehehe, mekasih KM :)

maksu,
ermm klu ikut hati, mmglah :)

mekasih maksu.. ucapan tu pon dah cukup dah. tp nk bg adiah tu, bglah kat sy je hahahahhah

zino said...

selamat harilahir utk bunda.. hadiah pegi beli cepat2.. bunda tunggu tu.. hehe

tak kan nak hidup dalam mimpi je.. nanti asyik tidur je lah dia hehe

aNIe said...

Selamat hari lahir buat bonda Masy...

Semoga dipanjangkan usia...dan sihat sejahtera hingga ke akhir hayat...Ameen

Masy said...

abah angkatku zino,
bunda sy takleh nk seprais2 sgt la abah. kang dia x ske mende yg sy beli kang, sy yg tensi hahaha

errr takdelah smpi mcm tu :)

kak anie,
mekasih kak.. amin utk doa2 akak :)