Friday, May 15, 2009

397: Suatu Hari Nanti..


I don't know, but I believe
That some things are meant to be
And that you'll make a better me

Everyday I love you


I never thought that dreams came true
But you showed me that they do

You know that I learn something new

Everyday I love you


'Cos I believe that destiny

Is out of our control (don't
you know that I do)
And you'll never live until you love

With all your heart and soul


It's a touch when I feel bad

It's a smile when I get mad

All the little things I am

Everyday I love you


Everyday I love you more

Everyday I love you

'Cos I believe that destiny
Is out of our control (don't
you know that I do)
And you'll never live until you love

With all your heart and soul


If I asked would you say yes?

Together we're the very best

I know that I am truly blessed

Everyday I love you

And I'll give you my best

Everyday I love you


Lagu ni dah lama kan. Tapi tak pernah pun aku amek tau liriknya. Selalu tu dengar je tapi tak pernah cuba menghayati.

Taukah bahawa kebahagiaan boleh datang dan pergi macam tu je, macam angin lalu. Semalam mungkin kita sangat bahagia sampai terlupa dunia akhirat. Tapi boleh jadi hari ini kedukaan yang lama disimpan dalam peti tu akan diumpil selaknya yang dah berkarat tu oleh orang lain.

Setiap saat dalam hidup bagi mereka yang pernah dilukai, pasti akan berusaha sedaya upaya - bergelut dengan perasaan dan kenyataan untuk melupakan. Yang berjaya, akan teruskan hidup. Dan yang gagal, akan terus tersangkut di alam fantasi. Bagaimana pula dengan yang sudah berjaya, tetapi realiti kehidupan yang lama ditinggalkan itu terus-terusan menariknya untuk kembali ke masa silam?

Sekuat mana pun hati, tentu akan tersentuh bila mengetahui hakikat bahawa rupanya dalam hati dia, pernah menyimpan hasrat untuk memiliki. Sedalam mana hakikat kelukaan yang pernah dia benamkan dalam jiwa, tetap juga tercuit rasa hati yang pernah menyayangi.

Kita sama-sama tahu. Cinta tak semestinya bersatu. Kerana cinta di hatimu itu pun pada asalnya memang bukan untuk aku. Dan itu pun kita sama-sama tahu. Aku datang dan diterima bukan kerana aku betul-betul kau mahukan. Aku tahu itu, dan aku yakin kau pun sedar.

Teruskanlah sayang kehidupanmu. Sampai satu saat nanti, aku harap kau pun akan meraikan kebahagiaan aku melupakan perasaan ini.

Hari itu akan datang, aku yakin. Insyaallah..~
:anongnangyari: # di hati kecilku berharap kau masih sebahagian dari hidupku..

18 comments:

aku said...

1st

: )

aku said...

lagu sape yek ??

Masy said...

aku dan aku lg,
lagu Boyzone :)

HEMY said...

hari tu akan smpi jua...betul tu masy..tp nk nunggu tu berakar gak punggung aku

Masy said...

anul,
ala ko pk punggung ko je, ko ingat aku ni camne plk? hahahahaa

Jard The Great said...

wow... i like the way u susun ayat mu..

hehehe........

Rozita said...

tak tau lagu tu?

masy..cam org keciwa aje..

Masy said...

jard,
bole jadik novelis x? hahahaha

kak rozita,
lagu Boyzone tu kak :)

ermm.. taklah. biase2 je ;)

Ungku Nor said...

dapat bersama pun belum tentu bahgia gak dik..huuuu..

Mak Su said...

pilu plaks dibuatnya

Masy said...

kak ungku,
ye betol... :)

maksu,
oh.. janganlah bgitu.. biarkan saje awan itu terpilu sendiri. heheh

Rya said...

humm..
dah dapat ayat nak kasik kat haprak sorang nu..
sy plagiat ye kak?
kah kah kah

nyway, gud luck to u bebeh.
that dun kill u, can only make u stronger.
(asek ulang ayat pakcik kanyewest ni jah, boringg)
: p

Masy said...

rya,
wah... ayat yg mana tu? jgn lupe ubuh 'TM' kat ujung ayat2 tu sume tau hihihiih~

tengkiu2. :)

Monkey D Luffy said...

erk

aku tak tau nak komen

hehehe

Zareda Norman said...

masy

bahagia harus dicari, jika bahagia yang diacri bahagialah yang tiba..

kueh bakar said...

Kerana cinta di hatimu itu pun pada asalnya memang bukan untuk aku...

heh!bijoks..

zino said...

kadangkala kita mencari yg terbaik.. tapi kalau yg datang tu "the 2nd best" pun ok juga.. nanti boleh turn jadikan dia yg terbaik..

Masy said...

monkey d luffy,
itu pon komen gak hehehe

kak zar,
ermm.. stakat ni belum berhenti lg kak :)

kueh bakar,
ehem!!~ jom la dating hahaa

abah angkatku zino,
abah ade calon ke? hihihiihihi